Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

היום השלישי והאחרון לתחרות התחיל שוב בהיכל קבוצת שלמה שהתמלא ביומו האחון בקהל שבא לראות את ההצגה הכי טובה בעיר. האימון שפתח את יום שבת היה הצ'יפר – שהמשיך את הקו שרון כפרי, המנהל המקצועי של התחרות ביקש לקבוע. עם אימון שהתחיל ב-30 HSPU וממשיך במאסה של האנג קלינים, פיסטולים, דאבל אנדרס ונגמר בחלק הנורא מכולם: הרמות די-בול לכתף. "זה כמו להרים כדור נזלת גדול, לא דומה לשום דבר אחר", סיפר אביב ורדי, הבעלים של קרוספיט פלורנטין ומתחרה בקטגורית מאסטרים 40+. לאחר קרב עם רועי אופנהייר מקרוספיט הרצליה, יצא ורדי מהמקצה עם המקום השני באימון.

אביב ורדי מקרוספיט פלורנטין

מקצה הנערים 14-15 התחיל בקרב צמוד בין רון צור, המוביל הכללי, לנדב פלד ושחר וילנסקי. פלד ווילנסקי לקחו את ההובלה ככל שהתקדמו בפיסטולים והיו צמודים אחד לשני, אך רון צור פרץ אליהם והשתלט על הדי-בול הרבה יותר בקלות משניהם. חזרה אחר חזרה, הוא בנה לעצמו הובלה גם במקצה הזה, שסיים גם אותו במקום הראשון, בפעם השלישית בתחרות – רצף שהמשיך עד הגמר. פלד התקשה לא מעט עם הכדור, שהסטנדרט היה שיעבור מעל הכתף, וניסה להרים אותו באותה צורה שמרימים אבן אטלס כבדה. הפער בינו לבין וילנסקי קטן באותו שלב עד שלא התקיים בכלל, אך פלד יצא כשידו על העליונה כשהוא סיים את האימון עם שתי שניות בלבד על השעון.

מקצה הנשים ראה קרב צמוד לא פחות בין סשה בסונובה מקרוספיט הדר יוסף לירדן שביט מקרוספיט השרון פולג שהתחרו במקצה השלישי. כשהן חזרה לחזרה אחת לשניה, הייתה זו בסונובה שניצחה בפער של חזרה בודדת בדי-בול בתום 11 הדקות שהוקצבו לאימון, במאזן של 4 הרמות לעומת ה-3 של שביט. אך את הגביע לאימון לקחה לבסוף נטלי סובולבה, גם היא מהדר יוסף, שהייתה לאישה היחידה שהצליחה לעמוד במגבלת הזמן וסיימה את האימון תוך 10:35.

הסנאצ' היה האימון שכולם חיכו לו. כל הקהל היה על הרגליים כשכל מתחרה ניסה את ההנפה שלו. עם קריאות עידוד מכל עבר. האדמה רעדה כשכל מוט התנתק מהרצפה. השיאים הראשונים הגיעו כבר ממקצי הנערים והנערות: מאי סבג, המתחרה הצעירה מראשון לציון, סחפה את הקהל כשהצליחה להניף 60 קילו. כך היא גברה על התחרות שלה ב-15 קילו שלמים מהמקום השני.

מקצה נערות 16-17: 1. מריה סקיבנקו 2. מאיה רחמני 3. מאי סבג

אבל במקצה הנערים 16-17 קרה הדבר הגדול באמת. יוגב מלר, רק בן 17 וכבר לקראת נסיעה שנייה לגיימס, ניסה להכנס בניסיון השלישי שלו לשיא חדש, של מאה קילו. היציע שמולו היה עמוס לעייפה בכל חברי המועדון שלו, קרוספיט הזאבים. מלר מניף, אבל כמעט מפספס. המוט מנסה לברוח לו קדימה, והברך החלה לרדת לרצפה. אם היה הייתה נוגעת בה, ההרמה הייתה נפסלת. מלר מייצב צעד אחד קדימה במעין הליכת ברווז וקם עם המוט. הקהל שואג, וחבריו ומשפחתו פרצו לבמה לחבק אותו. הוא עשה את זה.

