Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

רון כפרי הוא דמות פעלתנית בקהילה, כשהוא מחזיק בכמה תפקידים: מאמן, מתחרה או כותב תחרויות. הוא עצמו התחרה בשלוש השנים האחרונות ב-RFA, ליווה ספורטאים לריג'יונלס ובקרוב יאמן את הקבוצה שלו בקרוספיט כפר סבא בתחרות האזורית הראשונה שלהם כצוות. בשנתיים האחרונות הוא תיכנן את התחרות הירושלמית, ה-Hopper. השנה, הוא חוצה את הקווים באליפות ישראל ולוקח את המושכות בתור המנהל המקצועי.

"שבוע לפני תחילת הסמסטר, קיבלתי טלפון מקובי (סאלספורט), שאומר לי שנבחרתי לתפקיד המנהל המקצועי – אם אני ארצה לעשות את זה. אני לא חושב שאפשר לסרב לתפקיד כזה, לא משנה כמה זה עמוס וקשה".

הטלפון נחת עליו בסוף אוקטובר, יותר מחצי שנה עד התחרות, אבל רון ניסח תכנית לתחרות תוך פחות משבועיים. "הכנתי בהתחלה 3 תכניות שונות, בהתאם למיקומים האפשריים. זה השתנה כל כך הרבה פעמים מאז, כי צריך לקלוע למינון ולרמה".

רון כפרי ב-RFA

"מסתכלים על העולם ורואים בהשוואה את מה שקורה בארץ, ומחפשים לעשות את ההתאמות כדי לשמר את הרעיון, להתאים את האימונים ולאתגר את כולם. יש פיזור רמות די גדול בארץ בכל הקטגוריות ולכן צריך למצוא את האמצע. אח המטרות היא להתחיל בתהליך של העלאת רף. אחרי השנה הזו, מי שירצה להשתתף ב-RFA ידע שלא יוכל להסתתר יותר מאחורי החוזקות שלו או לחלופין חייב לשלוט בכל המגוון תנועות ומשקלים הנדרשים".

רון מכוון לשני דברים: האחד זה האתגר של הספורטאים, והשני זה שהקהל ידע בדיוק מה קורה. "האם אני דורש, או שאני לא דורש?". עם פיזור הכשרונות במקצים השונים, זה לא פשוט לבנות מקצים שיאתגרו את מובילי המקצה ואת מתחרי-האמצע כאחד. תחרות מעניינת צריכה להיות צמודה ולאתגר את כולם.

"אחת התוכניות הראשונות שכתבתי הייתה מיועדת להדר יוסף מתוך מחשבה שהולך להיות דשא. לקחתי בחשבון שהקהל רחוק ושהקהל צריך לראות בבירור ולהבין מה קורה. אתה רואה את הבעייתיות הזו בגיימס: האתלטים נמצאים באצטדיון כדורגל והקהל לא נמצא קרוב למתחרים (למעט אצטדיון הטניס)".

"מכאן עולה הצורך לבנות את התחרות בצורה כזאת שהקהל תמיד ידע מה קורה. בסוף, יחד עם ההחלטה הסופית על המיקום, התחלתי לתכנן את התחרות כך שתתאים להיכל קבוצת שלמה. את תכנית האימונים הסופית שיניתי, אני חושב, חמש פעמים".

עוזבים את הדר-יוסף

עוזבים את הדר-יוסף | קרדיט צילום: עדי אדרי

פריצת גבולות אל מול דריכה במקום

אחת הבעיות שניצבו לפניו היו טווח היכולת הרחב בארץ. "ב-RFA 2013 עמרי הודיע שיהיו סנאצ'ים ב-43 קילו. היה איזבל. גם הגברים וגם הנשים התקשו עם זה. אז אולי זה היה בתקופה אחרת, אבל להיות מסוגלים לעשות סנאצ'ים ב-43 קילו זה חובה. הגישה צריכה להיות שמי שלא מצליח – שיעשה, אבל לאט יותר. לא משנה מה – זו יכולת בסיסית. זהו סימון קו לרמה, וזה יקרה גם השנה, אני מקווה".

"השנה הכל יהיה בר ביצוע, לחלק יהיה פשוט יותר, וחלק לא. חלק הולכים להגיד שהגזמתי, וחלק יגידו למה לא נתתי יותר. ואם זה מה שיקרה, אז הצלחתי".

רון מבקש בתכנון התחרות לגרום למתחרים להעלות את הרמה שלהם. "אני מקווה שמעכשיו והלאה ברמה התחרותית הספורטאים ידרשו מעצמם יותר, ולא יסתפקו במעט. המעט יכול להיות מאסל אפ אחד על הטבעות, יכול להיות סנאצ' 60 או ללכת 5 מטר על הידיים".

היכל קבוצת שלמה

היכל קבוצת שלמה

בניית מקצים ואובייקטיביות המבחן

"אני משתדל להישאר כמה שנראה לי שיותר קרוב לקרוספיט שאני רואה בעולם, ומשנה בתפיסה שלי בהתאם למה שאני רואה ששאר העולם משתנה לכיוונו. ככה אני מאמן את הספורטאים שלי, וככה גם התחרות נבנתה. אם היא טהורה לגמרי, כנראה שלא, אבל גם כנראה שמי שלא התאים את עצמו בסגנון שנראה עד כה באופן, בריג'ונלס ובגיימס היה מסתבך עם התחרות בכל מקרה. מי שיודע לזוז ולהתנהל תחת עומס של משקל, נפח או יכולות ספיצפיות, יהיה לו טוב ויהיה לו כיף".

