Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

תובל ניצן (ז"ל) התחיל את המסע שלו בקרוספיט השרון פולג ב-2015. הוא הגיע למועדון של רון אלמוסני לאחר מלחמה חוזרת בסרטן שתקף אותו, והתאמן אצלו לאורך מספר חודשים. אלמוסני, שהכיר אותו עוד לפני כן יצר קשר חזק עם תובל, ודאג לשמור איתו על קשר גם לאחר שעבר להתאמן בכפר סבא, בעצתו של אלמוסני. "הוא היה תמיד בתקופות ש עלייה וירידה, אז בתקופה שהוא היה אצלנו הוא היה בתקופה רגועה יחסית. הוא הגיע אלינו אחרי ניתוח ראש אחד". תובל נפטר לפני מספר שבועות, לאחר שהסרטן צף פעם נוספת.

"הוא בן אדם סופר אחראי וסופר רציני, סופר איכותי. מאלה שאתה רואה שכשאתה מדבר עם בן אדם, אז משהו בעיניים שלו מלא הבנה והקשבה. ומלא עומק". מספר לנו אלמוסני. "היה ממש כיף לדבר איתו. גם כשאתה מסביר לו משהו פשוט, טכניקה של דאבל אנדרז, ראיתי שהוא מקשיב, מפנים ומוציא לפועל. גם ביחס לאחרים הוא גם היה מדהים: עזרה, תמיכה, דרבון. אפילו לי כמאמן, כשהמצב רוח לא בשיא, אם הוא ראה שיש איזה קושי  – הוא ידע להגיד את המילה הנכונה ולרגיע. היה בו משהו מאוד שקט, שמשרה שקט, ונעימות, ואני חושב שכולם הרגישו את זה".

"הוא בן אדם חזק. באופי שלו", משתף חברו, אבי רווח. "הוא היה כריזמטי, בוגר. כמו איזה אח גדול כזה שאתה תמיד יכול לדבר איתו. והוא גם צחק לכאב בפנים. עד הרגע האחרון הוא היה אופטימי ומשדר עסקים כרגיל. אפס חולשה, הוא לא דיבר כאילו זה הסוף אף פעם וגרם לכולנו לחשוב שזה פשוט הולך לעבור". בחצי שנה האחרונה של תובל, הוא היה בטיפולים כבדים שהתישו אותו והשאירו אותו חולה במיטה. למרות זאת, רווח מספר שבכל פעם שהם דיברו בתקופה הזאת, "הוא היה אומר לי 'איך שאני יוצא מזה, אנחנו הולכים לדפוק את ההמבורגר של החיים'. הוא היה תמיד אופטימי, מבחינתו זה לא היה הסוף".

"הוא תמיד נכנס עם חיוך. מהאנשים האלה שגורמים לך לחשוב שאין בעיות בעולם? כזה", מספר לנו רון כפרי, מאמן ובעלים בקרוספיט כפר סבא. "הוא תמיד התאמץ, גם כשהוא לא התאמן עם הקבוצה כי הוא לא יכל מבחינה רפואית לעמוד בעצימות. תמיד דחף אחרים. תמיד צחוקים, תמיד באווירה טובה. גם בתקופות כשהוא לא הרגיש טוב הוא ניסה לתת מעצמו כמה שהוא יכל".

כפרי גם כתב את האימון לזכרו. זה היה האימון במועדון לאורך כל היום, אבל הם ארגנו אירוע מרכזי לאחר שעות הפעילות שאליו הגיעו גם משתתפים מקרוספיט השרון של אלמוסני. חבריו של תובל הכינו חולצה עם משפט שמשקף את האדם – "צחוקים ולהיות מאושרים זה הדברים הכי חשובים בחיים, בלי זה אין טעם". האירוע הגיע להשתתפות של כ-50 אנשים שונים.

אימון לזכרו של תובל ניצן (ז"ל) בקרוספיט כפר סבא

"זאת חוויה מוזרה לכתוב אימון גיבורים על אדם שאתה מכיר. ניסיתי לשקף מלחמה מנטלית, כמו כל אימון שאתה כותב להרבה מאוד סיבובים", מספר כפרי. האימון בנוי בצורה משונה מעט, עם סכמת מספרים המבוססת על חייו של תובל. מספר החזרות ב-DU, לדוגמה, הן סך תאריכי ההולדת והפטירה שלו. "האימון מתחיל בכמות גדולה של DU, כי החיים בהתחלה נראים ארוכים והכל עוד לפניך". האימון ממשיך ל-33 סיבובים, שמסמלים את מספר שנות חייו של תובל. "כל סיבוב קצר בפני עצמו ועובר מהר, אבל בכל סיבוב תעמוד מול קושי. אחרי סיום 33 הסיבובים, האימון מסתיים ב-49 דאבל אנדרז. זה פחות מההתחלה, כי החיים לפעמים קצרים יותר ממה שמרגישים שהם יהיו כשהתחלנו. 33 סיבובים נראים המון, אבל לפעמים הם עוברים כל כך מהר ששוכחים ליהנות מהדרך ומכל החוויות לאורכה, ולפני שנשים לב זה כבר נגמר".

"Tuval"

Buy In — 99 Double Unders

33 Rounds For Time

8 Sit Ups

6 Burpees

1 Thruster (83/56 KG)

Cash Out — 49 Double Unders

וזאת המטרה שמאחורי האימון, להעביר את המסר הזה מתובל – "לחיות ולהנות מכל רגע".

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X