Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

בעוד שבמבט ראשון קפיצה בחבל מצטיירת כתחביב ילדותי של הדור הקודם, מדובר בתרגיל מורכב אשר מפתח מהירות, זריזות, סיבולת, קואורדינציה ועוד. בין אם אתם קרוספיטרים המחפשים לשבור את השיאים שלכם ב-WOD הבא שמכיל קפיצות כפולות (Double Unders) או מתאגרפים שמעוניינים לשפר את עבודת הרגליים, רכישת חבל קפיצה ייעודי יכולה להיות קפיצת המדרגה הבאה שלכם.

הקדמה

קפיצה בחבל יכולה להיות חימום מצויין, אימון מלא או חלק ממנו. לכאורה, כל מה שאתם צריכים לעשות בשביל לקפוץ בחבל הוא… חבל. אולם, המבחר העצום יכול להקשות על כל מתאמן המתעניין בחבל קפיצה משלו.

בין אם אתם יודעים לבצע דאבל-אנדר (קפיצה כפולה בחבל), טרפיל (משולשת), או לא יודעים לקפוץ בכלל, חבל קפיצה אישי כנראה יהווה את רכש הציוד הראשון שלכם בקרוספיט. הסיבה לכך היא שחבלי קפיצה "פשוטים" שנמצאים בהישג יד ברוב הבוקסים, תפורים למידות שונות וסוגי קפיצה שונים.

די מהר, אתם תגלו שחבל הקפיצה הסטנדרטי בבוקס לא מתאים לכם מבחינת אורך, אחיזה או משקל ולמעשה מפריע לכם להתקדם ולהשיג סילים חדשים ומשם – תחפשו לרכוש חבל קפיצה אישי שמתאים לכם.

לכן, החלטנו לקחת כמה חבלים לסיבוב בתקווה שנוכל לסייע לכם לקבל את החלטה טובה יותר בנוגע לחבל שרק מחכה לפגוש אתכם.

איך בוחרים חבל?

כמו שאתם בטח כבר יודעים בעצמכם, לכל אחד יש את החבל שלו. בצורה טבעית אנחנו נמשכים לחבלים המציעים פיצ'רים שונים בהתאם למטרות שהצבנו לעצמנו ובהתאם להעדפה האישית של כל אחד ואחת מאיתנו. לדוגמה, חלקנו ירצו חבלים קלים ומהירים המאפשרים Double Unders וחלקנו ירצו להתמקד בעבודה עם בחבל קפיצה מרצועת עור עם ידית עץ, בכדי להקשות על עצמו כמה שניתן. ראשית, תבינו מה אתם מחפשים. עכשיו, נוכל לבחור את האורך המתאים לנו.

האורך האידיאלי לרוב החבלים הוא אורך שמאפשר לחבל להגיע אל גובה בית השחי שלכם כאשר אתם אוחזים בידיות בידיכם ודורכים על אמצע החבל כאשר הוא מונח על הרצפה – זהו האורך לחבל שלכם. במידה ולא הבנתם את ההסבר שלנו, תוכלו להיעזר בסרטון הבא:

בלאי ותחזוקה

כמה מילים על בלאי ותחזוקה של חבלי קפיצה – לא משנה באיזה חבל תבחרו, תצטרכו לזכור את הדברים הבאים:

משטח הקפיצה משפיע על עמידות הכבל – אספלט או משטחים גסים אחרים שוחקים את החבל מהר מאוד, לעומת משטחים חלקים או רכים יותר. חשוב לזכור – אין חבל מהיר שהכבל שלו לא נשחק בשלב כזה או אחר, מהסיבה הפשוטה שכולם עשויים מכבל מתכת שנשחק בסופו של דבר ממגע עם הרצפה.

תחזוקה – רוב החבלים ניתנים לשינוי אורך, מה שאומר שיש בורג בקצה אחד או בשני הקצוות, אחת לכמה ימים רצוי לוודא שהברגים מחוזקים כמו שצריך בכדי למנוע פירוק של החבל.

סוגי חבלים

לפני שנצלול לחבלים שלנו, נסקור בקצרה את סוגי החבלים השונים הזמינים בשוק:

1. חבלי קפיצה "כבדים" – חבלי קפיצה בהם הידית והחבל עצמו עבים יותר ועשויים מחומרים כבדים יחסית. חבלים אלו בדרך כלל עמידים יותר ושמים דגש על כח בפלג הגוף העליון: הקפיצות איטיות יותר ומופעל עומס גבוה יותר על הכתפיים. מתאמנים מנוסים יכולים להשתמש בחבלים כאלו על מנת לתרגל קפיצות כפולות.

