Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]
סקירת מוצר: Nike Metcon 4
אם אהבתם את נעלי המטקון עד כה - שווה לשדרג.
מחיר
גמישות
אחיזה
נוחות
עמידות
נראות
אהבנו
  • נראית מצוין
  • אחיזה מעולה
פחות אהבנו
  • לא מתאימה לריצ
4.0ציון כולל
דירוג הקוראים: (1 הצבע)

נייקי מטקון 4, ₪599. ניתן להשיג באתר נייקי ובחנויות נייקי בארץ.

הקדמה

נייקי נכנסו לשוק הנעליים לספורט הפונקציונלי קצת באיחור, אבל ברגע שהם הוציאו את הנעל הראשונה שלהם (הלוא היא הנייקי Metcon 1), הנעל ישר תפסה את מקומה בטופ לצד דגמי ה-Nano של Reebok. משם, נייקי המשיכה והשיקה נעל מטקון חדשה כמעט כל עונה. ובהתאם – הנה הרשמים האישיים שלי אחרי ששיחקתי עם הנייקי מטקון 4 החדשה.

נראות

אם היה לכם את הדגם הקודם בסדרה של ה-Metcon, אתם לא תראו בגרסה הרביעית משהו שונה. זו נעל שנראית מצוין ועם נוכחות חזקה. וכיאה למותג, היא מגיעה במגוון צבעים. כמו כל דבר בקרוספיט אנחנו פה בשביל הת'כלס, נראות – כל אחד צריך להחליט לעצמו.

אני אישית, ממש אוהב. יש משהו בעיצוב של נייקי שהוא שונה מכל השאר. כל נעל לאימונים פונקציונאליים נראית ומזכירה רכב אמריקאי: רחב, גדול וחזק. המראה של המטקון נותן תחושה קצת אחרת, משהו שיותר מזכיר פורשה אלגנטית וביצועים במקום אחד. אני לא יודע למה אני עושה את ההשוואה הזו אבל ככה אני רואה נעליים. אולי אני לא נוהג בפורשה אבל לפחות רץ במטקון.

התאמה ומידות

אחת הבעיות של המטקון הייתה העקב שהיה בורח. אני נזכר בימים של ה-M2 שכשהייתי מתיישב לחתור הייתי קם ומשאיר את הנעליים מחוברות למכשיר החתירה. נייקי לקחו זאת לתשומת ליבם והבעיה טופלה ב-M4.

המהנדסים של נייקי יצרו שקע עמוק יותר לעקב ואחיזה טובה ותר סביב הקרסול מה שמשאיר את העקב במקום. חוץ מזה המעצבים של נייקי הציגו את ה-"Sandwich Mesh", שכבה של רשת כפולה בקדמת הנעל שמספקת ריפוד רך ונוח העוזר לעטוף את הרגל ולא לתת לה לברוח לשום כיוון.

המטקון של נייקי היא נעל צרה יותר מהנאנו של ריבוק, אני לרוב מסתדר עם נעליים גם במידה 42.5 וגם ב-43, במטקון אני העדפתי ללכת על מידה 43 וזו הייתה ההחלטה נכונה. לפני שנדבר על ביצועים, לדעתי המטקון היא אחת מהנעליים הכי נוחות שיצא לי לנעול וכמאמן שכל היום מסתובב בנעלי ספורט, נוחות זה חשוב ודבר שאני תמיד נותן דגש עליו. לכן אם אתם מסתובבים רוב היום בנעלי ספורט (כמוני) ני ממליץ לרכוש M4 גם אם זו תהיה נעל בה אתם רק מאמנים ולא מתאמנים.

ביצועים

אני רוצה להתחיל ולהגיד שאני לא אהבתי את הדגמים הקודמים של המטקון. בדגם הראשון הנעליים היו פשוט לא נוחות, בדגם השני הנעל הרגישה רכה, ותוך זמן קצר הרגשתי שאני מאבד כל יציבות בסיסית באימוני קרוספיט פשוטים. ולכן הופתעתי לטובה מה-Metcon 4. מהרגע הראשון הנעל הרגישה טוב! יציבה מאוד, הרגל לא חופשית בתוך הנעל והעקב קשיח. דרופ 4 מ"מ שמרגיש מוכר רק הוסיף לתחושת הנוחות.

