Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

אם אתם חוששים להרשם לאופן, או לא בטוחים לגבי היכולת שלכם, תדעו שאתם לא לבד. לקראת העונה שתפתח בקרוב, תפסנו כמה מתחרים מוכרים לשיחה על האופן הראשון שלהם.

רם דובר

"אחרי חמישה חודשים של קרוספיט, התחריתי באופן הראשון שלי בשנת 2012. האימון הראשון באותה שנה היה 7 דקות ברפיז. הצלחתי לעשות 126 בפעם השנייה, אחרי ששיפרתי בחזרה אחת או שתיים. רציתי להספיק 130, אבל זה היה קשה מדי. האימון הזה נתן לי את המקום השביעי באסיה, שזה היה נחמד לאימון אופן ראשון אי פעם. את האופן סיימתי במקום ה-25, ועליתי משם לריג'יונלס. הטכניקה שלי הייתה לא טובה והמשקלים שם היו משוגעים."

"האימון הראשון באותה שנה היה דיאן. שיפרתי את הדיאן שלי ב-6 דקות (21-15-9, דדליפט ו-HSPU), אבל באותה שנה מי שלא הצליח לעמוד בתוצאת מינימום באימון השני, נפסל מהתחרות. המינימום היה 10 חזרות של האנג קלין ב-225 פאונד. הצלחתי 1. זה היה השיא שלי."

"אחרי האופן הבנתי שיש לי המון מה לשפר. כשחזרנו מהריג'יונלס התמקדתי יותר בהרמת משקולות, למרות שלא היה בארץ אף אחד שהתעסק בזה. הייתה תקופה לא קלה, רצינו להשתפר אבל לא ממש היה לנו מושג על איך."

רם חזר לריג'יונלס ב2013 וב-2014. ב-2016-2015 לקח את המקום הראשון בארץ באופן, וב-2016  זכה ב-RFA.

זוהר ליפקין

"האופן הראשון שלי, זה שבאמת נרשמתי ועשיתי את כל האימונים, היה ב-2014. ב-2012-2013 עשיתי אימון פה, אימון שם, אבל לא התחייבתי כי הייתי בצבא ולא חשבתי שאני ברמה מספיק טובה. התחלתי לעבוד עם רון (כפרי) ב-2013 במטרה להגיע לריג'יונלס, ובסוף הצלחנו להגיע למקום ה-47 והגבולי."

"האימון הראשון, 14.1? עשיתי אותו 5 פעמים. היה גם יום אחד שעשיתי אותו פעמיים. זה היה האימון הכי גרוע שלי. באחת מהפעמים אמרתי לרון שאני רק רוצה להרגיש אותו, בלי לדחוף. בלי להתכוון, זאת גם הייתה התוצאה הכי טובה שלי באימון הזה."

"שבועיים אחר כך, ביום שני בערב לפני הדדליין של 14.3, רון מתקשר אליי ואומר לי שהתוצאה לא טובה מספיק. אני כבר הייתי באשקלון ולא היה לי שום ציוד. רון העמיס את האוטו בכל מה שהיינו צריכים, והגיע לאשקלון, מכפר סבא, ב22:30 בלילה. את האימון עשינו באיזה אולם ספורט בעיר. שיפרתי, ובזכות זה עלינו."

"אבל הכי נהניתי מ-14.5. ברפיז ות'ראסטרז. זה היה במועדון הישן של כפר סבא. עקיבא (נועם עקיבא), נטע (ברונשטיין) ורון היו שם, ואני זוכר שפשוט התמקדתי בקול של עקיבא ועבדתי. כולם שונאים אותן, אבל תמיד אהבתי את התנועות האלה. סיימתי את האימו הזה ומתתי מרוצה."

זוהר לקח את המקום השביעי באסיה ב-2014.

זוהר ליפקין במוקדמות משחקי הקרוספיט

ישראל שמלי

"האופן הראשון שלי היה ב-2011, בהרצליה. אני לא זוכר את כל המקצים, אבל זה היה נורא נורא נורא נורא קארדיו. עברנו מאז 2011 תהליך עצום של העלאת משקלים. כשזה היה האופן הראשון שלי, יכולתי לעשות את כל האימונים כמו שהם כתובים. עומרי פלד הנחה את זה. לי לא היה ניסיון, לאף אחד לא היה ניסיון, אבל עומרי עשה את זה מדהים."

