Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

יריית הפתיחה לעונת התחרויות של הקרוספיט מתחילה בסוף השבוע הקרוב, בתחרות האיזורית בברלין שם יתחרו כל הספורטאים מאיזור צפון אירופה. כמכורים טובים סגרתם כרטיסי טיסה כדי להתחכך קצת באבק הכוכבים של קהילת הקרוספיט העולמית. אבל אם כבר חופש, אז מה עוד אפשר לעשות בברלין?

מה עושים?

אם אתם בעניין של ממש לטייל בברלין, כמו בכל עיר, ההמלצה היא תמיד רגלית א על אופניים שניתן לשכור ברחבי העיר. יש אפשרות לקנות בשדה התעופה, בעמדת המודיעין לתיירים, כרטיס המאפשר כניסה לשלל אטרקציות ומוזיאונים ברחבי העיר. הכרטיס נקרא Berlin Welcome Card, באותה עמדה תוכלו להצטייד במפה של העיר ולהתייעץ בנוגע לכל דבר תיירותי בעצם. העמדה פתוחה כל יום מהשעה 7 בבוקר ועד 22:00.

צילום: Jon Ander @ Flickr

Berliner Dom

Am Lustgarten, 10178 Berlin, Germany

הקתדרלה המפורסמת ביותר בברלין. נבנתה במאה ה-19, צורי המוזאיקה בכיפה הם מהמפורסמים בעולם ויש בה את האורגן הכי גדול בגרמניה. הכניסה בתשלום סימלי. ביום ראשון בבוקר נפתחת למבקרים החל מ-12 בצהריים.

הפרלמנט הגרמני

Reinhardtstrasse 39, 10117 Berlin

הידוע בשמו "הרייכסטאג" נבנה בשנת 1894, בעל כיפה מרשימה ונקודת תצפית על העיר. הכניסה לבניין היא חינם אבל יש להרשם מראש באתר. הבניין פתוח למבקרים כל יום מהשעה 8 בבוקר ועד חצות.

שער ברנדנבורג

Pariser Platz, 10117 Berlin

השער הכי מפורסם בעולם אחרי שער הניצחון בפריז. הוא  מזוהה בעיקר גלל היותו שער הכניסה לברלין המערבית כשהעיר הייתה מחולקת. אנשים היו עולים על השער כדי להשקיף לברלין המערבית. ליד השער נמצאת השגרירות האמריקאית ו- Pariser Platz. השער נפגע בהפצצות של בעלות הברית במלחמת העולם השניה ושופץ בשנת 1958 על ידי מזרח ברלין.כשברלין אוחדה בשנת 1989, השער נפתח מחדש למעבר.

 אנדרטת השואה

Cora-Berliner-Strasse 1, 10117 Berlin

האנדרטה המפורסמת בברלין לזכר השואה, נבנתה על ידי הארכיטקט פיטר אייזנמן ונפתחה לקהל הרחב בשנת 2005. באנדרטה ניתן למצוא מרכז מידע בנושא השואה ותערוכה בצידה המזרחי. חלק ממרכז המידע אוסף שמות על יהודים שנרצחו במהלך השואה בתיאום מול מוזיאון "יד ושם" בירושלים. האנדרטה עצמה עשויה מפלדה חלקה ללא כל סממן.

צילום: Picdrome Public Domain Pictures @ Flickr

הגלריה הפתוחה

 Mühlenstrasse 3-100, 10243 Berlin, Germany

הקיר המפורסם מהשיר של פינק פלויד, נכתב על מה שנותר מהחומה שהפרידה בין מזרח למערב ברלין. אורכה יותר מקילומטר והיא למעשה הגלריה הפתוחה הגדולה בעולם. זמן קצר לאחר נפילת החומה, 118 אמנים הגיעו לברלין מ-21 מדינות שונות כדי ליצור את המחזה המדהים הזו שמקא ה – East Side Gallery.

מוזיאון DDR

Karl-Liebknecht-Strasse 1, 10178 Berlin

אחד המוזיאונים המפורסמים ביותר בברלין הוא מוזיאון DDR. הוא מתרכז בעיקר בחיי היומיום במזרח ברלין בתקופת המשטר הקומוניסטי ומאפשר הצצה לאיך היו החיים באותה תקופה. המוזיאון מכיל יותר מ-200 אלף חפצים, מה שהופך אותו למוזיאון מאוד מגוון. במוזיאון יש מספר מסעדות המציעות תפריט של מזון כפי שהיה במזרח ברלין. הכניסה למוזיאון בתשלום וניתן גם להזמין הדרכה.