ריצה

מאז ומתמיד הייתי רץ בנעלי האימונים שלי, אף פעם לא היו לי נעליים המיועדות נטו לריצה. אני יודע שהדבר הראשון שקופץ לראש זה, "למה כמה אתה כבר רץ? אינטרוולים של 400 מטר?" אז לא, יוצא לי לרוץ גם ריצות ארוכות יותר, גם של 7-10 ק"מ ואני עדיין עושה את זה בנעלי אימונים. וכשניסיתי לרוץ עם ה-M4 היה ממש נחמד. לא מצאתי את עצמי חושב על הנעליים בזמן הריצה וזה סימן טוב. מה שכן אני רגיל שה-Metcon רכות יותר. אבל הדגם הזה הוא יציב וקשיח יותר מכל מה שבא לפניו ולכן כעת אני מעדיף אותן.

הרמת משקולות

התחלתי מפרונט סקווא כבד לחמישיות, המשכתי לסנאצ'ים במשקל של 85% מה-1RM ומשם לאימון ששילב מתח וקלינים כבדים. בכל אחת מהתנועות הופתעתי מעד כמה שהנעל הזו יציבה. ממש חיכיתי להרגיש שהרגל שלי גולשת בכל חזרה כבדה אבל זה לא קרה. הרגל נשארה עטופה היטב בתוך הנעל בלי תזוזה. אני כמעט ולא עושה הרמת משקולות בלי נעלי הרמת משקולות אבל עם ה-M4 אני מרגיש מספיק בטוח לעשות את זה.

הדרופ הוא מינימליסטי ולא הולך לעזור למישהו עם בעיה של טווח תנועה בקרסול אבל 4 מ"מ נהיה סטנדרט בנעלי אימונים והוא מרגיש מוכר ונכון לעומת נעליים עם דרופ 0. ולמרות כל זה, אקח עוד כמה שבועות של אימוני הרמת משקולות איתן כדי להיות בטוח בהרגשה שלי. ייתכן ומצאתי את נעל האימונים שתוכל להתחרות ב- Nano 6 של ריבוק שעד עכשיו הייתה נעל האימונים הכי טובה שיצא לי לנעול בשנים האחרונות.

עמידות

מכיוון שלא עבר מספיק זמן כדי לקבוע את הפרמטר הזה בצורה ודאית, החלטתי להעביר את הנעליים כמה שיותר אתגרים במהלך השבוע, אבל שוב, גם שבוע זה לא מספיק בשביל להחליט אם הנעל היא עמידה או לא. אחד הדברים שהם הוסיפו שאמור לעזור עם עמידות ולהאריך את חייהם של הנעליים, זו שכבת פלסטיק TPU שמפוזרת על הנעל עם צפיפות גבוהה יותר במקומות בהם לרוב הנעליים נהרסות (טיפוסי חבל הם דוגמה לאסית לדרך יעילה להרוס נעליים).

לסיכום

זה ללא ספק הדגם הכי מוצלח שיצא עד היום. נייקי לא ניסו להמציא את הגלגל מחדש, הם לקחו את מה שעבד בדגמים הקודמים ותיקנו את מה שלא עבד. מה שייצר נעל אימונים מצוינת שלא מפחדת מעבודה כבדה. לכל מי שאוהב נעל אימונים יציבה ה-M4 תהיה רכישה כדאית עבורו. בדומה לדגמים הקודמים, גם ה-M4 צרה ולכן עליכם לוודא שאתם קונים מידה שתשאיר לכם מספיק מרחב לאצבעות. המראה שלה מאוד אלגנטי ולכן אני קורא לה "הפורשה של נעלי הקרוספיט" (עד שיבוא הדגם הבא).

איפה משיגים?

ניתן להשיג את נעלי המטקון 4 באתר נייקי ישראל.

עדכון 07/05/18 – הנעליים נמצאות מעת לעת במבצע באתר ASOS. שווה בדיקה.

לקנייה באתר נייקי

תתחדשו!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X