Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

אז מה לא אוכלים ומה כן?

אם ישנם כמה חוקים בסיסיים לתזונה הפליאוליתית, אלה נגזרים מהרעיונות שהתוויתי פה. יש האומרים שחשוב יותר מה לא לאכול מאשר מה כן לאכול.

לא אוכלים: מזונות מעובדים, שמנים תעשייתיים, סוכר, דגנים מכילי גלוטן ובעיקר חיטה לסוגיה.

כן אוכלים: חלבון ושומן מהחי, שפע ירקות, פירות במידה, אגוזים וזרעים במידה ופירות שומניים והשמנים המופקים מהם, כמו: קוקוס, זית, אבוקדו.

בתוך הקהילה הפליאוליתית העולמית ישנם קולות שונים לכיוון מזונות שונים. למשל, יהיו כאלה שכן יכללו מוצרי חלב כמזון לגיטימי ובעיקר את המוצרים השומניים יותר, כמו חמאה, שמנת וגבינות שמנות (primal,  ווסטון פרייס).

יהיו כאלה שימליצו על צמצום ניכר בפחמימות הנאכלות לאורך היום (בעיקר מירקות ומפירות) עד לרמה של ספירת הגרמים (דל פחמימה).

יהיו כאלה שימליצו על תזונה קטוגנית או קרניבורית מלאה שבה אין כל מקור לפחמימה וייאכלו רק מקורות לחלבונים ושומנים על מנת להכניס את הגוף למצב קטוגנית שיש ביכולתו להביא לריפוי תהליכים ברמה עמוקה מאד.

יהיו גם כאלה שכן יאפשרו אכילת מעט דגנים "בטוחים", בעיקר כאלה שאינם מכילים גלוטן, כמו אורז, קינואה וכוסמת (primal, prefect health diet).

במידה ומעוניינים לשלב דגנים בטוחים וקטניות בתריט במידה כלשהי כדאי  לעשות זאת אחרי השרייה והנבטה, על מנת לנטרל את החומרים נוגדי ספיגת חומרים חיוניים שיש בתוכם. כמו בכל תאוריה, יש לכל אדם גם את היכולת – וכדאי שתהיה לו אותה- לעשות את ההתאמות האישיות כלפי הגוף שלו וצרכיו.

חשוב להבין שהמידע הזה תקף לגבי אנשים בריאים ללא בעיות בריאותיות למיניהן. אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות, או כאלה המעוניינים להוריד במשקלם (תופעת לוואי נחמדה שבדרך-כלל מתווספת כאשר מאמצים אורח אכילה פליאוליתי) צריכים לעשות התאמות הספציפיות למצבם.

ניתן להיעזר בחומר רב שקיים ברשת, בעברית או באנגלית, או באנשי מקצוע שמכירים את התחום ויכולים לתמוך בתהליכי החלמה והבראה.

ישנן גם קבוצות תמיכה בפייסבוק שיכולות לעזור מאד הן במידע רחב והן בתחושת ה-"ביחד" ובמענה על שאלות קטנות ויומיומיות.

1 2

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X