Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

CrossFit Snatch Failעל פציעות ספורט

הייתה לי פציעה שאני לא הייתי אשם בה. קודם כל רוב הכאבים הם בגלל היציבה שלי, ברגע זה ממש אני יושב מול המחשב ומגלגל את הכתפיים שלי קדימה. אני עומד ומסביר את האימון היומי ונשאן על רגל אחת בזמן שאני עושה פשיטת יתר בגב תחתון. תשימו לב לאיך שאתם עומדים וזזים ביום יום ואתם פותרים חצי מהבעיות והכאבים שיש לכם. את החצי השני תפתרו ע"י כדור לאקרוס.

כדור לאקרוס, מאדרפאקרס!

מהניסיון שלי עד כה, לא הייתה לי פציעה שלא הצלחתי לפתור אותה על ידי כדור לאקרוס גליל עיסוי ותרגילי מוביליטי. הבעיה שלנו היא שכשמתחיל לכאוב לנו, אנחנו מוצאים את כל התרגילים והשיטות לטפל בזה, מתחילים להשקיע במוביליטי וזה עובר. איך שהכאב נעלם ככה גם ההתמדה שלנו באותם התרגילים שעשינו כדי שהכאב יעבור. אנחנו מפסיקים להשקיע במוביליטי ושיקום ברגע שאין לנו כאב שיזכיר שצריך לשחרר את הארבע ראשי כדי שלא יכאבו הברכיים. מצאתם מוביליטי שפותר אתכם מכאבים, תמשיכו לעשות אותו. הנה כמה רעיונות למובילטי בסיסי עבור הגפיים שלכם:

  • ברכיים
    קאוץ' סטרץ', תגמישו את הארבע ראשי והמותן כסל ורוב הכאבים עוברים. תוודאו שאתם לא מעבירים משקל קדימה בזמן שאתם עושים סקווטים ולא דוחפים מקצות האצבעות ולא יהיו לכם כאבי ברכיים
  • כתפיים
    קחו אותם אחורה ביום יום, תעברו עם כדור לאקרוס על הטרפזים ושכמות. עד שיהיו לכם דמעות בעיניים, פתרתם לעצמכם את רוב בעיות הכתפיים. אם לא, אז תעביו קצת זמן תלוים על מתח לפני ואחרי אימון, זה עוזר להחזיר אותן למקום. ואם עדיין לא, אז תוסיפו הליכת על ארבע, זה עובד.
  • גב תחתון
    שחררו את הפיריפורמיס (שריר קטן נמצא אי שם בישבן שאחראי על רוטציה חיצונית של הירך). שבו על כדור לאקרוס, תתחילו לזוז עד שתמצאו נקודה שממש כואבת ומרגישים ממנה זרמים במוח, תעברו עליה עד שהכאב עובר, רוב הסיכויים שהכאבי גב שלכם יעברו.

ועוד כמה מילות סיום בשביל לחתום את הנושא:

  1. תחזרו ליסודות נכון דיברנו על "ברכיים החוצה" ולהחזיק גב ישר בזמן שעשינו סדנת יסודות? אז איפה זה? תחזרו לתכניקה טובה בתרגילי בסיס והכל יסתדר. והכי חשוב תקשיבו ותפנימו כשהמאמן מעיר לכם.
  2. תשמרו על הגוף שלכם תבדקו מה האימון היומי ואם יש טיפוס על חבל, תביאו גרב גבוהה, חבל להיפצע סתם ככה. להתכלב מותר במילואים, אין סיבה לעשות את זה באימונים. אם יש פציעות שטחיות שאפשר למנוע, אז למה לא?

