Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

השלב השני: "אני כבר פה חצי שנה, כיף לי, אבל זה שונה וקשה יותר ממה שהיה בהתחלה"

מתאפיין ב:
• האטה בקצב התקדמות.
• שיפור במגוון המיומנויות התנועתיות בקרוספיט.
• שיפור בכושר, אפשר להתחיל להסתכל על תוצאות של אימונים ולראות טרנד עולה.

נשארת בקרוספיט כבר חצי שנה, מזל טוב!

יש לך כבר חצי שנה של אימונים מתחת לחגורה. הרבה זמן מתחת למוט בבניית כוח והרמת משקולות ועוד יותר זמן בו אתה מוצא את עצמך מזיע עם דופק גבוה מנסה להבין למה אתה בא לפה רק כדי לסבול ולעשות ברפיז. והתשובה עבורך היא תמיד אותו דבר: "כי זה כיף יותר מכל שאר הדברים".

אז בהתחלה זכית לראות התקדמות מהירה במשקלי העבודה וכל מה שאמרנו למעלה, אבל מה יקרה עכשיו?

עכשיו זה הזמן לפתח קצת יותר מיומנויות מסביב.

בתחום הכוח תחל ירידה בקצב ההתקדמות שהיית רגיל אליו עד עכשיו. מהסיבה שאי-אפשר להתקדם לנצח באתו קצב. מתישהו אחרי שכבר למדנו את התנועה, הגיע הזמן של השרירים להתחזק , דבר שלוקח קצת יותר זמן מאשר למוח שצריך ללמוד את התבניות תנועה האלה.

אבל זה לא אומר שלא נראה התקדמות בכלל, אז לא להפסיק, לא להתייאש – זה הזמן להמשיך לעשות ולהבין שעכשיו זה נהיה משחק של ה-Long Run. ככל שתתמיד בזה לאורך זמן ככה תמשיך להתקדם.

עוד סיבה לכך שהקצב מאט טיפה, היא משום שאתה מתחיל לצבור כושר ולהיות מיומן בקרוספיט. המעבר לצד האירובי קצת מעכב ואין הרבה מה לעשות עם זה, אבל שוב פעם, זה בסדר ותקין. אין מה לחשוש מהרגע שבו זה יתחיל לקרות. צריך לזכור שהמטרה שלנו היא להיות טובים יותר בקרוספיט. ומכאן שבמספר רב של יכולות פיזיות.

ועכשיו זה זמן מעולה להתחיל להבין את שאר התרגילים. מה שבא בדרך כלל קצת יותר מאוחר. קיפינג גם במתח וגם בטווז טו באר. דאבל אנדרז (Double Unders). התרגילים שדורשים קצת יותר שליטה בגוף. אחרי שבנינו קצת כוח ומודעות יותר קל ללמוד את הדברים האלו. הם גם לרוב באים מאוחר יותר ממה שהיה בתחילת הדרך אז אתה בדרך הנכונה בשלבי ההתפתחות שלך.

השיפור במיומנויות, יוביל לשיפור במטקונים, מה שיוביל לשיפור ברמת הכושר הגופני הכללי.

בהתחלה, אם היה בתוך מטקון 15 חזרות של טוז טו באר ולא הייתה לך טכניקה לביצוע קיפ, כנראה שהיית מנסה לעשות את אותן 15 חזרות בכוח נטו, מה שהיה לוקח זמן רב. אבל ברגע שמפתחים את המיומנות אפשר לעשות את אותם תרגילים יותר מהר. מה שאומר שנסיים את האימון מהר יותר ונשיג יותר תמורה ברמת הכושר שלנו כתוצאה מהשיפור במיומנויות.

שלב הביניים הזה הוא לחלוטין מהיותר מהנים שיש בעיניי.

לשלב הבא ⬇️️

1 2 3

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X