Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

מסכמים את אליפות ישראל בכושר גופני – RFA 2015

צילום בכתבה: אריאל שרוסטר ואיתי בלסון.

אז אירוע השנה של הקהילה שלנו נחתם ביום שישי ה-01/05. לפני שנדבר על איך היה וננתח קצת את התחרות עצמה, רצוי וראוי לתת קדימון קטן על המשמעות של ה-RFA האחרון – כפי שתיווכחו לדעת (במידה ולא הגעתם לאירוע – ופספסתם!) התחרות האחרונה מהווה קפיצת מדרגה של ממש מכל התחרויות הקודמות והייתה אירוע ספורט ברמה גבוהה לכל דבר. המון מחשבה ומאמץ הלכו לתכנון כל פרט בתחרות ואין ספק שהמסר המרכזי הועבר: הקרוספיט בישראל הוא כאן במטרה להישאר, ואנחנו לא הולכים לשום מקום.

מהרחבה של קרוספיט הרצליה הישן במטווח הלאומי בהרצליה, למגרש הכדורגל של אונבירסיטת תל-אביב לאצטדיון הדר יוסף, התחרות עברה שידורג משמעותי שהתבטא בצוות הפקה מקצועי ביותר, לוגיסטיקה יעילה עד מאוד ותכנון מקצים שלא היה מבייש תחרת קרוספיט בארה"ב.

לכן זה זמן טוב לתת את הכבוד המגיע למארגנים ונותני החסות: לקרוספיט הרצליה ובפרט לעומרי ויונתן דימרי, חברת סאלספורט שהביאו את מיטב הציוד שלהם עבור התחרות. צוות המתנדבים, צוות השופטים בניהולו של זאב רדיאנו, צמד המנחים – נמרוד קבלה וטל לוי, , מיתוס הפקות וגדי דקל בראשותה, ולנותני החסות הרבים כולל ריבוק ישראל. ישר כוח!

מגדל משה אביב ברמת גן

TOWER OF POWER

For Time:

30 KTB swings 32/24
Climb 1420 Stairs (69 Floors)

היום הראשון

המקצה הראשון נשמר כסוד לקהל המתחרים ולא הורשתה אליו כניסה לקהל או למלווי ספורטאים. אחרי שב-2013 מקצה הספתח של התחרות היה בים וגם בשנה האחרונה פתיחת משחקי הקרוספיט התרחשה באירוע ימי, הציפייה הייתה לחזור על אתגר דומה שכזה ולתת למתחרים אתגר קשה וסיבולתי במיוחד – שחייה. ככה שתחושת ההפתע שאפפה את אלה שעקבו אחר התחרות כששמעו על מקצה טיפוס המדרגות הייתה עזה במיוחד. ברמה התכנותית אין מה לדבר – טיפוס מדרגות לאחר מאמץ הוא דרך מצוינת לבחון כושר אירובי בצורה ייחודית וקרוספיטרית, שמזכירה לנו את הפונקציונליות של האימונים שלנו במידה מסוימת (אוקיי, אז לא כולנו מקשרים בהכרח את האימונים שלנו לטיפוס על מגדל של 69 קומות בהתראה קצרה, אבל זה נחמד לחשוב שנוכל לעשות זאת ביעילות). די גאוני אם תשאלו אותי.

מקצה גברים: דניאל גבאי, מתחרה טרי מקרוספיט ירושלים לוקח את המקום הראשון בזמן שיא של 12:22.

מקצה נשים: נטלי סובולובה לוקחת את המקצה במקום הראשון עם זמן של 13:19.

מקצה גברים 40+: צ'אד לביא מקרוספיט פיתוח מסיים במקום הראשון עם זמן של 14:02.

שיר יהב מקרוספיט נתניה ב-RFA

היום שני

היום השני התקיים בזירה המרכזית – אצטדיון הדר-יוסף שבתל-אביב. מיקום מרשים לכל הדעות, שמכיל בתוכו המון מרחב לביצוע שלל אתגריים פיזיים ומטבעו משרה אווירה ספורטיבית על הנוכחים בו. למתחרים חיכו שלושה אימונים לא קלים בכלל.

רם דובר מקרוספיט הראשונים ב-RFA אליפות הכושר הגופני בישראל

איוונט 2

האיוונט השני של התחרות הפגיש את המתחרים עם קלינים מלאים (סקוואט) מתלייה (גובה ברך):

1 Rep Max Hang Squat Clean

6 Min Time Cap

במקצה הגברים: דו-קרוב צמוד התנהל בין זוהר ליפקין מקרוספיט כפר סבא לאבי יונה מקרוספיט TLV. שניהם אתלטים בעלי מסה מכובדת וכוח רב. אבי הוביל עם קלי של 150 ק"ג וברגע האחרון זוהר ליפקין שבר שיא אישי כאשר ניקה את אותו משקל. למקום השני הגיע דוד בן דוד עם 145 ק"ג ולמקום השלישי הגיע רם דובר עם 140 ק"ג. פציעה מצערת מונעת את המשך השתתפותו של רועי שרגר, מתחרה מבטיח מקרוספיט הרצליה, הקהל מחבק.

במקצה הנשים: אפרת דרזנה מקרוספיט הרצליה מנצחת את המקצה עם קלין של 77.5 ק"ג. במקום השני ישבו 4 (!) נשים: תמר בר, אורטל אלמשלי, ירדן שביט ומורן דנקנר, כולן עם קלין של 75 ק"ג. מיד אחריהן אלופת משחקי ה-RFA של 2014, ענת בר-חיים עם 72.5 ק"ג.

