Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

בין אם הסיבה לכך היא צניעות, פחד או פשוט אי ידיעה, רובנו גרועים מאוד בשיווק עצמי.

בעלי עסק, מאמני כושר, או פשוט בעלי אג'נדה מסוימת – רוב הסיכויים שאתם צריכים לבצע שיווק עצמי בשביל לקדם את עצמכם או את השירות אותו אתם מציעים.

כולנו נתקלנו לאחרונה בסרטוני "איך להקים את עצמי מהספה להתאמן" או "הנה חמישה תרגילים לבטן שטוחה" שבדרך כלל רצים בפייסבוק, שמופיעים בהם מאמני כושר/תזונאים או כל אדם שרוצה להעביר מסר כלשהו לעולם.אני חייב לציין שחלק מהסרטונים המדוברים, אפילו טובים, אבל חלק גדול מהם משעמם לא ברור ואפילו עושה לי חשק לעשות לאותו בן אדם Unfollow.

ממאמני כושר שהפכו לתזונאים קליניים בין לילה, או לפסיכולוגים מכובדים בעלי דוקטורט מאוניברסיטה נחשבת, ועד למה שלדעתי הכי חמור, מאמנים שמתנהגים כמו גלעד ינקלביץ', רק בלי הרקע הבסיסי של האנטומיה של הגוף.

הכל טוב ויפה כשזה נשאר בפן האישי אך כשסרטון שנע בין חמש דקות לרבע שעה של טחינת מים, צריכה להידלק נורה אדומה שאומרת- "When you don't know what do, do what you know" .

החלטתי לרכז כמה טיפים, שלדעתי יעזרו לכולנו לקדם את עצמנו בצורה נכונה יותר ויעילה.

  • במהלך הכנת הכתבה לא נפגעו מאמני כושר.

 

1. "יש לך משהו עצוב בעיניים"

קשר עין חברים, נכון שבחוץ עדיין שמש (ואנחנו בדצמבר) אבל תורידו רגע את המשקפי שמש, צרו קשר עין עם האנשים שאליהם אתם פונים. אגב, אם אין משקפי שמש פשוט תסתכלו קדימה ואל תחפשו כסף על הרצפה.

במקום, ריכוז ונחישות ותזכו להקשבה מהצד השני.

2. "נעים מאוד"

תציגו את עצמכם.

נכון, בדרך כלל השם שלכם כבר יופיע בתחילת הסרטון או שאנשים כבר יודעים את שמכם, אבל מה אכפת לכם, קצת רשמיות לפני ששוברים את הקרח לא תזיק לאף אחד.

3. "אחי, יש לך משהו בין השיניים"

תחייכו לעזאזל, חיוך קטן או אפילו צחוק קל יהפכו את הסרטון שלכם להרבה יותר טוב. מחקרים הוכיחו שצחוק משפיע באופן ישיר על יצירתיות, חשיבה ולחקר. חייך, הכל לטובה! (אם משפטים כאלה זה מה שעובד עליכם).

4. "את באה לפה הרבה?"

ביטחון עצמי, בין אם אתה מאמן כושר/תזונאי/בעל דעה, תאמינו בעצמכם ובמה שאתם מציגים ללקוח הצופה. אנחנו באמת רוצים להקשיב לכם אבל קשה לי לשמוע כשאתם מדברים עם פה סגור.

מה שמוביל אותי לנקודה הבאה…

5. שלוש..שתיים.. אחת.. אקשן!

תכנון וחזרות. בבקשה אל תגיעו לא מוכנים ותאלתרו במקום.

קחו יום, שבוע, חודש. תכתבו על דף , תתאמנו מול הכלב בבית כמה פעמים (הכלב יקשיב תמורת חטיף – קלל!).

רק אז תתחילו לעבוד מול המצלמה. המצלמה אוהבת אתכם.

6. הו, הורטיגו

עשיתם לי סחרחורת. אני מקבל תנועות ידיים מוגזמות ומחוות למיניהן אבל תפסיקו לטייל לי בסרטון, תראו נינוחות ולא חוסר שקט ואתם על הגל.

7. גם לכם יש חשק לפופקורן?

סרטון באורך 30 דקות מקובל עלי,אל פליז – גט טו דה פוינט.

פעם הבאה פשוט אבחר בין בתי הקולנוע באיזור ואהנה מהמותחן האחרון שיצא להקרנה.

8. דבר יפה

אולי בין הנקודות הקריטיות, דברו בשפה פשוטה, שכל אחד יוכל להבין אתכם. אל תגרמו לי לחפש בגוגל את הפירוש למושג fibrocartilaginous שהרגע זרקת לאוויר. בבקשה!

9. "וואו איזה יפה פה"

גוונו במיקומים שונים שאתם משדרים/ מצלמים. נופים שונים אולי יעניינו את הצופה וגם לא ישעממו אותך אם אתה תקוע כל היום בחדר מצלם. אלא אם אתם יושבים בקומה 49 במגדלי עזריאלי ואז יש עם מה לעבוד.

בקיצור ולעניין, תמשיכו עם העבודה הטובה והזרמת מידע בפלטפורמות הרלוונטיות – אבל לפני כמות, דאגו לאיכות של מה שאתם מייצרים ומשחררים לעולם.

ולסיום, קבלו ציטוט מעורר השראה:

“BELIEVE IN YOURSELF! Have faith in your abilities! Without a humble but reasonable confidence in your own powers you cannot be successful or happy. But with sound self-confidence you can succeed. A sense of inferiority and inadequacy interferes with the attainment of your hopes, but self-confidence leads to self-realization and successful achievement.”

 Norman Vincent Peale, The Power of Positive Thinking –

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X