Register

A password will be e-mailed to you.

תחרות הקרוספיט השנתית – הקרוספיט 'אופן' (CrossFit Games Open) עומדת בפתח ונכון לכתיבת מאמר זה במרחק של 20 וקצת ימים. חלקכם יודעים בדיוק למה לצפות והאחרים החדשים יותר – קצת פחות. בכל מקרה, תמיד אפשר ללמוד עוד ולהשתפר בקרוספיט ובייחוד בניהול התחרות הקשוחה הזו.

אז הנה מה שאתם צריכים לדעת על האופן וכיצד לעבור אותה כל הצד הטוב ביותר:

  • האם אני צריך לעשות האופן ולמה
  • באיזה גישה אני אמור לבוא לאופן
  • כמה פעמים בשבוע כדאי לעשות את האימון
  • איך צריכה להיות הגישה המנטלית שלי כלפי האימונים
  • מה עושים בין לבין?
  • ולסיכום: איך לצאת מכל זה עם נפש בריאה וגוף חזק?

אז במקרה ומישהו לא יודע – זה הדיבור:

  • ההרשמה לאופן החלה, היא עולה $10. ניתן להירשם באתר משחקי הקרוספיט.
  • התחרות אורכת כ-5 שבועות, כשבכל יום שישי לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) יפורסם אימון.
  • יש לכם 4 ימים (עד לפנות בוקר יום שני) להזין לאתר משחקי הקרוספיט את התוצאה הכי טובה שלכם מהאימון.
  • אין מגבלה לכמות הפעמים שאפשר לנסות את האימון.
  • יש צורך בשופט שיהיה איתך במהלך האימון כדי לוודא שהכל כשר ושהסטנדרטים נאכפים.
  • מי שרוצה לעלות לריג'יונלס (מוקדמות משחקי הקרוספיט) או ל-RFA – יצטרך לצלם את האימון שלו תוך כדי עמידה בסטנדרטים הדרושים.

"למה אני צריך לעשות את זה?"

הקרוספיט אופן הוא בין המדדים הכי טובים שיש לבחון את היכולות שלך. לאופן יש את היכולת להוציא ממך דברים שלא חשבת שיש לך (אלפי קרוספיטרים שהשיגו את המאסל-אפ הראשון שלהם יעידו). הוא דורש ממך דברים שאתה או המועדון שלך לא תמיד דורשים ממך במהלך השגרה.

לדוגמה, אם אין לך צ'סט טו באר (Chest to Bar) אז אתה תעשה מתח רגיל או שתתחיל לעבוד על זה כבר עכשיו במטרה להשיג כמה חזרות שתוכל באימון. במידה ולא תצליח – תאלץ לרדת קטגוריית אימון עם מודיפיקציות (Scaled). זוהי קטגוריה מעולה בפני עצמה – אבל גם לה יש דרישת מינימום. כל הארגון הזה מביא למצב בו אתה תידרש להראות לכולם ולעצמך מה מצב הכושר שלך. ואין תקופה אחרת שתביא אותך לביטוי של כל מרכיבי הכושר שלך כמו האופן.

אבל למה לעשות את כל זה אמרנו? ובכן – כך תוכל לדעת בדיוק איפה אתה עומד עם עצמך (וגם במועדון\מדינה שלך), אם אתה עומד בציפיות שלך והכי חשוב, כך תוכל לגלות מהן החולשות שלך.

כי אם יש משהו שהאופן יודעת לעשות מעבר ללהוציא ממך את המקסימום, זה להראות לך גם איפה החולשות שלך ועוד לדחוף לך אותם בפנים, אבל בקטע טוב. אתה תבין על מה תצטרך לעבוד יותר בשנה הקרובה ובמה פחות. וכל זה בכדי להפוך אותך לספורטא\מתאמן\בן אדם בעל רמת כושר גבוהה יותר.

זאת תקופה מהנה לרוב, היא מגבשת בין אוכלוסיות שונות שכולן באות לעשות את אותו הדבר במועדון שלך. האופן מחברת בין הספורטאים התחרותיים והמתאמנים מן השורה שבאים בסך-הכל להנות ומכניסה אותם לאותו מגרש. זוהי תקופה מלאת באנדרנלין שעוזרת לתת תוצאות שיגרמו לך לומר: "וואו, לא האמנתי שיש בי את זה".