"האימון הראשון היה דאבל אנדרס וסנאצ'ים קלים, ועומרי לימד אותי לעשות דאבל אנדרס רק שבוע לפני זה. מהאופן עליתי לריג'יונלס באוקינאווה שביפן."

ישראל הגיע למקום ה-7 באופן ב-2016, ולקח את המקום השלישי ב-RFA באותה שנה.

ישראל שמלי ב-RFA

ישראל שמלי ב-RFA

ירדן שביט

"נרשמתי בפעם הראשונה ב-2014. בכלל שכתי להעלות את התוצאות של האימון הראשון. אבל באימונים האחרים הרגשתי שעשיתי כל כך גרוע שהתביישתי להעלות תוצאות. הרגשתי גרועה ואמרתי לעצמי 'עזבי, את לא צריכה את זה, את לא רוצה תחרויות בכלל'. אחר כך היה את ה-RFA, הייתי בקהל ופשוט חשבתי על זה שיכולתי להיות שם."

"כשהגיעה העונה ב-2015, התעוררתי. האימון הראשון היה לי כל כך כיף, כי הייתי חזקה יחסית לבנות בארץ וקיבלתי את אחת התוצאות הכי טובות. זה הפתיע אותי נורא. פתאום אמרתי, 'יש לי סיכוי'. התוצאה הזאת עשתה לי את כל האופן. אחרי זה היה לי אימון זוועה. עשיתי אותו 3 פעמים, וכל הזמן הצלחתי את אותה התוצאה. אבל זה הראה לי בדיוק איפה החולשות שלי וידעתי מה אני צריכה לשפר."

סיימתי את האופן במקום השביעי. באתי כדי ליהנות, וזה בדיוק מה שזה היה. לקח לי הרבה זמן לדחוף את עצמי למקום הזה. לא היה לי אומץ ופחדתי להביך את עצמי, אבל ברגע ששחררתי, זה פשוט היה כיף."

ירדן סיימה בעשירייה הראשונה באופן וב-RFA במשך שנתיים ברציפות.

ירדן שביט

קרדיט צילום: דימה וזינוביץ'

שרון כהן

"האימון אופן הראשון שלי היה 14.1, דאבל אנדרס ופאוור סנאצ', ולא ממש ידעתי לעשות דאבלים טוב. לפני האופן היה את ההופר צ'אלנג', שהייתה התחרות הראשונה שלי. גם שם, המקצה הראשון היה עם דאבל אנדרס, ונתקעתי שם לגמרי. הייתי ממש בלחץ לפני האימון הזה, ובאמת זה היה האימון עם התוצאה הכי גרועה שלי באותה שנה. אבל ירון (נוף) ותמר (בר) עזרו לי. עשיתי את זה איתם, והם עודדו אותי. ניסיתי לחשוב על כל חזרה, פשוט להצליח אחד ועוד אחד ועוד אחד. לא להילחץ יותר מדי, פשוט להמשיך לזוז."

"בסוף והצלחתי לעשות כמה סיבובים. אימון הזה שם אותי במיקום לא טוב, אבל הצלחתי לחזור מזה בסוף. סיימתי את האופן במקום הראשון, והרגשתי ממש מופתעת. התחלתי במקום נמוך והצלחתי לשפר, אבל הובלתי בתחרות רק אחרי האימון הרביעי בערך. הפתעתי את עצמי. זאת הייתה תוצאה מספיק טובה כדי לעלות לריג'יונלס, אבל עדיין הייתי ממש חדשה בקרוספיט, ולא היו לי הרבה מהסקילס, ובטח לא המשקלים. לריג'יונלס טסנו לסיאול כקבוצה."

"לכולם יש חולשות, גם היום יש לי כמה, ובאופן החולשות האלה יוצאות. לכל ספורטאי יש כאלה, גם ברמה הכי גבוהה. אז אין סיבה להילחץ, או להגיד שלא מוכנים או שמתביישים לא להצליח. כל אחד מתמודד עם החולשות שלו, ביחס לרמה שלו בתחרות."

בשנת 2016, שרון לקחה את המקום הראשון בארץ באופן וב-RFA.

שרון כהן האישה בעלת הכושר הגופני הטוב ביותר בישראל לשנת 2016

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X