Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

הקרוספיט אינביטיישונל מאחורינו, וכיאה לתחרות שהיא סוג של המונדיאל של הקרוספיט, שכוללת את האתלטים הכי טובים בעולם, היא נתנה לנו כמה רגעים בלתי נשכחים. הנה חמישה מהטובים ביותר שבהם:

1. ההנפות של הגברים הקנדיים

ברנט "הפרופסור" פיקבוסקי אומנם ניסה במשך שנים להכנס לגיימס ונתקע בגלל שהוא פשוט לא היה חזק מספיק, אבל לא עוד. הוא עלה לבמה בבטחון מוחלט, וניצל את ההזדמנות שלו כדי לעשות את הסנאצ' הכבד ביותר שהיה באותו ערב ב-285 פאונד (כ-130 קילו) וניסיון להניף 290. בשנים קודמות ראינו סנאצ' כבד יותר מריצ' פרונינג, שגם התחרה השנה, אבל הפעם ריצ' בחר את הקלין אנד ג'רק, בעיקר בגלל בעיות הגב של בן סמית'. גם פטריק וולנר, שלקח על עצמו את הקלין אנד ג'רק הפעם – אומנם הרים פחות מפרונינג, אבל קבע לעצמו שיא אישי ב-355 פאונד.

2. בעיות הגב של בן סמית'

האגדה מספרת שבן סמית' עלה לגיימס כל פעם מחדש עם פציעה כלשהי שהגבילה אותו. כאשר הוא הגיע לראשונה בריא לחלוטין בשנת 2015, הוא ניצח את התחרות. אבל בן סמית' הגיע לאינביטיישונל כשהוא כנראה פצוע מהרגיל: במקצה הראשון שכלל דדליפט ברביעיה, הוא לא הצליח אפילו לדחוף את המוט קדימה וייתכן שהפציעה הזאת אף עלתה לארצות הברית בתחרות.

A photo posted by Ben Smith (@bsmit13) on

3. הבנות רצות על הידיים

הקרב הצמוד בהליכה על הידיים בנשים בין קטרין דיווידסדוטיר, האלופה החוזרת, לבין ברוק וולס נגדע ברגע שהן הגיעו לרגע החילוף. ברוק וולס התחלפה בקארי פירס, שגמעה את המרחק על הידיים במהירות שגדולה יותר ממהירות הריצה של חלק מהאנשים, ואילו קטרין התחלפה בשרה סיגמונדסדוטיר, שהליכה על הידיים היא אחת החולשות הגדולות ביותר שלה. פירס השאירה את סיגמונדסדוטיר באבק וחיכתה לכל שאר הבנות על קו הסיום.

4. הסנכרון של הקבוצה הפסיפית

הקושי בתחרויות קבוצתיות תמיד יהיה בעיות התיאום. אתלט שרגיל להתאמן בקצב שלו לא בהכרח ירגיש בנוח להתאים את הקצב שלו לאחר. לעיתים קרובות רואים קבוצות שמורכבות מאתלטים מצוינים נופלות כי הן אינן מסוגלות לעבוד בתיאום הדרוש, לרוב בסטנדרט אחד או שניים. אך זאת ממש לא הייתה בעיה בקבוצה הפסיפית, שהתנהגו יותר כמו משפחה מורחבת מאשר קבוצת מתחרים שבמהלך העונה מתחרים אחד בשני, עד לרמת התנועות המדויקות ולא רק הסטנדרט הנדרש.

A video posted by Kara Webb ??? (@karawebb1) on

5. הרצף נשבר – האירופאים מנצחים את המקצה האחרון ולוקחים את הגביע

כאשר נכנסו למקצה האחרון, היה פער של נקודה אחת בלבד בין 3 קבוצות. ההיסטוריה מלמדת שריצ' פרונינג נוטה לזרוח במצבים כאלה ולעקוף ברגע האחרון וכך בדיוק ארצות הברית ניצחו את התחרות בשנים האחרונות. אבל אירופה הצליחו למצוא את הקצב שלהם מהר יותר ועקפו את ארצות הברית במקצה הת'ראסטרים עם הזחל בסינכרון. בהבדל של עשר שניות, אירופה לראשונה ניצחו את האינביטיישונל.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X