A post shared by Snatcher (@snatcherfitness) on

גם בקרב הגברים ראינו מספרים מפלצתיים לא פחות, עם 112.5 קילו מהאלוף החוזר, רם דובר. אבל את במקום הראשון התחלקו דוד בן דוד מקרוספיט הדר יוסף ואבי יונה מקרוספיט TLV, שניהם עם 117.5 קילו.

A post shared by Snatcher (@snatcherfitness) on

הגמר היה מורכב בצורה מעט מורכבת בעל פה, אך מאוד פשוט על הנייר: 15 מאסל אפס, 30 קלוריות על האופניים ואז סכמת חזרות יורדת של ת'ראסטרים כבדים וצ'סט טו בר. בנערים 14-15, המקום הראשון כבר נקבע עבור רון צור, אך פלד ווילנסקי נכנסו אליו בתיקו במקום השני. מי שינצח באימון יהיה זה שיקבל את המקום השני. לבסוף היה זה פלד שהצליח להשחיל חזרה בודדת בצ'סט טו בר בסיבוב של ה-9 שעמד במקום הזה.

מקצה נערים 14-15: 1. רון צור 2. נדב פלד 3. שחר וילנסקי

מרבית הקטגוריות הראו תופעה מאוד ברורה: מי שנכנס לאימון במקום הראשון בקטגוריה גם זכה באימון, ולכן גם בתחרות. זה חזר בכל קטגוריות המאסטרים, עם נינה פקרמן, מירי בירנבוים, שרון שאולי ואוהד פינקלשטיין, ושוב במקצי הנערים והנערות. מקצה הגמר המשיך את הקו המקצועי, והתחיל ב-15 חזרות במאסל אפ, מה שלפני מספר שנים היה נחשב לא מעט.

מאסטריות, 40+: 1. מירי פאר 2. ליאת אברהמי 3. רוזית תמיר

מאסטרים 35+: 1. אוהד פינקלשטיין 2. מיכאל פר'ון 3. ניתאי פולק

מאסטרים, 40+: 1. שרון שאולי 2. רועי אופנהיימר 3. יניב מילר

בסוף היום, היו אלה רם דובר, האלוף משנת 2016 שחזר וזכה בתואר בשנה השנייה ברציפות, וניקי פטל, העולה החדשה מקרוספיט TLV שמתחרה בתחרות הקרוספיט הראשונה שלה כיחידה ולא כחלק מקבוצה.

מקצה נערים 16-17: 1. יוגב מלר 2. אלון שו. 3. יואב ביטן

מקצה נשים 18-34: 1. ניקול פטל 2. גאיה צור 3. שרון כהן

גברים 18-34: 1. רם דובר 2. גיא פרצ'ה 3. אדם גרינקר

מאסטריות 35-39: 1. נינה פקרמן 2. הילה שאשא 3. מעיין שפרלינג

מנטליות של אלופה

ההבדל בין מתחרים לאלופים הוא לא קו דק. הוא קו שמתאפיין במנטליות שלך, ביכולת שלך להתמודד עם אתגרים, ובגישה שלך להפסדים. דוגמה קטנה לזה ניתן לראות אצל גאיה צור, שזכתה במקום השני. צור, בת ה-17 מקרוספיט הזאבים ואלופת האופן, בחרה להתחרות בקטגורית הבוגרות ולא בקטגורית הנערות. כשהאולם כבר התרוקן, הדוכנים כבר פורקו, וצוות ההפקה החל בסגירת האירוע וקיפול הציוד, היא הגיעה לדוכן של סאלספורט, שעמד בארגזים וביקשה להשתמש בכספי הזכייה שלה, אותם קיבלה רק שעה אחת לפניכן, כדי לקנות באותו יום את הדי-בול הכבד מהתחרות, בו השתמשה רק כמה שעות קודם.

גאיה צור

תמונות בכתבה על-ידי: מיכאל מרקוב, עדי אדרי, דימה וזינוביץ', אריאל שרוסטר

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X