Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

סקירת מוצר: Reebok Nano 5 – נאנו בפעם החמישית

סקירת מוצר: Reebok Nano 5 - נאנו בפעם החמישית
מחיר
גמישות
אחיזה
נוחות
עמידות
נראות
אהבנו
  • אחיזה נהדרת
  • נוחות במיוחד
  • עמידות מעולה
פחות אהבנו
  • פחות קלילות מהדגמים הקודמים
  • פחות גמישות
4.1ציון כולל

Reebok CrossFit Nano 5, מחיר: 549 ₪.

הקדמה

הריבוק נאנו 5 מגיעות אלינו בתקופה קריטית: נייקי מתדפקת על דלתות הציוד לקרוספיט כאשר ריבוק הוותיקה נדרשת לחדש בתחום ההנעלה בשביל לשמור על הקהל הנאמן שבנתה. אחרי חמש גרסאות שונות של נאנו – זוהי לא משימה קלה. הגרסה האחרונה הייתה דווקא נעל במהדורה מוגבלת של ריץ' פרונינג – "Compete", חדשנית וקלילה מאוד שייתה הראשונה שהשתמשה מסיבים סינתטיים מסוג "Kevlar" המיוצר על-ידי חברת DuPont האמריקאית, שמעתה ריבוק תמצא עמה בשותפות (מאותו סיב אגב, מייצרים אפודי מגן). הקודמת לה הייתה הנאנו 4, שעברה שדרוג ברמת החומר ובאה עם טכנולוגיית "Duracage" שאפשרה רמות הגנה וגמישות גבוהות יותר. אותה טכנולוגיה ממשיכה גם ב-5, רק כשה-Kevlar של Dupont מחליף את החומר הקודם, יחד עם טכנולוגיית "RopePro" שאמורה לאפשר לכם להיאחז בחבלים בקלות.

אז האם המעצבים בריבוק הצליחו? בהחלט. הנאנו 5 היא לא סתם עוד נעל בשרשרת הייצור, אלא מוצר איכותי שניכר שעבר אבולוציה יחד עם הקהל שלו. אבל עזבו אמרות גדולות, בואו נבין למה.

20150801-IMG_20150801_194604

נראות

למרות שכמות התשבחות שתקבלו על הנעל לא תשפיע על הביצועים שלכם בספורט, כמו קרוספיטרים טובים שחייבים להראות טוב גם באימון, נתייחס לנראות וניתן לה את מקומה.

נתחיל בכך שהמונות לא עושות לנעליים צדק – עם פתיחת הקופסה הייתי מופתע מהשוני בנראות של הנעליים לעומת התמונות שפחות הצליחו לעורר באזז, אז אל תתנו לתמונות לשטות בכם ואם אתם תוהים לגבי הנעל דאגו לראותה במציאות. רצוי שתהיו מוכנים לכמות נכבדת של תוויות "CRSFT" על הנעל, יחד עם צבעים חזקים יותר מהרגיל שמלווים בתבניות מורכבות ורשתות. הסגנון לדעתי מאוד מגניב ו-"הייטק" אבל יותר "In Your Face" מהנעליים הקודמות.

הנעל באה בצבעים רגילים לסדרת הנאנו: סגול, אפור, כחול, אדום ורבים אחרים.

התאמה ומידות

מבחינת מידות: אין שינוי לעומת נעלי הנאנו האחרות.

20150801-IMG_20150801_194344 (1)

הנאנו 5 כוללת "Toebox" שונה מהנעליים האחרות, כפי שאתם רואים בתמונה יש מעין "כיס" הדוק עבור הרגל שלכם, ככה שהרגל יושבת הרבה יותר טוב בתוך הנעל. בכדי לפצות על כך ישנם הרבה יותר חורי אוורור, גם בלשונית הנעל. אם הייתה לכם נעל מהסדרה, תהיו בטוחים שתרגישו הבדל באחיזה של הנעל על הרגל. בדומה לגרסאות הקודמות, הנעל מתאימה גם לבעלי רגל רחבה יותר, כשהסוליה יחסית גמישה ומאפשרת להמון מקום לתמרון. הנעל מרופדת היטב גם מבפנים ושמים לב לכך במהרה ממש כשנועלים אותה. נוסף לכל זה יש תמיכה נוספת באזור העקב.

מבחינת משקל, הנעליים כבדות ממש במעט לעומת הקודמות בסדרה, ממצא זה מתכתב עם הקשיחות היחסית של הדגם החדש, נראה שעם האחיזה המשופרת עלתה קשיחותה של הנעל, עם זאת, עדיין לא הייתי אומר שמדובר במשהו שיפריע למתאמני קרוספיט שכמותנו שצריכים נעל שתוכל להתמודד עם הרמת משקולות, קפיצות מרובות, סטרונגמן וכל מיני איומים אחרים על שלום הנעל. באופן בכללי, יש כאן שינוי קל ביותר באופי הנעל שהפכה להיות טיפה יותר "בלוקית" וייתכן שהפיצ'רים הנוספים (עליהם נרחיב בקטע הבא) שינו את מנה הנעל המוכר.

