Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

השלב השלישי: "אני כבר שנה וחצי פה, ואני יודע את העבודה"

מתאפיין ב:
• האטה משמעותית יותר בהתקדמות במשקלי עבודה (ברמה שצריך לחזור אחורה כדי להמשיך להתקדם).
• עיכוב בשיפור במיומנויות התנועה או הגעה לקצה השיפור כשנשארו רק ניואנסים לעבוד עליהם.
• נסיון להשתפר בטקטיקה של אימון (מה שמתאפשר ברגע לאפשר לעבוד במשקלים מכובדים במטקון).
• שיפור בתוצאות מטקונים (יקרה גם לפני, אבל בשלב הזה השיפור הוא קיצוני מההתחלה).
• האטה בשיפור הכושר ומעבר לשיפור במיומנות במטקונים.

זה השלב שההתקדמות בכוח כבר הרבה פחות ויזואלית. לוקח יותר זמן לעלות במשקלים מאשר שלקח לפני חצי שנה. וככה זה ממשיך, עד לרמה שלפעמים צריך לרדת קצת במשקלי העבודה כדי להמשיך לעלות חזרה ולהתקדם מעבר לנקודת העצירה.

מנגד, אתה כבר יודע איך לעבוד ויודע איך לדחוף את עצמך בתוך אימונים.

עברת לשלב הטקטיקה: השלב שבו אתה רואה אימון ומתחיל לחשוב על איך תחלק את החזרות ופחות מסתבך עם איזה משקל תבחר לעבוד איתו או איזה סקייל תעשה בתרגיל הזה-והזה. עברת את זה כבר והגעת לפה. זהו השלב שלתוצאות יש משמעות. האופן מתקרב וצריך להתכונן – צריך לדעת לזוז בתוך אימונים כדי לא להיתקע בקיר ולתת תוצאה טובה.

זהו שלב שבמידה ותחזור בו על אימון שעשית בתחילת דרכך, שלקח לך 20 דקות – ופתאום תעשה אותו ב-10 דקות – אתה תראה את השיפור האדיר בכושר ובמיומנות אבל בנוסף לא תבין בכלל מה עשית ב-10 דקות הנוספות שלקחו לך בפעם הקודמת.

כשהאימון לקח לך 20 דקות, כנראה שנחת יותר מידי בין חזרות או בין תרגילים. במידה וחזרת עליו והוא לקח ל 10 דקות – ברור שאותן מנוחות התקצרו משמעותית. מכאן שהיה שיפור בשליטה בתנועות שהוביל לקיצור של 10 דקות באימון. מאימון שפשוט היה קשה בתחילת הדרך, עכשיו הוא קשה בגלל שאתה יודע איך לעשות אותו קשה.

בשלב הזה הראש עובד קצת יותר תוך כדי האימון. יש מודעות הרבה יותר גבוהה למה שקורה לגוף תוך כדי עבודה. עולות מחשבות כמו: "אני צריך לרדת מהמתח כדי לשמור כוח? לנוח עכשיו או לדחוף עוד כמה חזרות ואז לנוח?" ודומות ואחרות.

כל הדברים האלה הם חלק ממך עכשיו אחרי שצברת את הנסיון, את השליטה התנועתית, ואת הכושר מכל הברפיז שעשית בשנה האחרונה. תהנה מזה, כי זה הופך את זה לכיף יותר. אפשר למצוא עוד מתאמן ששקול אליך ולתת תחרות קטנה. אפשר להתחיל להסתכל על אחרים שטובים יותר ולהתחיל לרדוף אחריהם, מה שיעזור לך להשתפר יותר כי אתה יכול לדחוף את עצמך יותר.

אז איפה שאתה רואה האטה בהתקדמות, מהצד השני יבוא השיפור.

אבל אני מזהיר: מי שטוב יותר, כואב לו יותר!

ולסיום:

האשליה הגדולה היא בתחילת הדרך עם המחשבה: "בהמשך זה יהיה יותר קל, נכון?"

התשובה היא בדיוק ההפך – זה רק נהיה יותר קשה (אבל כיף יותר).

1 2 3

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X