Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

 

אין רק דרך אחת לסבול – או במילים אחרות, לעשות ברפי (מאוד דומה ל-"סמוך-קום" הצבאי). עם השנים התגבשו להן כמה דרכים לבצע את התרגיל המתיש ומייצר התוצאות שמהווה סמל היכר לאימוני קרוספיט. אז הנה לכם כמה דרכים שנצפו בספורט בשנים האחרונות, שאולי יקלו עליכם או יעזרו לכם לגלח עוד כמה שניות מהאימון הבא.

תודה לאבי יונה מקרוספיט TLV על הנכונות לדגמן לנו את התרגיל. לנצח הוא יבצע את הברפי בתמונות מטה, רק בשבילכם.

ברפי (סמוך קום) פזצט"א

ברפי 'פזצט"א'

הדרך המועדפת לבצע ברפי, כשאין דחיפות כלשהי או בעיית עייפות. הדחיפה של הרגליים החוצה ואחורה מאפשרת "לירות" אותן חזרה קדימה באגרסיביות (נסו לשאוף להחזיר את הרגליים להכין שהידיים שלכם נמצאות בשכיבה). ההחזרה המהירה של הרגליים מאפשרת לצבור קצת תנופה שעוזרת לכם לסיים את הברפי מהר יותר.

 

one-leg-burpee

ברפי "רגל אחת"

ההאטה של התנועה אמנם הופכת את התרגיל לפחות נפיץ ויעיל, עם זאת היא שימושית במיוחד כשאתם עייפים וחייבים להוריד דופק בשביל להמשיך בעצימות הרצויה שעליה בניתם, עבור אותו אימון. השתמשו בזה כשאתם עייפים אבל חייבים להמשיך בשביל לעמוד במכסת זמן כלשהי. אחרת – זאת לא הדרך הכי יעילה לבצע את התרגיל.

rebound-burpee

ברפי עם ריבאונד

טכניקת ברפי שתתאים במיוחד לאלה בעלי מנוע חזק שלא מפחדים מלהתעייף, או שלחלופין יודעים בדיוק כמה חזרות נותר להם לעשות. א תשימו לב – אבי לא מאבד מהמתח בגוף כשהוא עובר לשכיבה בתחתית הברפי, באמצעות אותה מתיחות הוא מתפוצץ חזרה מעלה.  שימו לב למעברים החלקים בתנועה.

שימושי במיוחד לקביעת קצב גבוה באימון או לחזרות האחרונות של אימון AMRAP (מקסימום סיבובים בזמן גג) – טוב במיוחד לאופן, אגב.

burpee-with-hip-explosion

ברפי עם "קיפ"

טכניקת ברפי שנצפת לא מעט אצל אתלטים בתחרויות קרוספיט שונות, ה-"קיפ" (Kip) הוא אינו מודגש כמו במתח, אבל דיין מדובר בניואנס קטן שיכול לעזור לפצח אימונים בעלי רמת עייפות גבוהה וכמות חזרות גבוהה. בברפי מסוג זה אנו נרד לרצפה כרגיל, אבל בעלייה – החזה יעלה קודם ולאחר מכן המותניים יסייעו במעין פיצוץ כלפי מעלה שיגרור אחריו את הרגליים שלנו לעמידה וסיום הברפי. ה-"פיצוץ" שמגיע מהאגן דומה מאוד לכל קיפ אחר שלמדתם ויכול לייעל את הברפי.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X