ביצועים

החלק המעניין באמת: במה הנאנו 5 מחדשות באמת במחלקת הביצועים?

ריצה

הנאנו עדיין לא מצליחה להיות נעל ריצה לכל דבר. אבל זה בסדר ואנחנו סולחים לה משום שלא לשם כך התכנסנו. זה לא אומר שלא תוכלו לרוץ איתה במהלך אימונים יום-יומיים, אבל אם אתם יוצאים לאימון ריצה ייעודי סביר שתעדיפו להשתמש בנעל אחרת.

אימוני קרוספיט סטנדרטיים

לא מפתיע שכאן היא זורחת. הנאנו ממשיכה את קודמותיה אבל מרגישה הרבה יותר נוחה בהמון תנועות, אם זה בבוקס ג'אמפס, ברפיז ופיסטולים – הנעל פשוט כיפית ועוטפת את הרגל מצוין ולכן יותר נוח לנוע איתה בשוטף. כן אציין שיתרתי מעט "בלוקיות" בתרגילים כמו Toes to Bar ויש מצב שתרגילי ג'ימנסטיקס ירגישו מעט שונה – עדיין לא מדובר במשהו קריטי. הקשיחות החדשה של הנעל מתאימה לכאוס של אמצע אימון קשה ותורמת לבטיחות שלה – הרי מי כמונו יודעים איך משקולות ופלטות נוטות לעוף לכל עבר באמצע אימון קשה.

הרמת משקולות

העקב של הנעל הפעם הוא 3 מ"מ לעומת 4 מ"מ בקודמות – ההבדל לא מובהק במיוחד בתחושה. בחנתי אותן באמצעות סקוואטים ופאוור קלינים והיציבות הייתה מצוינת. אמנם לא מדובר בנעל וייטליפטינג (כמובן) אבל יהיה לכם נוח מאוד לבצע איתן אימון כבד ופחות תמהרו להחליף לנעלי וייטליפטינג. הן עדיין מספיק קלות בשביל לאפשר העברת כוח מהרגליים-מעלה והעקב תומך ב-"התפוצצות" שתנועות מעולם הרמת המשקולות דורשות.

טיפוס בחבל

תרגיל שראוי לפסקה משל עצמו משום שהוא ידוע לשמצה בתור משמיד "נעלי קרוספיט". נעלי הנאנו ה-5 מתהדרות בטכנולוגיית "RopePro" שאמורה לתת אחיזה טובה על החבל, כשמעטה הקולאר מונע מהנעל להיקרע. אי לכך ובהתאם לזאת, הפגשתי את הנעליים עם 15 טיפוסי חבל, כשדאגתי בירידה לתת להן אקסטרה מפגש עם החבל (כאב הלב, אבל אין מה לעשות). הנעליים כן ספגו שפשופים באזור הסוליה יחד עם לכלוך מהחבל, אבל המבחן עבר בשלום כשלא מצאתי מעבר לשפשופים קרע או תחילתו של חור כלשהו שיהווה צוהר לבעיות עתידיות.

את ה-"Rope Pro" תוכלו לראות בתמונה שלמטה – התחתית של הנעל מלאה בחריצים שמאפשרים אחיזה טובה יותר על חבלים. תוספת נחמדה וראויה אם כי גורמת לקצת לכלוך להיאסף בחריצים.

לסיכום

אחרי חמש גרסאות של אותה נעל, קשה להיות מופתע כשמושק דגם חדש, במיוחד כשמדובר באירוע שנתי. בכנות, היה נדמה שמדובר בעוד דגם דיי סטנדרטי של נאנו עם שיפורים מזעריים, בפועל, המצב הוא "קצת" אחר ונראה שתחרות הוציאה את המיטב מריבוק ממש כמו שהיא מוציאה חיה אחרת ממתאמן קרוספיט. הנאנו 5 מצליחה להפתיע לטובה עם עמדות ראויה לציון ואחיזה נהדרת לעומת קודמותיה בצורה ששומרת עליה בתור שחקנית דומיננטית ורלוונטית בשוק נעלי הקרוספיט. עם ההתרחבות של הספורט וכניסתן של חברות נוספות לשוק לא מדובר בהישג קטן.

בהחלט אמליץ למי מכם שמחפש לשדרג את הנעל או פשוט להתפנק לברר לגבי הדגם החדש, אמנם לא ברמה שכדאי לזרוק את הקודמות ולמהר לרכוש, אבל אם בחרתם להתקדם – לא תצאו מאוכזבים.

20150801-IMG_20150801_194215 (1)

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X