Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

להתחרות במסגרת קבוצה שונה לחלוטין לעומת להתחרות ביחידים. לא משנה כמה שאתה מצליח בעצמך, אתה לא מסוגל לנצח בתחרות בעצמך ולעיתים אתה אף תלוי לחלוטין בחברי הקבוצה שלך – בתיאום, תנועה ואפילו מוטיבציה. לקראת תחרות גביע מועדוני הקרוספיט בישראל שתתרחש בשבוע הבא, אספנו מספר עדויות של מתחרים מכל הארץ במטרה לענות על השאלה: איך זה מרגיש להתחרות כשאתה חלק מקבוצה?

A post shared by lihiarad (@lihiarad) on


ליהי ארד (חיפה) – קרוספיט חיפה וקריות, Affiliate Cup שני

לטענתה של ליהי, מאמנת ראשית בקרוספיט קריות, לכל דבר יתרון וחסרון. ההשפעה הישירה של העבודה שלה על הקבוצה שלה עלולה לאיים ולהרתיע במידה מסוימת, אך זה לא הכול. "השוני בלהתחרות בקבוצה לעומת מסגרת אינדיווידואלית הוא בידיעה שהביצועים שלי משפיעים ישירות לא רק על עצמי אלא על התוצאות של הקבוצה כולה, ועל עוד אתלטים ואתלטיות שעובדים קשה כל השנה להיות הכי טובים ולהגיע הכי רחוק שאפשר".

לעומת זאת, זה עלול גם להיות הדלק שידחוף אותך חזק יותר. "מצד שני הידיעה שאני לא לבד, ההרגשה שכולנו ביחד בעסק הזה, הדינמיקה והעידוד, הדחיפה של הקבוצה אחד את השני והאנרגיות המטורפות, הן כאלה שאפשר למצוא רק בתחרויות מהסוג הזה וזה מעיף את הביצועים לרמה אחרת".

"זה כבוד גדול ואושר גדול לייצג שוב את המועדון שהוא הבית שלי כבר 4 שנים עם קבוצה של אנשים שהתמזל מזלי להתאמן איתם וגם לקרוא להם חברים ואני מתרגשת מאוד לחזור ולהשתתף השנה באחת התחרויות היותר כיפיות שקיימות בארץ!".

A post shared by ira (@irazaslavsky) on

אירה זסלבסקי – קרוספיט חיפה וקריות, Affiliate Cup שלישי

"ההתרגשות והמוטיבציה גוברים משנה לשנה בזכות הרכב הקבוצה. הרצון להתאבד בכל מקצה ולתת את ה-200% למען האנשים שאיתך, שהם ממש כמו המשפחה שלך. כולנו מוכנים לירוק דם. להילחם בשיניים כדי שנגיע לתוצאה הטובה ביותר – יחד".

"בניגוד לאליפות ישראל, ה-RFA, שכל אחד נלחם למען עצמו ולא תמיד יש זמן לעודד את החברים במקצים שלהם – הפעם אנחנו באים יחד. הדינמיקה הטובה בקבוצה רק מעצימה את החוויה התחרותית".

A post shared by Anton Kedik (@untoxis) on


אנטון קדיק – קרוספיט חיפה, Affiliate Cup רביעי

"התחרות האחרונה שלי הייתה באליפות ישראל השנה, והאירוע היה מדהים. למרות שזאת הייתה תחרות יחידים, הגענו לשם בקבוצה גדולה: עשרה מתחרים, מאמנים, תזונאי צמוד ואוהדים וחברים משני המועדונים שלנו. היה לנו המון תמיכה מאחורי הקלעים, וזה הרגיש דומה לתחרות קבוצות מהבחינה הזאת. אבל למרות זאת, ברגע שאתה עולה למגרש והשעון מתחיל, זה כל אחד לעצמו. בסוף אתה נשאר לבד, ובשנייה שלפני הזינוק, הדבר היחיד שאתה מרגיש זה את הדופק שלך. אין אף אחד אחר לסמוך עליו, אף אחד לא יגיד לך "קום, אתה לא יכול לוותר עכשיו".

לדבריו, זה ההבדל המהותי ביותר לעומת תחרות קבוצות. "אני שמח שיש לנו את ה-Affiliate Cup. בתור התחלה, זאת הזדמנות טובה להכיר ועדונים וספורטאים מכל הארץ, וכמובן הזדמנות הכי טובה להכיר את הקבוצה שלך". כשאתה צריך להתחרות כחלק מקבוצה, אתה צריך להתחשב בגורמים נוספים חוץ מעצמך. "לדעת את כל החוזקות והחולשות של כל אחד מהמתחרים, לחשוב על האסטרטגיה הטובה ביותר, לעבוד בסינכרון מושלם. אין פה מקום לאגו. כל אחד חייב לתרום ולחשוב מה יהיה הכי טוב בשביל הקבוצה ולא 'מה הכי טוב בשבילי'. גם אם זה אומר שצריך לוותר על משהו".

