Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

איירון ביסט שונה ממירוצי מכשולים אחרים: הוא תוצרת הארץ, והוא נולד מתוך רצון ליצור משהו שהוא יותר גדול מסתם ריצה. הוא תוצר של ערכיות, של אהבת הארץ ואהבת האדמה, בניסיון להתחבר חזרה לצדדים שלא באים לידי ביטוי בעת המודרנית.

יואב אסא, ואשתו מור, הם הראש המשותף שמאחורי המרוץ. אסא גדל במושב כפר אביב, ליד אשדוד, והתבגר במשק המשפחתי, בין הסוסים לשדות. בבגרותו הוא התגייס ליחידה מובחרת ולאחר שהשתחרר פתח בשנת 2002 את מסגרת ההכנה לצבא שלו, "אסא אותי לוחם". בשנת 2011, במהלך אימון שגרתי עם הקבוצה, וא התחשמל מקו מתח גבוה וכמעט מצא את מותו. החניכים שלו ביצעו בו החייאה ופינו אותו לבית חולים, שם הוא שוקם לאורך כשנה. הוא סבל מכוויות על 70% מגופו וכשהתעורר, לא יכל לשלוט בשתי רגליו וביד אחת. לפי רופאיו, עד כה היו חמישה אנשים בישראל ששרדו פגיעת חשמל כזאת, מתוכם שניים נשארו צמחים.

מור בן דור ויואב אסא

קרדיט צילום: מיכאל ברין

שנה לפני התאונה הנוראית, הוא רץ מביתו, בכר אביב, לכותל. באותה תקופה גם התאמן בקרוספיט ואפילו השתתף ב-RFA הראשון שנערך בקרוספיט הרצליה. "סתם היה לי משעמם בבית אז יצאתי לרוץ". השעמום שלו נגמר במסע של 70 קילומטר, שארך 8 שעות ו-4 דקות. לאחר התאונה הוא נזכר בריצה הזאת, ותכנן לפיה מרוץ שליחים עבור נערי "אסא אותי לוחם": "עשינו את זה בלילה, כשהם הגיעו לירושלים בשעות הבוקר, ומוצאים את עצמם בכותל עם דגלים, חולצות לבנות ושרים את התקווה."

יואב אסא, מייסד האיירון ביסט

מרוץ השליחים השלישי היה בתקופה שנחטפו הנערים, במה שלימים הפך למבצע "שובו אחים". הוא החליט על שינוי כיוון. לאחר התאונה, אסא התחיל לראות דברים אחרת, וכל פעולותיו היו במטרה חדשה: לצקת משמעות לחייו. הוא התחיל לתכנן והחליט שהוא צריך לצאת החוצה, ולנסות להעביר את הערכים שהוא מעביר חניכים שלו לקהל רחב יותר. התשובה שמצא הייתה המרוץ.

האיירון ביסט הראשון היה רק שבועיים אחרי החתונה של יואב ומור, והוא נערך כולו במשק המשפחתי וכלל משתתפים מקהילת הקרוספיט באזור וממתאמני "אסא אותי לוחם". את השם למרוץ הוא לקח משיר של מאיר אריאל, "חיית הברזל". מילותיו עוסקות בעולם המודרני ואיך האדם שחי בו מסומם מאלקטרוניקה ואינו יודע מה הוא רוצה ואיך הוא אמור להיות, אבל מרוב השפע הוא מנותק מעצמו ולא פועל באופן שהוא נועד לחיות. מילותיו של אריאל הכו באסא בחוזקה: "הוא מתאר שם את התחלואים של העולם המודרני והוא עוד כתב את השיר לפני עידן הסמארטפונים. אנחנו רוצים להחזיר את האנשים לחיים האמיתיים, להוציא אותם מהמסכים."

"גורסת, דורסת, הורסת, הודקת,
ומשווקת את זה כחופש דיבור 
מוצצת ויורקת, משתמשת וזורקת 
עצם לתחקירני זכות הציבור 
קרנים שולטות רחוק, עיניים בכל מקום, 
פה לא מפסיק ללהג 
אומר מה לרצות, מה לחשוב, 
מה להיות, מה לעשות ואיך להתנהג 
והמונים המונים חצי אוטומטי 
הלומי פטישוני כסף סמויים 
רצים רצים מפוקדי ריצודים מהבהבים 
עטופים במגילה של תנאים וזכויות 
מסוממי קידמה והתפתחויות 
לעבוד בלי דעת ולשרת 
לשמש ולשמן את 
חיית המתכת חיית הברזל 
לכל מקום יגיעו יונקותיה 
שלטון המתכת מלכות הברזל 
בני אדם, טיפות של דם וקשקשיה"

"אנחנו אמורים להיות באדמה, אנחנו צריכים לזוז", זו הרוח אותה אסא מביא אל המרוץ. אמונה זו משתלבת עומדת בקו אחד עם מתודולוגית הקרוספיט – אנחנו אמורים להיות בתנועה תמיד, ללא הבדל של גיל או מגדר. הוא מספר שהמרוץ השנה הולך להיות המרוץ הכי קשה שהיה בארץ. "אנחנו לא רוצים שהוא יהיה יפה, אנחנו רוצים שהוא יהיה אמיתי. אנחנו ארגון משפחתי, לא אנשי עסקים. שער הסיום שלנו לדוגמה? זה לא יהיה באנר מתנפח כמו במקומות אחרים, זה יהיה שני טרקטורים של ג'ון דיר."

A post shared by IRON BEAST (@ironbeastrace) on

"כמידת הקושי, ככה מידת הסיפוק. אנחנו מציבים פה אתגר ואנחנו רוצים לבנות את המרוץ הכי קשוח בארץ. אנחנו מאמינים שקושי יהפוך למתנה אם תהפוך אותו לכזה." האיירון ביסט יחזור בעוד כשבועיים, והוא יחול בשבת שלאחר יום העצמאות. הזוג אסא לוקחים על עצמם לבנות את המרוץ בצורה הכי מאתגרת שהם יכולים. "סבל הוא בחירה. אתה יכול לבחור לראות דבר כסבל ואתה יכול לראות את זה כאתגר".

האיירון ביסט הוא לא רק מרוץ מכשולים שיובא לארץ. הוא נולד והתעצב פה, והוא נבנה מתוך מטרה ליצור משהו טוב יותר ולעשות שינוי בעולם שלנו. מתוך ציונות ואהבת הארץ, מתוך אהבת הזולת ודאגה לאחר, דרך שירות צבאי משמעותי ודרך קידום נוער. ובעיקר – הרבה מאוד בוץ ואמת.

ה-Iron Beast 2017 יתקיים ב-06.05 במושב כפר אביב, להרשמה:

 

ומאיתנו באהבה

ביצעתם את ההליך ההרשמה אחרי שהגעתם דרכנו?

השאירו שם וטלפון פה וקבלו מאיתנו תיק בדוכן שלנו באירוע!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X