2. חבלי קפיצה מינימליסטים – חבלי קפיצה סטנדרטים שניתן לראות בכל חנות ספורט. חבלים אלו עשויים גומי לא עמיד במיוחד עם ידיות פלסטיק פשוטות. ככל הנראה מדובר בחבל הראשן שתתקלו בו במכונים השונים.

3. Speed Ropes/ חבלי מהירות – חבלי קפיצה קלים במיוחד (הן הידיות והן החבל עצמו). בעלי חיבורים יעודיים בין החבל לידיות המאפשרות סיבוב מהיר ויעיל במיוחד תוך הפעלה מינימלית של כוח. זהו החבל המומלץ ביותר לביצוע ממושך של קפיצות כפולות אך במחיר של הצלפה רצינית במקרה של פספוס.

 מבחר חבלי קפיצה לאימון פונקציונלי

השוואת חבלים

על מנת לסייע לכם לבחור בין החבלים השונים, החברים שלנו ב-SalSport הואילו לסייע לנו בסקירה, אלה הם החבלים שבדקנו:

1. חבל הקפיצה הסטנדרטי, מחיר: 30-60 ש"ח.

2. Rogue Fitness SR-1 Bearing Speed Rope – מחיר: 23$.

3. Again Faster Ultra Speed Rope – מחיר: 60 ש"ח.

4. Again Faster Revolution Rope – מחיר: 150 ש"ח.

5. חבל קפיצה תוצרת Salsport – מיסב ברזל, מחיר: 70 ש"ח.

6. חבל קפיצה תוצר Salsport – מיסב פלסטיק, מחיר: 50 ש"ח.

חבל הקפיצה הסטנדרטי

חבל קפיצה סטנדרטי

מאפיינים:

– מצוין למתחילים.

– מינימליסטי וקל.

– לא ניתן להתאמה אישית.

– מאפשר ביצועים סבירים לכל היותר.

מחיר: משתה ונע בין 30-60 שקל בערך.

חבל הקפיצה הסטנדרטי משתנה ממכון למכון, אבל לרוב מדובר בחבל פשוט מגומי/פלסטיק, מינימליסטי, באורך קבוע.

החבלים הללו הם מצוינים עבור מתחילים, ובדיוק בגלל הסיבה הזו לטוב או לרע הם זמינים תמיד לשימוש. מנגד, כמו שאמרנו, הם אינם מותאמים למידותכם בשום אופן – תמצאו בין שניים לשלושה אורכים שונים במכון, שעל כמה מהם תהיה תחרות תמידית במהלך אימון – זה הכי רחוק שתגיעו מבחינת התאמה.

בכל הקשור לתנועות מורכבות יותר כמו קפיצות כפולות או משולשות – החבלים הסטנדרטים ייתקשו לתת מענה מספק ולא יעניקו לכם מהירות מירבית ויעילות גבוהה.

Rogue Fitness SR-1 Speed Rope

Rogue Fitness SR-1 Bearing Speed Rope

מאפיינים:

– ידית פלסטיק קשיחה (לטענת היצרן – בלתי ניתנת להריסה. לטענת צוות האתר – ניתנת להריסה ועוד איך) ארוכה (15 ס"מ) ונוחה לאחיזה.

– מבנה מינימליסטי שמאפשר מהירות רבה.

– החבל עצמו בנוי מכבל פלדה מצופה ודק.

– ניתן לרכוש ערכת חילוף חלקים במידה והחבל ניזוק.

מחיר: 23$ (לא כולל עלויות שילוח).

עם שם מאוד צבאי שמזכיר נשק סודי של צבא ארה"ב, חבל המהירות של Rogue נפוץ מאוד בקרב אתלטים ידועים בעולם הקרוספיט.

החבל בנוי מכבל מתכת שמצופה בפלסטיק, כאשר הכבל עצמו עובר בתוך מיסבי פלסטיק מוקשח. החבל עצמו מגיע מהקופסה ארוך מאוד (3 מטר וקצת) כאשר הוא מעוגן במקום ע"י ברגים, שניתן לשחררם בכדי להבריג בחלקים אחרים של החבל ובכך לשנות את אורכו.

מבחינת ביצועים, החבל יאפשר לכם להגיע להישגים נאים מאוד, ובהחלט נראה שזו הסיבה שהוא נמצא בשימוש ע"י אתלטים רבים בקרוספיט.

עם זאת, החבל סובל משבריריות – חווינו באופן אישי מספר מקרים של חבלים שהתפרקו בנקודת העיגון, או שנפל להם חלק אחר. חסרון נוסף טמון בזמינות של החבל – שצריך להזמין אותו במיוחד מ-Rogue, שלא מקלים עם עלויות השילוח.

1 2

תגובות

תגובה אחת

יש לכם מה להוסיף?

X