"בשנה שעברה היו הרבה מקצים מאתגרים, כולל כמה תרגילים שאף פעם לא עבדנו עליהם לפני כן. בכל זאת הצלחנו להגיע לחצי גמר וזאת הייתה התקדמות גדולה בשבילנו. השנה אנחנו מוכנים הרבה יותר ומתכוונים גם להגיע רחוק יותר".

גיל ליאור – קרוספיט טיאלוי, Affiliate Cup רביעי

"תחרות בקבוצות היא משחק שונה מתחרות יחידים, היא דורשת הרבה מודעות סביבתית ועבודת צוות מצד כל חברי הקבוצה. מכיוון שיש יותר מקום לתמרון בין המתחרים, החזרות והסטים, האסטרטגיה תופסת מקום מרכזי יותר בתחרות קבוצות מאשר בתחרות יחידים. עבורי, מלבד הרעות והאחווה שאני מניח שכולם יכולים לראות כמה היא חזקה ואמיתית מהצד, תחרות קבוצות היא הזדמנות לחלוק את הסבל הפיזי והמאבק המנטלי שיש באימוני קרוספיט".

"הסבל הזה הוא בדרך כלל משהו מאד אישי, ובתחרות קבוצות כולם סובלים ביחד ואחד בשביל השני, זה יוצר מעין אחווה וקרבה שמזכירה לי את השירות הצבאי. במישור של הלחץ המנטלי, מצד אחד אתה לא האחראי הבלעדי על התוצאה במקצה, ומצד שני האחריות שלך היא על עוד חמישה אנשים אחרים. אני חושב שזה הופך את העניינים למורכבים ומעניינים יותר, אבל במכלול השיקולים תחרות קבוצות היא פחות מלחיצה ותובענית לדעתי – צרת רבים חצי נחמה".

A post shared by Neta Bronstein (@neta_bro) on

נטע ברונשטיין – קרוספיט כפר סבא, Affiliate Cup רביעי

"אני חושבת שהתחרות עם קבוצה זה אחד הדברים הכיפיים. בקבוצה אני יודעת שיש לי גיבוי מהחברים, יש תמיכה, יש חוויה משותפת לאותן התחושות. זה מכלול של דברים משותפים". למרות זא, ההתנהלות מול אחרים לא תמיד קלה. "אי אפשר לשלוט על כל דבר בזמן אמת וקורה לפעמים שדברים שתכננת מראש, יוצאים הפוך. לפעמים נדמה שבתחרות קבוצות החלק שלך קצת קטן יותר מתחרות יחידים. ולפעמים זה כיף, גם אם אף לא יודה בזה", היא צוחקת.

"אבל תחרות אינדווידואלית זו רמה אחרת ויש טירוף בצורה שונה שאי אפשר להסביר. אתה יודע שזה אתה מול עצמך על הבמה. אף אחד לא מחכה לך חוץ מנקודת הסיום והמרוץ שלך נגד הזמן".

A post shared by Mark Samarsky (@marksamarsky) on

מארק סמרסקי – קרוספיט רוז ואלי, Affiliate Cup שני

"הפעם הראשונה שהתחרינו ב-Affiliate Cup הייתה בשנת 2015. המועדון היה בן 4 חודשים ולא היו בו באמת "מתחרים". בכל זאת, זו הייתה אחת החוויות הכי טובות שהיו לי בחיים. היינו שישה בקבוצה – ולד פטרטי, אני (מרק סמרסקי), חזי נאטי, סאלי וונג, אוליה של וניקול גורו. הדבר המשותף העיקרי היה שלכולנו היה אכפת מאוד מהמועדון – כולנו רצינו לייצג את המועדון בכבוד, והייתה הרגשה שהיינו מוכנים למות על הרחבה. גם נתנו בראש למועדונים ותיקים וגדולים מאתנו, מה שהוסיף לאופוריה שסבבה את התחרות הזאת".

"כל זה כמובן לא היה שווה כלום בלי הקהל המטורף שהגיע מהמועדון שלנו, ששמעו וראו אותנ ובכל מקצה הרגשת שיש בשביל מי להזיע ויש מי שמסתכל".

"אז אם אתם מועדון קטן שהתחרות הזאת היא לא בשבילכם תעשו לעצמכם טובה: תאספו כמה חזקים ובואו להתחרות – It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog!".

גביע מועדוני ישראל בקרוספיט יתרחש ביום שישי, ה-20.10, במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X