תכנון מנקדות המבט של הצופה

"ההישג ייה אם הקהל יצליח להבין מה קורה, מי מוביל ומי מאחור. והכי חשוב, שיהנו מזה. המטרה היא לתת שואו לקהל ותוך כדי למצוא את המקומות הראשונים. את התוצאות של זה נוכל לראות השנה קצת, אבל בתקווה גם לשנה הבאה. אם ידעו שהייתה תחרות מובנת, גם לאנשים שבאו ולא בדיוק מבינים בקרוספיט, השגתי את המטרה".

"אנחנו מנסים לתת הספק מעל ומעבר להכניס למתחרים כמה שיותר מבדקים כדי לקבל תחרות טובה ומאוזנת, וגם לתת כמה שיותר תוכן לקהל שיגיע. יהיה מאוד מעניין".

רון, שהתחרה בתחרות בשנים קודמות, טוען שדווקא הניסיון שלו כמתחרה לא השפיע עליו, למעט בהחלטה אחת: אין חצי גמר, והגמר יהיה גדול. "יהיה ניוי, אבל הוא יהיה קטן. זה משהו שהפריע לי כשאני התחריתי. רציתי להשתתף ולהראות במה אני טוב, אבל בתור מתחרה קצה תחתון, סיימתי את התחרות בתחילת היום השלישי ולא יצא לי לעשות את זה. יצא שעשיתי 4 אימונים מתוך 6. אתה קורע את התחת כדי לעלות, אז אתה רוצה לחוות מה זה להיות ספורטאי. אנחנו ניתן את זה לאנשים".

המעטפת שלו בנויה היטב. את השיפוט השנה ינהל נדב לנסמן, חברו הטוב של רון ושותפו בקרוספיט כפר סבא. "יש לו צוות של 30+ שופטים, חלק גדול מהם היו בשנה שעברה. חלקם זה חבר'ה שאני עובד איתם שלא עלו בתור מתחרים". את הצוות הלוגיסטי ינהל רז יעקב, מקרוספיט הזאבים. "רז היה חלק מהצוות של דימי בשנה שעברה. העבודה הלוגיסטית השנה קלה יותר מכמה סיבות: זה אולם סגור, אז המרחקים קצרים יותר ולא צריך להעביר ציוד במרחקים של הדר יוסף. דבר שני, הציוד הרבה יותר פשוט. לא המצאתי את הגלגל". הוא מגיע לתחרות הזאת בטוח מאוד.

כל הבקשות שלו בתכנון התחרות קיבלו מענה. "אני מקבל המון גיבוי. מלבד דקויות אני מרגיש שקיבלתי את כל מה שרציתי. תמיד יש עם מי לדבר, בכל הרמות. גם קובי וסאלספורט בניהול ובאספקה, גם מיתוס בהפקה. אני לא לבד בשטח".

"אני רוצה לראות כבר איך המגרש ייראה לקראת התחרות. יש לי אקסלים ותכנונים, אבל להיות שם עם הריג בנוי והגומי על הרצפה זה משהו אחר. ישבתי עם רז ואמרתי לו בדיוק איך אני רוצה שזה יראה: 'אני רוצה קו סיום, אני רוצה מסלולים, אני רוצה כל 2.5 מטר סימון חצי, וכל 5 מטר סימון גדול יותר'. יהיה את כל שצריך בשביל זה. אני רוצה לדעת איך זה יהיה לראות אולם כזה מהיציע. זה יהיה אחרת לגמרי מהדר יוסף".

רון מתרגש במיוחד לקראת התחרות בקטגוריות הצעירות. "יש לך את יוגב ורון, שנמצאים בחזית הקטגוריה שלהם, אבל מאחוריהם יש מלחמה. יש שם כמה מתחרים צעירים שמאוד רוצים את הפודיום הזה. בגברים אין הרבה תחלופה, אבל בנשים יש כמה שינויים מהשנים הקודמות, אם זאת נטלי (סובולבה) שהעלתה הילוך, או ניקי, שהיא מתחרה חדשה בארץ או גאיה שרק נכנסה לתחרות. זה יהיה מעניין".

"היעד שלי כרגע הוא להציב רף. אני לא מתיימר ואומר שהמתחרים שלי עומדים בו. להפך, אני רוצה להגיד – 'חבר'ה, אנחנו צריכים להעלות את הרמה שלנו'. אני לא מנסה להמציא את הגלגל, אני לא חושב שזה נכון בשלב שבו אנחנו נמצאים בקרוספיט התחרותי בארץ. המטרה היא להעלות את הרמה הקיימת, בדברים שיש. זה צריך להיות מובן מאליו שלבנות יש מאסל אפ. זה לא מופרך שבנות יעשו מאה קילו דדליפט במטקון. אנחנו לא אמורים להסתכל על שרה סיגמונדסדוטיר ולהתפעל מכמה שזה לא אפשרי, אלא להגיד 'אנחנו נעשה את זה.' המתחרים שלי באופן קבוע רואים אימונים שאני מתכנן ומעירים על כמה שהאימון נראה קשה. אני מצטער, לא ידעתי שקרוספיט אמור להיות קל".

אליפות ישראל בכושר גופני תתקים בשישי ושבת ה-19-20/05 בהיכל קבוצת שלמה שבת"א. לכרטיסים הקליקו פה.

לוגו של ה-RFA 2017

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X