Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

עם חמש קבוצות, ושלושה מתחרים ביחידים, השנה יותר מתמיד שווה להשקיע לטוס לתחרות האיזורית במדריד לעודד את המשלחות מישראל. אם יש לכם כמה ימים פנויים לפני או אחרי התחרות העיר יפייפיה ויש בה הרבה מה לראות ולעשות. דאגנו לכם לכמה המלצות.

מה עושים?

הדרך הכי טובה להכיר כל עיר היא פשוט להתחיל ללכת. במדריד מציעים סיור רגלי חינם עם תיירים מכל העולם שיוצא כל יום מכיכר מאיור (מול לשכת התיירות) בשעות 11:00 ו-16:00. פשוט להגיע בזמן, אין צורך להירשם מראש. את המדריך מזהים לפי המטריה האדומה. מי שמשתתף בסיור זכאי למחיר מוזל בסיורים נוספים: סיור טאפאסים וסיור פאבים לילי.

צילום: Konstantinos Dafalias @ Flickr

הארמון המלכותי 

ספרד היא מונרכיה ומשפחת המלוכה עדיין חלק רשמי מהעולם הפוליטי אך הייצוגי במדינה. הארמון נמצא בשימוש רק לטקסים ממלכתיים והוא ממוקם בצד המערבי של העיר ליד שכונת לה לטינה בגישה נוחה מתחנת המטרו – אופרה. הארמון בנוי בסגנון ניאו-קלאסי ומכיל 2,800 חדרים. הכניסה אל הארמון נעשית דרך חזיתו הדרומית של המבנה, שבסמוך לו חצר גדולה ויפהפייה. הכניסה בתשלום, וכל כמה דקות יוצא סיור הנמשך כ- 50 דקות. במהלך הסיור ניתן לראות את החדרים המושקעים, יצירות האמנות שפזורת בכל הארמון, חדר האוכל המרשים ואת החפצים יקרי הערך, שנשתמרו במשך הדורות. הסיור הוא חובה

צילום: Leon Yaakov @ Flickr

ולא ניתן להסתובב בארמון ללא מדריך.

 מוזיאון הפראדו

קצת תרבות, המוזיאון הכי מפורסם במדריד, אוצר יצירות אמנות של ציירים ספרדים מפורסמים כמו ולסקאז, גויה וטיציאן. ימים שניישבת 10:00-20:00 ימי ראשון 10:00-19:00. הכניסה בתשלום.

 פארקים

מדריד עשירה ב"ריאות ירוקות" וברחבי העיר פזורים שלל פארקים לרווחת התושבים והתיירים. הפארק הגדול ביותר הוא קאזה דה קאמפו, הוא גדול פי חמישה מסנטרל פארק בניו יורק ויש באמצעו אגם ענק. פארק יותר מרכזי הוא פארק דל בוואן רטירו. את רוב תושבי העיר תוכלו למצוא מטיילים, רצים או סתם מבלים במדריד ריו שהיא טיילת ארוכה וירוקה, תוצאה של סלילה של כביש מהיר. אם אתם ממש רוצים לראות את העיר ולהכניס גם איזה ימון נחמד על הדרך, באפליקיות הריצה השונות יש מסלולים שנבנו מראש על ידי אנשים אחרים שמשתמשים בהן ברחבי העיר. אפשר למצוא שם מסלולי ריצה במגוון מרחקים וגם אם לא תרוצו את זה, תוכלו לחלוטין לטייל את זה.

איפה אוכלים?

אמרתם ספרד אמרתם טפאס. מדריד, מלאה במסעדות המגישות מנות בסגנון טפאס. אל תתפלאו אם לא תבינו למה אתם כל הזמן אוכלים. התרבות של הספרדים סובבת סביב אוכל, ובערב תמצאו אותם מבלים בברים השונים. ברחבי העיר יש כמה שווקים שונים (=מרקדו) שיאפשרו לכם לטעום ולחוות קצת מהכל, מדריד היא ה-עיר לאכול טוב.

מרקדו דה סאן מיגל

Plaza de San Miguel, s/n, 28005 Madrid

פתוח כל היום. יש בו טפאסים מכל הסוגים: נקניקים, גבינות, פירות ים, פאייה, אלכוהול ועוד, כל מה שיוותר לכם זה לבחור. אפשר לעמוד ליד הדוכנים ויש גם כסאות בר ליד השוק. בסוף השבוע תמצאו שם גם הרבה מקומיים.

