Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא שמן, ומתחיל לרדת.

צילום: בועז דוב, קרוספיט פתח-תקווה.

שלום, אני יוחנן ואני שמן.

תיקון, זאת אומרת כבר פחות (40 קילו וסופרים , הידוע בכינוי ”השמנמן הארצישראלי המצוי”) אבל אני גם יותר בכושר, יותר חזק, מהיר ,אתלטי, ממוקד.

התחלתי לעשות כושר (יענו קרוספיט) ולא חדר כושר (כבודו במקומו מונח) בקרוספיט פתח תקווה בנובמבר 2013 והתאהבתי. במקום להחליף תוכנית כל שלושה חודשים בחדר כושר, להקצות ימים לכוח, ימים לאירובי וימים לאימונים אישיים, אני פשוט בא לקרוספיט ועושה הכל. באימון אחד. של שעה.

השיפור הוא עצום, אם לא מטאורי. כשמנמן הארצישראלי המצוי, ריצה התאפיינה אצלי כספרינט של 20 מטר לאוטובוס וגם אז הייתי מתנשף כמו אחרי מרתון של עליות על הר תבור. אחרי חודש בקרוספיט רצתי לראשונה קילומטר שלם ויצאתי בחיים. חודשיים אחרי נתתי ספרינט של 500 מטר לאוטובוס ואפילו לא התנשפתי (איך הנהג שהיה בהלם אמר לי ”אתה בכושר, אה…)

המשקלים שאני מרים רק עולים, וכך גם בחיים האמיתיים אני עושה דברים ביתר קלות. אני דתי, בבית הכנסת פתאום להרים את הספר תורה הכי כבד, זה כבר ממש לא בעיה (מתלוננים שאני מרים אותו גבוה מדי עכשיו).

בנוסף, מצאתי קהילה אמיתית שתומכת. בחדר כושר הייתי מגיע, אומר לקבועים שלום (וכמובן לא יודע איך קוראים לאף אחד מהם),שם אוזניות, נכנס לmood ונותן עבודה.

פה בקרוספיט זה אחרת. אני מכיר כל אחד, קובעים לבוא לאימונים יחד, ואם אתה לא בא תקופה, יש מישהו שידאג לשאול לשאוג ולדברן. באמת משפחה יותר מקהילה. כשמתאמן או מתאמנת שובר PR אין תענוג גדול יותר מלמחוא כפיים. וכשיש יציאות מפגרות, אפשר לספור את הזמן אחורה עד שהמימ מפורסם בקבוצה. וכשיש נציגה ישראלית שצריכה להגיע ליפן, נתרום בשמחה! כי היא גם חלק מהמשפחה והולכת לייצג אותנו.

כמות האנשים והחברים שפנו אלי בנוגע לקרוספיט רק עולה, אנשים מתעניינים, שואלים, חוששים ואני מרגיש שאני נציג של הקהילה מולם מסביר על המכשולים, מייעץ ומשכנע .זה עובד, הם מתחילים. לפי דעתי מכשול נועד בשביל לשבור אותו. כל WOD הוא מכשול בפני עצמו ואין כמו תחושת הסיפוק בסיום(וגם להימרח על הרצפה בשביל להסדיר דופק ואויר).

תחושת הקהילה היא משהו שחוצה ערים, בוקסים ומדינות. כי כשאתה מדבר עם חברות וחברים מבוקסים אחרים, אתה רק מקבל הזמנות לבוא לאימונים, וגם מתווכחים איזה מאמן יותר מטורלל (כן, עשינו הנד סטנד עם יד אחד וברגל הנגדית קטלבל של 40 קילו וקפצנו ככה למרחק של 30 מטר היד השנייה החזיקה מוט עם חצי משקל גוף, לאיזון. זה היה AMRAPשל 40 דקות).

אז בסופו של דבר,

שלום לכולם, אני יוחנן ואני בכושר!

יוחנן מוטחדה מתאמן בקרוספיט פתח תקווה. תודה שחלקת איתנו את החוויה שלך יוחנן!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X