Welcome to The Grind

על יעדים והשגת מטרות

בשביל תוצאות צריך לטחון

העולם אינו מושלם, באימונים זה אותו הדבר. זה כון שהאידיאל אומר שאנחנו אף פעם לא רוצים להגיע למצב שבו אנחנו פשוט "עוברים על האימון" –  שאנחנו פשוט מבצעים אותו, בלי להגיע לעצימות, טוחנים. זה נכון שאם לא תהיה עצימות ואם לא נאתגר את עצמינו לא נגיע לתוצאות אבל מצד שני גם אם נחכה ליום מושלם בו יצא לנו לישון 9 שעות, לאכול מסודר ונקי וללכת לשירותים בידיוק לפני האימון ככה ששום דבר לא ישב בבטן רוב הסיכויים שנתאמן פעם בשבוע וככה בטוח לא נגיע לשום מקום. בסופו של היום ההתמדה היא מה שעושה את ההבדל האמיתי. אין מה להתבאס אם האימון לא זורם והמישקלים מרגישים כבדים יותר מהרגיל, צריך לסתום את הפה ופשוט לעשות. כן לפעמים יוצא לישון רק 5 שעות ולפעמים ההנגאובר נמשך יומיים. לנשוך שפתיים, להגיע לאימון, לבכות קצת בלב ולעשות אותו עד הסוף.

בשביל תוצאות צריך לאתגר את עצמינו. בשביל לאזן קצת את מה שרשמתי קודם אני רוצה להוסיף שאם כל מה שיוצא לנו זה רק "לעבור על האימונים" למשך תקופה שלמה, אנחנו צריכים להתאפס על עצמינו ולהכריח את עצמינו לסבול כמו שסבלנו בפעם הראשונה שעשינו פראן (אימון ממש קשוח).

אז מה עושים בפועל? קחו 5 דקות בסוף שבוע ותחשבו על האימונים שעשיתם בשבוע, אם חצי מהאימונים הרגישו כאילו "עברנו עליהם" וחצי הרגישו כאילו שמיצינו את עצמינו עד הסוף, אנחנו שם. ברוכים הבאם לשגרה שתביא אתכם לכושר הכי טוב שהייתם בו אי פעם. אם יותר מחצי הרגיש כאילו עברנו עליהם, זה הזמן לתת לעצמינו כאפה.

Rose Valley CrossFit

צילום: דימה וזינוביץ'

על כל השאר

קחו אחריות. על הכל. לא משנה אם זה בקרוספיט או בחיים הפרטיים שלכם, אתם אחראים על הכל, לא התוכנית ולא המאמן… אתם! למה? כי אתם בוחרים איפה להתאמן, אתם בוחרים את המאמן שלכם ואתם בסופו של היום אחראים על החיים שלכם. אם פישלתם השבוע בתזונה כי ישבתם על עונה חדשה של משחקי הכס במקום להשקיע שעה בלהכין אוכל לשבוע, זה אתם. אותו הדבר אני אומר לעצמי כמתאמן וכמאמן, אני אחראי על הכל, אז גם אנחנו אחראים וגם אתה אחראי? כן! בסופו של היום המנהיגים, הספורטאים והמאמנים הכי טובים הם אלה שלוקחים אחריות על עצמם.

זה אמור להיות כיף. אתם אמורים להינות מקרוספיט, בשביל להינות אתם צריכים לצחוק, בשביל לצחוק אתם צריכים אנשים אחרים לצחוק איתם, אם אתם צוחקים לבד ובלי סיבה… תבדקו את ה. הגעתם למועדון קרוספיט? תתחילו לדבר ולהכיר אנשים, תגיעו לימי גיבוש, תשתתפו ב-"אופן". אל תהיו אגואיסטים ותתעסקו רק בעצמכם, לסבול לבד זה באסה, לסבול ביחד זו החוויה הכי טובה בעולם.

הסוף

לא היה יותר מדי סדר בכתבה, זה פשוט מה שרציתי לשתף. אהבתם? מעולה, לא אהבתם? קורה.

לא אהבתם ואתם רוצים להביע את דעתכם? כבר סיפרתי שהייתי מתאבק והייתי משתיל אנשים עם הראש ברצפה?

זה לא אני, אבל ככה זה נראה

זה לא אני, אבל ככה זה נראה

 

1 2

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X