מרקדו דה לה ריינה

Calle Gran Vía, 12, 28013 Madrid

על הרחוב הראשי גראן ויה, נמצא שוק נוסף ומרכזי ביותר. השוק פתוח עד השעות הקטנות של הלילה ולכן גם אם תהיו רעבים ב-2 לפנות בוקר, תדעו לאן פניכם מועדות. הטפאסים המומלצים ביותר הם אלה המשלבים גבינת עיזים. המקום מאוד פופולרי ולכן כדאי להזמין שם מקום. אם אתם עושים שופינג באיזור (יפורט בהמשך) תעברו ליד ותזמינו לכם מקום ליום המחרת או תנסו לבדוק אם יש משהו פנוי לאותו יום.

קפה אוליבר

 Glorieta de Bilbao, 7 . Café Comercial 28004 Madrid

אם בא לכם בראנץ' מפנק לא בהכרח ספרדי קלאסי, זה המקום עבורכם. האוכל הוא פיוז'ן צרפתי, ספרדי, איטלקי וגם מרוקאי. בימי ראשון יש שם בראנץ' אמריקאי קלאסי ובסכום של עד 30 אירו תצאו משם מפוצצים. בערב יש במקום בר קוקטיילים מגניב עם מוזיקת R&B אם אתם מחובבי הסגנון.

לטרל

Plaza de Santa Ana 12, Madrid

רשת של טפאס בר עם לא פחות משישה סניפים הפזורים ברחבי מדריד. הרשת קיימת גם בברצלונה אם זה נשמע לכם מוכר. יש להם קוקטיילים כיפים ואווירה נעימה. את המקום ניתן  לזהות ממפיות הקוקטייל הוורודות המפוזרות בחוץ. תבדקו היכן אתם ממוקמים באותו רגע שהרעב תפס אתכם ביחס לאחד מהסניפים שלהם. הכתובת למעלה היא במיקום המרכזי ביותר בעיר.

אוריו

Calle Fuencarral, 49 28004 Madrid

ליד מרקדו דה סאן אידלפונסו, טפאס בר נוסף בו אתם משלמים על האוכל בהתאם לכמות הקיסמים שהשתמשתם בהם. השוק עצמו גם הוא שוקק ואם תגיעו לשם אחרי 22:00 תהנו מאווירה צעירה עם מלא סטודנטים, מוזיקה טובה ובירה.

צ'וקולטריה סאן – גינס

Pasadizo de San Gines, 5, Madrid

המאכל הכי מפורסם במדריד הוא הצ'ורוס, ב-99% מהמקומות מגישים אותו. המקום הוותיק ביותר הוא Chocolatería San Gines. בית הקפה ממוקם בסמטה קטנה ואתם תזהו אותו בקלות מהתור המשתרך בחוץ. הצ'ורוס מגיע במגוון גדלים אבל אם אתם שומרים קצת על הדיאטה איכשהו עם כל האוכל הזה סביבכם, הסתפקו במנה הקטנה.

אם שכרתם Airbnb או שאתם במלון ללא תוספות ואתם מחפשים מקום לקנות אוכל לפחות לתחילת היום, יש הרבה רשתות במדריד בכל פינת רחוב. הרשת הספרדית הגדולה ביותר היא Dia, ורשת אירופאית גדולה נוספת זו Supermarche. אל קאמפו היא הרשת הזולה והאטרקטיבית ביותר ומוצרי הרשת מסומנים על ידי לוגו של ציפור.

שופינג ומסיבות

מדריד מלאה באופציות שונות לקניות, רחוב השופינג הראשי הוא ללא ספק Gran Via, בו תמצאו את ענקי המותגים כמו H&M, זארה, ניקיי, פריימארק. אך גם ברחובות Sol, Carmen ו- Preciados תמצאו מגוון רחב של חנויות. אם בא לכם ממש להתפרע על מותגי יוקרה כמו איב סאן לורן, ארמאני וחבריהם, תוכלו למצוא אותם ברחוב Serrano. אם אתם מחפשים מוקד טרנדי יותר, אתם צריכים להגיע לסוהו של מדריד השוכן ברחוב Fuencerral שנמצא בשכונה הכי טרנדית במדריד Chueca. הרחוב הוא חממה לצעירים חובבי סטייל. אפשר למצוא שם שלל חנויות בוטיק של מעצבים מקומיים לצד מותגים כמו פומה ודיזל.