אוכלים, קונים ומבלים

כל הסצינה סביב האוכל בברלין ממש התפתחה בשנים האחרונות וממשיכה לפרוח. אפשר למצוא בה מאוכל מקומ יחסית זול ועד מסעדות שף ומסעדות מישלן, הכל תלוי בתקציב שלכם. אם אתם מחפשים המבורגרים טובים אחנו ממליצים מאוד לבדוק את הרשימה של שי שוורץ מקהילת המבורגר ישראל, הוא כבר עבר על כל העיר כדי למצוא אותם. באופן כללי, האיזור המרכזי ביותר של ברלין למצוא בו מסעדות ובארים טובים זו שכונת Mitte שהיא גם מרכז העיר ובה נמצא אלכסנדרפלאץ. תוכלו למצוא בברלין את כל הסגנונות, החל מאוכל גרמני מקומי ועד אינדונזי, מסעדות לטבעונים, צמחונים או קרניבורים.

צילום: Benjamin Balázs @ Flickr

תרבות חיי הלילה של הברלין היא מהמפורסמות בעולם. יש סיבה לכך שכל צעירי אירופה קופצים על רכבת לסופ"ש בעיר. את החנויות המרכזיות בברלין ואת הבארים והמועדונים השונים, תמצאו בסביבת שתי כיכרות מפורסמות. אלכסנדר פלאץ ופוטסדאמר פלאץ. אלכסנדר פלאץ היא כיכר מפורסמת בעיקר בגלל שהייתה הכיכר המרכזית של מזרח ברלין. הממשל הקומוניסטי השתמש בה כדי להראות לעולם את גדולתו של הקומוניזם. בשנת 1989 מיליון תושבים ממזרח ברלין התקהלו בה כדי להפגין נגד משטר ה- GDRE. מחאה זו נערכה זמן קצר לפני נפילת החומה ועד היום היא ידועה בור אחת ההפגנות הגדולות ביותר שנערכו בעולם. קניון אלקסה צמוד לכיכר ויש בו גם מספר אולמות קולנוע.

מידע חשוב! אם אתם לא מחזיקים בדרכון של האיחוד האירופי, אתם זכאים להחזר מע"מ על קניות שעשיתם במהלך שהותכם. חשוב לבקש בחנות בה רכשתם את המוצרים את חשבונית הקניה ולבקש מהמוכרים טופס החזר מס חתום. הטופס נקרא Tax/VAT. עליכם לשים לב שאתם קונים בחנויות בהן יש את המדבקה Global Blue TAX Free SHOPPING. תצטרכו להציג את הסחורה שקניתם ואת הטפסים לפני שאתם מוסרים את המזוודות לבטן המטוס. כמו כן, אל תשכחו לבדוק את המיקום של עמדת החזרת המע"מ בהתאם לשדה העופה ממנו אתם טסים, שונפלד או טגל.

 הריג'יונלס

Velodrom

Paul-Heyse-Str. 26, 10407 Berlin, Germany

באתם לריג'יונלס אז הנה קצת פרטים בנושא. התחרות מתקיימת קצת מחוץ למרכז העיר ב -Velodrom שהוא במקור היכל לרכיבת אופניים בפנים והוא עובר הסבה לתחרות. קחו בחשבון שאין כל כך אוכל במתחם, בדרך כלל יש כמה בתי קפה מסכנים עם מבחר די דל ובמחירים די מופקעים שאמורים לעמוד בעומס מטורף של קרוספיטרים רעבים לאורך היום, המלצה אישית, תבואו מאוגנים מראש. במתחם האקספו תמצאו את מירב מותגי הקרוספיט. החנות הגדולה ביותר במתחם שייכת תמיד לריבוק ולאחריה בגודלה רוג. אפשר למצוא שם גם את RX Gear, ועוד מותגים מקומיים.

*שימו לב שאם לא הזמנתם כרטיסים מראש לימי התחרות, לא תהיה לכם אפשרות להכנס למתחם. הכרטיסים Sold Out לפני יותר מחודש ואין יותר להשיג כרטיסים, גם לא במקום.

ברלין ידועה בתחבורה הציבורית המצוינת שלה ואלו הדרכים להגיע ולהנות מקרוספיט איכותי. אם אתם מגיעים עם ה – S- Bahn, עליכם לרדת בתחנת S-Bahnhof Landsberger Allee הנמצאת על הקווים S41, S42, S8, S85, S9. אם אתם רוצים להשתמש ב – Tram, התחנה בה תצטרכו לרדת היא S-Bahnhof Landsberger Allee הנמצאת על הקווים M5, M6 and M8.

ואם כבר באתם לתחרות קרוספיט, ונדלקתם ובא לכם להתאמן קצת דעו שבמרכז העיר יש לא פחות מ-18 מועדונים רשמיים של קרוספיט. אם אתם מתכננים לפקוד אחד, אל תשכחו שכניסה תעלה לכם Drop In הנע בין 15 ל-30 אירו, תלוי במועדון. אם כבר הלכתם, נהניתם, קניתם חולצה כדי לפרגן והצטלמתם עם הקבוצה, אל תשכחו לתייג אותנו @snatcherisrael.

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X