במקצה הגברים 40+: תומר בוהדנה מקרוספיט TLV לוקח את המקצה עם קלין של 112.5 קילו, אחריו אביב ורדי מקרוספיט פלורנטין עם 110 ק"ג ובמקום השלישי שלושה מהגברים – מושיק קידר, צ'אד לביא ואיגור דובניקוב, כולם עם 100 ק"ג.

מושכים ודוחפים - איוונט 3 ב-RFA

איוונט 3

איוונט שהוכיח להיות קשה במיוחד. המזחלת היוותה אתגר ממשי למתחרים רבים ורבים מצאו את עצמם נופלים יחד עם המזחלת בשביל להזיז אותה עוד מטר. הטיפוס על החבל לא תרם לביצועים של המתחרים בכל המקצים בכך שהקשה על היכולת שלהם לאחוז שוב בחבל שגורר את המזחלת. כיף גדול.

שילוב של כוח נטו, יכולת אחיזה, טכניקת טיפוס על חבל ומעט פייסינג, הם אלו שניצחו את המקצה.

12m Sled Pull (90/50) KG

10 Box Jumps – (76/70)

3 Rope Climbs

12m Sled Pull (90/50) KG

10 Box Jumps – (76/70)

2 Rope Climbs

12m Sled Pull (90/50) KG

10 Box Jumps – (76/70)

1 Rope Climb

במקצה הגברים: ישראל שמלי מסיים במקום הראשון עם זמן של 04:56. שניה אחריו נדב לביא מקרוספיט הרצליה. במקום השלישי רם דובר עם זמן של 05:19. מקצה עם התפלגות רחבה סך-הכל, כאשר המתחרים האחרונים מסיימים באזור ה-12 דקות.

במקצה הנשים: אלין אלכסנקו מסיימת את המקצה ראשונה בזמן של 06:36. אחריה עידית קארו ונטלי סובולובה שתיהן מסיימות במקום השני עם 06:52. במקום השלישי מסיימת ענת בר חיים, האלופה של משחקי ה-RFA של שנת 2014 עם זמן של 07:20. גם אצל הנשים, הסיום הכי איטי היה באזור ה-12 דקות.

במקצה הגברים 40+: ואדים פטרטי מסיים את המקצה ראשון עם זמן של 08:16. אחריו איגור דובניקוב עם 08:26 ובמקום השלישי נמצא אורי ישראלי עם 09:40.

מקצה הדיאן + ב-RFA 2015

איוונט 4 / 5

Diane+: 9 Min AMRAP of:

21-15-9

Deadlift (100/60)

HSPU

Then: 2.5 Minutes to Establish Max Weight from Shoulder to Overhead

אימון הדיאן (Diane) הוא בצ'מרק ידוע בעולם הקרוספיט שמפגיש את המתאמן עם דדליפט ושכיבות סמיכה בעמידות ידיים. אימון "לא נעים" באופן כללי שמתיש את הכתפיים הגב, ושרירי הליבה.

מתחרה מוצלח במיוחד יסיים אותו באזור השתי דקות, זאת בהנחה שיידרש לסיים אותו בזמן הכי מהר שניתן ללא מאמץ נוסף אחר כך. אך למתחרים חיכה עוד אתגר מיד אחרי אותו אימון – דחיקה של מקסימום משקל מעל הראש. בכדי להצליח במקצה היה צריך למצוא את האיזון המושלם בין ניקוד טוב ב-"דיאן" לבין משקל מקסימלי בדחיקה, שכן כמות שכיבות הסמיכה באימון בהחלט תתיש את המתאמן שלא ישים לב לקצב עבודה שלו.

במקצה הגברים: רם דובר מסיים את המקצה ראשון עם 183 חזרות זה (בערך 2 סבבים של Diane!) מיד אחריו ישראל שמלי עם 163 חזרות, ועמי קנדל עם 157. סך-הכל, אין מתחרה שלא ביצע סבב אחד לפחות של "דיאן".

לאחר מכן בשלב הדחיקות, רם המשיך והוסיף להוביל כאשר דחק 122.5 קילו מעל הראש אך לבסוף סיים איתו במקום הראשון דוד בן-דוד, שדחק אותו משקל. למקום השני הגיעו גם כן צמד – זוהר ליפקין ונדב לביא, עם דחיקה של 120 קילו. במקום השלישי סיים גיל ליאור עם דחיקה של 117.5.

במקצה הנשיםסשה בסנובה לוקחת את המקצה עם סיום במקום הראשון עם 144 חזרות (סבב אחד פלוס של "דיאן"). שירי ברטר מסיימת בפער קטן אחריה עם 139 חזרות ובמקום השלישי מסיימת אלין אלכסנקו עם 116 חזרות.

בשלב הדחיקות אפרת דרזנה לוקחת את המקצה עם 72.5 קילו (משקל דומה שניקתה מהתלייה יום לפני כן). ירדן שביט מסיימת במקום השני עם 70 קילו, ואחריה ענת בר-חיים במקום השלישי עם 67.5 קילו.

במקצה הגברים 40+: צ'אד לביא מסיים את ה-"דיאן+" עם 111 חזרות ופותח פער משמעותי מול השאר – ניתן רק לראות איך יתמודד עם משקל דחיקה אחר-כך. אורי ישראלי מסיים עם 85 חזרות ואחריו מושיק קידר עם 73 חזרות. בשלב הדחיקות – תומר בוהדנה ואיגור דובניקוב שניהם מסיימים במקום הראשון עם דחיקה של 100 קילו (משקל די גבוה גם ביחס לגברים מתחת למקצה ה-40+). אחריהם במקום השני, צ'אד לביא עם דחיקה של 90 קילו. במקום השלישי ליאור רוזנברג וואדים פטרטי שניהם עם דחיקה של 80 קילו.

1 2

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X