Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

כולנו מכירים את זה – בין אם קדם לכך היעדר התאוששות, תחושת חוסר ריכוז, מצב רוח ירוד או חוסר שינה, מעת לעת אנו נתקל באימון שלוקח אותנו קרוב לנקודת הקיצון – אם זה מבחינת עייפות פיזית, אכזבה מאי-עמידה ביעדים (להחמיץ הנפות זה לא כיף) או פשוט אסטרטגיית אימון גרועה שהביאה אותנו למצב של חוסר כוחות.

אז מה אפשר לעשות כשהפלטות נשברות? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן יותר טוב למצבי קיצון באימונים שלכם. לחיי אימונים יעילים ומוצלחים!

1. "אחי, דבר חיובי" – על חשיבות הדיבור העצמי החיובי

כשדברים לא הולכים איך שאנחנו רוצים, רבים מאיתנו ישר ינטו לכיוון הגידוף העצמי – "אני חלש/ה מידי", "לא הייתי צריכ/ה להתאמן היום", "זה לא בשבילי", "עקפו אותך, אין טעם להמשיך" – אלה כל מיני אמרות מזיקות וממש לא פרודוקטיביות שלפעמים המוח שלנו יתחיל למחזר כשהוא בלחץ. באופן לא מפתיע, דיבור שלילי יביא לתוצאות שליליות וישפיע על החוסן המנטלי שלכם והיכולת שלכם לדחוף ולהגביר קצב. עם זאת – באופן כללי תמצאו שאי אפשר להשתיק את לגמרי המחשבות האלו – זה בדיוק כמו שיצוו עליכם בכוונה לא לחשוב על נושא מסוים וספציפי – לרוב, זה פשוט לא עובד.

אז מה כן אפשר לעשות? מבחינתכם, המטרה שלכם באימון ברמה המנטלית צריכה להיות החלפה במקום הדחקה של דיבור שלילי. כמה רעיונות:

1. קבעו מיני מטרות ובצעו אותן – לקחתם כמה צעדים מהמוט להסדיר נשימה ואתם פשוט מסרבים לחזור? הציבו יעד פשוט להגיע קרוב יותר למוט, לאחר מכן הציבו יעד חדש לשים את הידיים על המוט, ומשם להיכנס לעמדת כניסה נכונה.. – השלמה של כל צעד שכזה צריכה להיות מתוגמלת בחיזוק עצמי בראש שלכם.

2. התרכזו בתנועה – במקום אמרות שליליות, נסו לחשוב על ההוראות של התנועה שאתם מנסים לבצע – התרכזו בתנועה עצמה ונסו להרגיש אותה כמה שאפשר. לדוגמה אם אתם מבצעים סקוואט קדמי, חשבו על הדגשים: "מרפקים למעלה, חזה פתוח [..]".

3. דמיינו ועשוויזואליזציה היא כלי חזק – דמיינו אתכם מסיימים את האימון, או פשוט מבצעים עוד חזרה של התרגיל שמפריע לכם להתקדם.

2. נהלו את הציפיות שלכם נכון

האם עובר עליכם שלב מתוח בחיים? האם אתם ישנים מספיק? האם אכלתם טוב?

אם ישנתם פחות מ-6 שעות, ובדיוק רבתם עם הבן/בת זוג, הבוס מציק לכם בטלפון על בסיס יומי ואכלתם מקדונלדס בדיוק לפני האימון, תהיו מנויים וגמורים עם כך שהביצועים שלכם לא יהיו אופטימליים. לפעמים עדיף לקבל עובדות שכאלו ופשוט להבין שהגוף שלכם בסטס נוסף, שמקורו אינו באימון עצמו אלא מגורמים מחוצה לו. זהו בדיוק השלב שאתם צריכים לקחת צעד אחורה ולפתור את הבעיות ההיקפיות שעשויות להשפיע עליכם ורק לאחר מכן לחזור לשגרת אימונים עצימה.

3. צרו ניצחונות קטנים

אם נניח שחלק ה-WOD שלכם באימון לא הלך טוב – זה לא אומר שלא ניתן להוציא משהו טוב מכל הביקור עצמו בבוקס. דווקא ברגעים היותר קשים שלכם באימונים, אתם עשויים להפתיע את עצמכם – אולי זה זמן טוב לתרגל קצת טכניקה של הנפה אולימפית כלשהי, לנסות לבדוק אם תנועה כלשהי נכנסה לכם למערכת מבלי ששמתם לב ובמקרים יותר נדירים ובמידה ואתם חזרתם למיטבכם – לנסות להגיע ל-PR כלשהו. ההקדמות הכי קטנה בסשן שלכם במכון תשאיר לכם טעם יותר טוב מהאימון, ובטח עדיפה על נטישת המועדון בתבוסה לאחר שכשלתם בהגעה ליעד שהצבתם לעצמכם באימון.

4. שנו את קצב העבודה שלכם

המטרה באימונים ככלל היא לשמור על קצב בו הטכניקה שלכם יעילה ואינכם הגעתם למצב של כשל מוקדם מידי. אם גיליתם ש-"הגזמתם" ולחצתם על הגז מהר מידי – שנו אסטרטגיה – החליטו על קצב קבוע של עבודה לעומת מנוחה – לדוגמה תוכלו להחליט שאתם מבצעים 5 חזרות של תרגיל מסוים, ולאחר מכן סופרים בדיוק 7 שניות של מנוחה ותוקפים את המוט שוב. לוקאס פארקר מציע בוידיאו שמטה את האופציה לעבוד על-פי מתכנות טאבטה של 10 שניות מנוחה 20 שניות עבודה באימונים – שווה צפייה:

יש לכם עוד שיטות להתמודדות עם אימונים קשים? נשמח לשמוע בתגובות.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X