אז מעבר לקרוספיטר הממוצע שרוצה לתרום את החלק שלו לכל הסיפור, יש את הספורטאים (לא רק התחרותיים מבינהם, אגב).

הספורטאים שכבר יודעים מה זה האופן ומחפשים לשפר את התוצאות ודירוגים שלהם משנים קודמות. שבאים לבחון את עצמם בבמה הכי גדולה שהם יכולים. בנוסף יש את הספורטאים התחרותיים שמחפשים לעלות שלב דרך האופן. הזכרנו למעלה שיש את הריג'יונלס (מוקדמות משחקי הקרוספיט) וה-RFA (אליפות הכושר הגופנית הארצית).

לריג'יונלס ינסו לעלות ספורטאים מהארץ גם כיחידים וגם בתור קבוצות. לדוגמה, מועדון CrossFit TLV כבר שולח 3 שנים בעקביות קבוצה לאליפות אירופה בקרוספיט. מעבר לזה ישנו את ה-RFA שזה בעצם אליפות ישראל לכושר גופני שבאה לבדוק מי הם האנשים בעלי הכושר הגופני הטוב ביותר בארץ.

אגב – השנה יהיה מאוד שונה ומאוד מעניין למי שרוצה לבוא ולראות!

אז אחרי שהבהרנו על מה ולמה: למה לצפות מהאופן הזה?

לחבר'ה החדשים שזוהי הפעם הראשונה שלהם בהתמודדות מול האופן: אני רק יכול להגיד – "תהנו מהרגע". אולי לא תוכלו בכל פעם להוציא מעצמכם את המקסימום ותרגישו שיש לכם עוד לתת, זה בסדר וזה יקרה כמעט בטוח. תנו את מה שיש לכם כל שבוע. אין מה להתבאס מאימון שלא הלך לפי התכנון או שיצאתם ממנו בהרגשה שהייתם צריכים לתת יותר. תעודדו את שאר החברים שלכם ותספגו את האווירה, כי לא נתקלים בדבר כזה יותר מפעם בשנה.

לחבר'ה שבאים לבחן האם השתפרו מהשנה הקודמת וחוו כבר אופן אחד או שניים: אתם כנראה יודעים כבר עם מה יש לכם עסק, אז בהצלחה! דעו איך להוציא מעצמכם את המקסימום ודעו להנות מכל הסיפור. כבר יש לכם אינדיקציה לאיפה אתם עומדים ביחס לאחרים בגיל שלכם, במועדון שלכם ובעולם. המטרה שלכם היא לעלות בדירוג, מה שיגיד אם רמת הכושר שלכם השתפרה.

לחבר'ה התחרותיים: אין משהו חדש תחת השמש. עבורכם זו תהיה עוד שנה של מלחמה בה תעבדו חזק על להעפיל לריג'יונלס או ל-RFA. לשתי התחרויות האלה נהיה יותר קשה להעפיל מידי שנה (בתור אחד שהיה צריך להילחם על מקומו ב-RFA שנתיים רצוף).

רובנו באים בסופו של דבר להנות והגישה שלנו צריכה להיות בהתאם. אז מה זה אומר לגבי האימון הזה שיוצא פעם בשבוע?

בין חמישי לשישי דייב קסטרו, האומן הרשע שכותב את תחרויות הקרוספיט, יפרסם באירוע בשידור חי של שני ספורטאים שיעשו קרב ראש בראש על האימון החדש (דבר שנעשה גם בארץ במסגרת אירועי ה-Snatcher Invitational). באירוע הוא בנוסף יכריז על האימון וכל הסטנדרטים הדרושים. האימון בו-זמנית יעלה גם באתר שלהם וכאן בסנאצ'ר.

יהיה לכולם 4 ימים לבצע את האימון בצורה הטובה ביותר ולהגיש את התוצאה הזו לאתר משחקי הקרוספיט כדי להיכנס לטבלה. תיאורטית, י כמות לא מוגבלת של ניסיונות.

1 2

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X