Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

יניר סבג, מאמן ראשי ואחד הבעלים בקרוספיט עיר דוד (CrossFit City of David) מביא לכם את הסיפור של המועדון הירושלמי החדש.

כתובת: יד חרוצים 22, תלפיות, ירושלים.

בעלים: ייר סבג, ניר כהן.

מאמנים: יניר סבג – מאמן ראשי, דניאל כהן, בקה גרגר.

תאריך פתיחה: 1.11.2015.

איך התחלתם לעסוק בקרוספיט?

תמיד ניסיתי להיות מגוון ככל הניתן בכושר הגופני שלי ואחרי שנים של ריצות ושחייה לצד עבודת כח סטנדרטית בחדר כושר פגשתי בעמרי פלד ומיד הרגשתי שזה הספורט שלי.

קרוספיט-עיר-דוד-1

מה הביא אתכם לפתוח בוקס משלכם?

ירושלים עיר גדולה, אני לומד פה כבר 5 שנים ויש ה תרבות ספורט שזקוקה לפוש, מגיע לה כמות מכובדת של בוקסים, אך העניין העיקרי היה שלדעתי צריך לעשות דברים בדרך מסויימת ולאחר לחצים מצד הרבה חברים שמתאמנים איתי הבנתי שזה אפשרי וצריך ללכת על זה, זה היה צעד מפחיד ומכיוון שהייתי חבר ומאמן בקרוספיט ירושלים זה הרגיש קצת מוזר להיות במקום אחר אבל האמת היא שלא הייתה ברירה פשוט היה צריך לעשות צעד לקראת אלטרנטיבה לסוג מתאמנים אחר שממוקדים בשיפור מתמיד בכושר הגופני שלהם תוך הנאה מאווירה ישראלית אותנטית עם אנשים דומים להם מתאמנים לצידם.

איך אתם מרגישים שאתם מתבלטים בתור מועדון קרוספיט? מה לדעתם מייחד אתכם?

לא מתבלטים, זו לא המטרה שלנו.

מה שמייחד אותנו זה התפיסה שלנו לגבי המטרה האמיתית מהענף והיא הנאה ושיפור איכות החיים של כל מתאמן, פרנסה אמיתית אין פה באמת ובטח לא תמורה לזמן אבל יש משהו בלאמן ולעבוד עם אנשים שאין באף תחום אחר. אנחנו לא מתעסקים במסביב וכל תופעות הלוואי החיוביות של הענף אלא רק בדבר אחד – להגשים למתאמנים שלנו את המטרות הספורטיביות שלהם תחת קורת הגג שלנו בהנאה והתמדה.

קרוספיט-עיר-דוד-2

האם ש לכם קבוצת מתחרים?

בהחלט, אני אישית התחריתי בRFA  ב-3 השנים האחרונות ואני רואה בתחרות כלי מוטיבטיבי מעולה למתאמנים המתקדמים אך זה ממש לא העיקר, מן הסתם כמועדון חדש אנחנו עוד צריכים לעבוד הרבה כדי ליישר קו עם המועדונים המתקדמים אך אני מקווה שהנסיון שלי יתרום לקבוצה התחרותית. המטרה שלנו היא להביא ב-2016 3 נציגים לתחרות. השנה נסתפק בליהנות מהאימונים כי זו המהות האמיתית לא משנה אם אתה מתאמן תחרותי או עממי.

האם יש לכם דגש ספציפי כלשהו בתכנית אימונים שלכם? יכולות שאתם נותנים עליהם דגש כרגע או בכללי?

הדגש שלנו הוא עקביות, אנחנו בשונה ממועדונים אחרים לוקחים בעירבון מוגבל את עיקרון הגיוון המתמיד כי אנחנו מאמינים שכדי להשתפר צריך להיות ממוקד ולהשחיז יכולות – בעצם לעבוד עם תוכנית מסודרת שחוזרת על תרגילים עיקריים בתדירות גבוהה יחסית. מעבר לכך יש לנו מתודת אימונים מאוד מסודרת שכל המאמנים עובדים איתה ושנותנת למתאמנים שלנו נגיעה מאוד רחבה בכושר גופני בכל אימון שאנחנו עושים.

