Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

ממשיכים עם סבב ההיכריות סביב האופן, הפעם עם תמר מרקלסון מקרוספיט TLV שלקחה את מקצה 14.3 בארץ עם 130 חזרות. תמר היא בת 30 (ביקשה לא לגלות במקור…!), במקור מעמק יזרעאל אך גרה בת"א, נשואה לדיויד, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וכעת "נחה" בין התארים באמצעות קרוספיט (זה אפשרי?) והדרכת אימוני כושר.

תמונת השער צולמה ע"י: מורן דנקנר האחת והיחידה.

1.מה הרקע שלך בתחום הספורט? איך התגלגלת לעסוק בקרוספיט?

לפני שהתחלי בקרוספיט הייתי מתעסקת באומנויות לחימה. התחלתי בקראטה, התאמנתי המון שנים ואף הדרכתי ואז גיליתי את הג׳ו ג׳יטסו הברזילאי. הייתי יחסית מבין הראשונים ללמוד את הספורט הזה בארץ ואז עברתי לארה״ב. בארה״ב המשכתי להתאמן ושם גם התחלתי להתחרות בצורה מקצועית גם בג׳ו ג׳יטסו וגם בMMA (יש לי תארים מאליפות ארה״ב, ואליפויות עולם). כשחזרתי לגור בארץ המשכתי קצת עם הג׳ו ג׳יטסו יחד עם דייב אבל היה יותר קשה לדבוק בזה כמו בארה״ב. אז רק למדתי (פסיכולוגיה) ומאוד השמנתי ונהייתי מתוסכלת מעצמי. אחרי שכבר לא יכולתי עם עצמי יותר הלכתי פעם אחת עם חברה לבוקס בהרצליה וראיתי שם בנות שעושות מתח. זה ישר הדליק אותי ורציתי גם להצליח לעשות מתח. זה לקח לי שנה אבל בסוף הצלחתי. אחרי בערך שנה בקרוספיט ממש נכנסתי לזה ברצינות והתחלתי להתאמן בצורה יותר רצינית.

2. איך שגרת האימונים שלך נראית?

האימונים שלי מורכבים ממטקונים, הרמת משקולות וגם בג׳ימנסטיקס. על הכל מפקח ראש השבט- ירון נוף. בהרמת המשקולות מאמן אותי אורן שי ובג׳ימנסטיקס- רומן קוגן. אנחנו קבוצה של חבר׳ה שמתאמנים ביחד ודוחפים ועוזרים ותומכים אחד בשני. הבנות שרון, ורייצ׳ל, הבנים צחי, אבי, דוד, יגאל וצח. המסגרת שירון נותן לנו והתמיכה והאימונים עם הקבוצה זה מה ששיפר אותי כל כך הרבה בשנה האחרונה. התזונה זה החלק הכי בעייתי אצלי. אני משתדלת לעשות פליאו כמה שיותר נקי אבל אני כן אוכלת אורז. עם כל האימונים והעבודה אני לא מקפידה על תזונה וזו נקודת חולשה רצינית אצלי. אני יכולה לעבוד, לאמן, להתאמן כל הבוקר ולא לאכול כלום עד אחר הצהריים ואז לדפוק ארוחה. בהחלט נקודה הדורשת שיפור אצלי. אבל יאמר לזכותי שאני כן אוכלת אוכל בריא נקי ואוהבת לבשל!

3. בתור מתחרה ותיקה שהתחרתה כבר מספר פעמים בקרוספיט, מה ההרגשה שלך לגבי התחרויות הקרבות – RFA ו-Regionals?

אני חושבת שבשנה האחרונה הקרוספיט מאוד גדל והתפתח. עם הזמן יש יותר מתחרים ומתחרות והרמה רק עולה. אני חושבת שצפויה לנו עונת תחרויות שהולכת להיות מאוד מעניינת, מאתגרת ותחרותית. במקביל גם אני רואה את קהילת הקרוספיט בארץ גודלת ויותר ויותר אנשים מצטרפים גם אם הם לא מעוניינים להתחרות. וזה מה שאני הכי אוהבת, אני יכולה להגיד לכל אחד לא משנה בן כמה או באיזה רמה שהוא יכול לעשות קרוספיט. אני פשוט אוהבת את הספורט הזה והקהילה שהוא יוצר והאנשים שהוא מחבר בניהם.

4. בתור ותיקה בתחום, האם יש לך טיפים כלשהם לקרוספיטרים אחרים?

לעבוד חכם. לא רק בתחרויות. להתאמן בצורה מבוקרת ומסודרת, לדעת מתי לתת פוש ומתי to hold back. להקשיב לגוף, להיות סבלני ולעשות קרוספיט (או מה שאתם לא עושים) מאהבה.

5.  כל הכבוד על הניקוד המרשים – 130 חזרות! האם הייתה לך אסטרטגיה מיוחדת לקראת 14.3?

האסטרטגיה שלי ל14.3 היתה פשוט לא לעצור. עשיתי סטפ אפס מההתחלה וכמעט לא הנחתי את המוט. בתחילת סיבוב אחד השופט שלי קצת התבלבל ואמר לי שחסר משקל אז הוספתי ואז ראיתי שהוא טעה והורדתי. בזבז לי קצת זמן וזה תיסכל אותי כי רציתי להספיק לעשות עם ה93 קילו (בדיוק באתי להרים את המוט עם 93 כשנגמר הזמן). אני מודה שהתעצבנתי קצת על הסיטואציה אבל זה חלק מהתחרות. Shit happens וצריך לדעת להמשיך לדחוף. בכל מקרה אני הייתי מרוצה.

6. נקודות לשימור ושיפור – ממה את מרוצה מבחינת ביצועים אצלך ועל מה את עובדת לשפר?

אני מרוצה כרגע מהעבודה שלי מול משקלים כבדים. בהרמת משקולות מאוד השתפרתי ושים לי דברים כבדים ביד ואני פורחת. יותר קש בדברים של המשקל גוף כמו HSPU או Dips. וכמו שציינתי מקודם- גם תזונה דורש שיפור. אבל נראה לי שלא משנה מה יהיו התוצאות שלי וכמה ארים או מהר אעשה אני תמיד ארגיש שזה לא מספיק ואני רוצה יותר מהר או יותר כבד. זה חלק מהתחרותיות שבי. אני גם מנסה ללמוד לקחת דברים באיזי ושיהיה לי סבלנות כי דברים לא משתפרים בין לילה. ללמוד להסתכל אחורה לראות כמה התקדמתי והשתפרתי מהתמר של שנה שעברה ושנה הבאה אני אסתכל אחורה ואראה כמה השתפרתי. להעריך את הזמן, וליהנות מהדרך.

תודה לתמר! תהיו בטוחים שאתם תשמעו עליה עוד הרבה. 🙂

Stay Tuned! עוד ראיונות בדר.

תגובות

2 תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X