Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

לכבוד התחרות הקרבה ובאה על כולנו, אספנו מידע שימושי וטיפים שיכולים לעזור לכם בתקופה הקרובה. בהצלחה!

תמונת השער צולמה ע"י האחת והיחידה – מורן דקנר.

הכנה פיזית

אם אתם מחפשים השנה להפגין ביצועים מרשימים באופן, כדאי לכם להיות במיטבכם, ניתן לתרגם זאת למספר צעדים פשוטים:

1) טיפול – תרימו טלפון עכשיו לפיזיותרפיסט ששמעתם שכולם מטופלים אצלו/ה בבוקס שלכם ותפנקו את הגוף שלכם בטיפול מונע לכל מיני בעיות שעשויות לצוץ בשבועות הקרובים. זה בדיוק הזמן ואתם לא רוצים להיפצע באמוק של התחרות עצמה, במידה ויש לכם שאיפות של מעבר ל-Open, קרי RFA/Regionals – זה עוד יותר חיוני!

2) טייפרינג – כל האתלטים שמחפשים לתת בצועים בתחרות הזו כרגע מורידים עומס ומשקלים ונותנים לגוף להחלים מנזקי האימונים. לא משנה כמה אתם חסרי ביטחון לגבי תרגיל מסוים או RM1 שאתם מנסים לשבור – עכשיו זה לא הזמן לטפל בבעיות הללו. הקדישו את מרבית הזמן להורדת עומסים, מנוחה מבוקרת ועבודה טכנית (בסעיף הבא). דורון פרילוק נתן טמפלט מצוין לטייפרינג שתוכלו לעקוב אחריו.

3) עבודה על חולשות – אמנם אין לנו דרך לדעת מה בדיוק יהיה ב-Open אבל מה שבטוח הוא שתמיד אפשר להמשיך לעבוד על החולשות שלכם בלי לשפוך מנוע. כדאי ורצוי לשמור על המוח שלכם חד ולתרגל טכניקת עבודה עם מוט ותרגילים אחרים בדגש על עבודה בעצימות נמוכה ומשקלים נמוכים ובלי לחץ של זמן. עבודה טכנית היא דווקא זו שיכולה לעשות את כל ההבדל בתחרות עצמה!

הכנה מנטלית

1) ראו את ה-Open בתור חוויה – זכרו שאתם בסה"כ מבצעים את האימונים בתוך כותלי הבוקס שלכם שאתם מכירים עם אנשים שאתם אוהבים. לא משנה כמה אתם בראש להפגין ביצועים ולהפציץ – אם תהיו לחוצים מידי התוצאות יהיו בהתאם.

2) הבינו שאתם נכנסים למצב תחרותי – גם אתם בתקופה באימונים שלכם שאתם לא במיטבכם – תנו לזה צ'אנס. תחרות נוטה להוציא מבני אדם צד אחר שהם לא היו מודעים אליו ואתם מסוגלים להרבה יותר ממה שאתם חושבים.

3) תכנון – ברגע שתדעו מהו האימון, פנו זמן ודמיינו לכם בראש כיצד הוא יתבצע מהתחלתו עד סופו. חישבו מראש על קשיים אפשריים שעלולים להתעורר. חלקו חזרות ונסו לחשוב על קצב עבודה אפשרי.

4) אמצו לעצמכם מנטרה – משפ כלשהו שאתם יכולים לדקלם לעצמכם בראש ברגעים קשים ושייתן לכם מוטיבציה, אפשר אפילו משהו מצחיק! ("יש לי את זה!"/"אני ריץ' פרונינג ביץ'!").

לוגיסטית

1) השיגו שופט – בשביל להתחרות ברצינות ב-Open חובה עליכם להשיג שופט רשמי שעבר את הקורס של קרוספיט (https://oc.crossfit.com) שמבין איך התנועות אמורות להתבצע ויכול לשפוט אתכם באימונים עצמם. גם אם אתם לא מתכוונים להגיע לתחרות כלשהי מעבר – שופט יכול לתת לכם תמונת מצב על מה אתם צריכים לעבוד בהמשך. אם אתם מתכוונים להתחרות בעתיד (אפילו ברמה העממית) זה סופר חשוב, גם אם לא – אתם תוציאו יותר מהאמונים שלכם אם תגיעו לטווחי חזרה מלאים. וודאו שיש לכם שופט בבוקס שיכול להתפנות אליכם!

2) תצלמו את האימונים שלכם  – זה חשוב למי שמחפש להתחרות ב-RFA או להעלות ל-Regionals ונחמד מאוד לכל מתאמן אחר. תיעוד הוא חובה לכל מתחרה ב-RFA ובטח ובטח ב-Regionals. מתאמנים אחרים יוכלו לקבל תמונת מצב על הטכניקה שלהם ולמצוא נקודות לשיפור ושימור.

3) פנו זמן לאימונים ומה שמסביבם – דאגו שבבוקס שלכם יש זמן שתוכלו לבצע בו את האימונים ללא הפרעה ובנוסף תדאגו להעלות את התוצאות שלכם והסרטונים (למי שרלוונטי) בזמן – יש לכם 4 ימים בין אימון לאימון. דילגתם על אימון – נפסלתם. כמו כן, זכרו שאתם צריכים לדאוג שהמאמן שלכם יהיה זמין לאשר את הניקוד שלכם ושל השופט שלכם.

4) מצלמים? הקפידו על הנהלים – עפ"י הנהלים של Open 2013, כל אתלט היה צריך לדאוג למספר דברים שיופיעו בסרטון (שימו לב שייתכן שהשנה יהיה שינוי בנהלים ונדרש לדברים נוספים):

א. טיימר נוכח ברקע של הוידיאו כל הזמן.

ב. לפני האימון – צילום של מוט המשקולות/הריג/המטרה – צילום של הציוד שנעשה בו שימוש במהלך האימון.

ג. הזדהות – כל אתלט צריך להזדהות בוידיאו בתור עצמו.

ד. שיפוט + נוכחות של אדם נוסף – צריך לדאוג לשופט ובנוסף לאדם שמצויד בשעון שמופיע בוידיאו עצמו.

ה. זוויות צילום נוחות – דאגו לזוויות צילום נוחות בהן קל לשפוט את טווח החזרות שנעשו.

קריאה נוספת ולינקים שימושיים

דוגמה מהשנה שעברה לגבי איך וידיאו אמור להיראות – http://games.crossfit.com/video/open-workout-135-video-submission-demo.

בהצלחה!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X