מה תוכלו לספר לנו על המתאמנים שלכם?

רוב המתאמנים שלנו הם צעירים אחרי צבא או סטודנטים, גילאי 21-30 (מועדון צעיר!) כרגע יש עדיפות ברורה לבנים וזה כי אופי המועדון הוא נורא קשוח אך הבנות הן הנכס האמיתי אצלנו כי בדרך כלל הן מגיעות עם ראש יותר פתוח ומקבלות יותר תשומת לב מה שבסוף מביא לשיפור יותר משמעות אצלן.

יש לנו מאמנת מדהימה (בקה) שהחל משבוע הבא תערוך אימוני נשים בלבד כדי לתת מענה מעט יותר רחב גם לצרכים אחרים של בנות מבחינה ספורטיבית וחברתית.

קרוספיט-עיר-דוד-3

ספרו לנו על סיפור הצלחה של מתאמנ/ת כלשהו אצלכם

יש הרבה מאוד, בחרתי בסיפור מאוד מייצג על מתאמן שהוא גם חבר שההיכרות שלי איתו גרמה לי להבין עד כמה הוא באמת התקדם, מדובר בבחור מאוד מוכשר שתפס מיד מההתחלה את כל התנועות אך חשש מאוד מהרמות כבדות בגלל בעיה קלה בגב שהתגלתה אצלו עוד כשהתאמן במועדון אחר, בעזרת תוכנית עקבית במועדון שלנו הוא משפר את המספרים שלו יומיום ובעיקר שובר מחסומים מנטליים – ההצלחה היא השינוי בגישה, המקום כל יום להתמודד עם כישלון בצורה שלילית הבחור התחיל פשוט ליהנות ולקח כל אימון בנפרד תוך הבנה שיש ימים טובים יותר וטובים פחות, התוצאות לא איחרו לבוא והוא הכפיל כמעט את כל מספרי הסקוואט שלו על אף שהוריד ימי אימון עקב לימודים אינטנסיביים וזה עדיין לא מנע ממנו להשתפר פלאים בכל הפרמטרים. הסיפור הזה משותף להרבה מתאמנים אצלנו שהתאמנו קודם בכל מיני מסגרות.

האם אתם מארגנים אירועים מטעם הבוקס?

בשיתוף עם קרוספיט רעננה אנחנו אחראים על מחנות אימונים שהם אירועי שיא של המועדונים ומהווים 'חגיגה' אמיתית של ההנאה מהענף, באופן כללי אירועים זה נחמד אבל אצלנו כל יום הוא הפקת אירוע!

איך נראה מסלול ההתקדמות של מתחיל אצלכם?

לאחר אימון נסיון חינם הוא משתלב באימוני הקבוצה תך שהוא משלים 2 אימוני יסודות בקבוצות קטנות בשבועיים הראשוים במועדון.

האם אתם מקבלים Drop-Ins? אפשר לקפוץ אליכם ולבקר?

ברור! מגיעים אלינו המון תיירים המבקרים בירושלים, חובה לקפוץ!

Shoutout – יש לכם קשרים למועדוני קרוספיט אחרים?

את קרוספיט רעננה מנהל אחי תומר וניר הוא שותפו שם, מן הסתם יש קשר הדוק וגם אני אימנתי שם והייתי מחלוצי המתאמנים בעיר שהקימו את התשתית לקרוספיט ברעננה.
מעבר לכך קרוספיט היא קהילה ולמרות שיש בוקסים מכל מיני סוגים ומינים כולנו מתנקזים לתבנית האדירה הזו של אימונים איכותיים ומגוונים ככה שישנו קשר טבעי בין כולם.

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X