אם נפשכם חשקה באיזה בר טוב באווירה מקומית, תוכלו למצוא אותו בשכונת Malasaña. דלגו לכם בין הברים השונים ותוכלו להרגיש את מדריד האמיתית. אם ממש מתחשק לכם לזוז ולרקוד מדריד מציעה מגוון רחב של מועדוני לילה שימשיכו להקפיץ את כולם עד השעות הקטנות של הלילה. במאי – יוני מחשיך מאוד מאוחר, אחרי 22:30 בלילה, ולכן ניתן לבלות עד השעות הקטנות בלי בעיה וללכת בביטחון ברחבי העיר. בכל ערב, הספרדים אוהבים לרדת לבר השכונתי להנות מטאפסים ו"סרווסיה". אל תשכחו שביוני זה גמר גביע האלופות בכדורגל, ריאל מדריד נגד ליברפול אז יהיה עמוס בברים ובעיקר הרבה שמח ואם ריאל ינצחו, השמחה תצא לרחובות כמו שרק הספרדים יודעים לחגוג.

החזר מע"מ

חשוב לדעת! מי שאינו תושב האיחוד האירופי ועשה קניות בספרד זכאי לקבל החזר מע"מ (16%), הידוע גם בתור VAT. כדי להיות זכאים לכך, עליכם לקנות בסכום העולה על 90.15 אירו באותה חנות באותה קניה ולבקש קבלה מיוחדת לטובת ההחזר. כשתגיעו לשדה התעופה, עליכם להציג את אשר קניתם ואת הקבלה בעמדה של הVAT בטרמינל לפני מסירת המזוודות בצ'ק אין. שימו לב שגם במעמד הקניה יהיו חנויות שיבקשו מכם להציג דרכון כדי להוכיח שאתם תיירים.

קרוספיט

הגעתם לריג'יונלס אז הנה קצת פרטים בנושא. התחרות מתקיימת מחוץ למרכז העיר ב-Caja Magica שהוא במקור איצטדיון טניס אליו תגיעו באמצעות המטרו. עלו על הקו הצהוב לכיוון Villaverde Alto ורדו בתחנת San Fermín-Orcasur. התחנה ממוקת כעשר דקות הליכה מהאיצטדיון. הקו הצהוב עדיין נמצא באיזור A לידיעה כשתקנו את הכרטיסים.

קחו בחשבון שאין כל כך אוכל במתחם, יש שני בתי קפה עם מבחר די דל ובמחירים די מופקעים שאמורים לעמוד בעומס מטורף של קרוספיטרים רעבים לאורך היום. לצערנו הם לא לומדים משנים קודמות את הפוטנציאל העצום בלהביא דוכני אוכל אז תגיעו מאורגנים מראש. במתחם האקספו תמצאו את מירב מותגי הקרוספיט. החנות הגדולה ביותר במתחם שייכת תמיד לריבוק ולאחריה בגודלה  החנות של Rogue. אפשר למצוא שם גם את RX Gear, משאית גלידה שתמורת ברפיז תוכלו לזכות בגביע חינם של Paleo SDL בחסות ריבוק ועוד מותגים מקומיים.

לא הרבה יודעים את זה, אבל ביום ראשון בערב, לאחר התחרות יש אפטר פארטי. המסיבה מתחילה בסביבות 23:30, יש להגיע יחסית מוקדם ואתם תעמדו בתור כמו כולם כדי להכנס. מי שמקבל זכות ראשונים בכניסה הם כמובן המתחרים והמלווים שלהם. שם תוכלו באמת להתחכך בכולם. אין אפשרות לקנות כרטיסים במקום, אך ורק מראש.

מדריד היא עיר גדולה אבל ב – Centro שלה יש לא פחות מ-22 מועדוני קרוספיט רשמיים. אם אתם מתכננים לפקוד אחד, אל תשכחו שכניסה תעלה לכם Drop In הנע בין 15 ל-30 אירו, תלוי במועדון. אם כבר הלכתם, נהניתם, קניתם חולצה עם לוגו המועדון, והצטלמתם עם הקבוצה, אל תשכחו לתייג אותנו @snatcherisrael.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X