Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

לכבוד יום האשה הבינלאומי המצויין היום (8.3.16) ברחבי העולם, תמר בר ומורן וילף מקרוספיט TLV בכתבה ראשונה מתוך סדרת כתבות על נשים ועולם הקרוספיט.

מספר מועדוני הקרוספיט נמצא בעליה מתמדת בשנים האחרונות. המספרים מדברים על כ-60 מועדונים רשמים בישראל, מתוך כ-12,300 מועדונים ברחבי העולם. עם נתונים כאלה לא פלא שהקרוספיט הפך להיות ביטוי שגור בקרב המתעניינים בפעילות גופנית – החשיפה הולכת וגדלה, מספר המתאמנים צומח, ועימו למרבה השמחה גם מספר המתאמנות. נשים רבות מחליטות לתת הזדמנות לסוג אימונים שונה מהאימונים שנחשבו ל"נשיים מסורתיים", לזנוח את מזרני הפילאטיס והיוגה ולעלות על מתקני המתח ובמות הרמת המשקולות כדי לבצע פעילות גופנית שבעבר נחשבה ל"גברית" ובלתי סבירה לנשים רגילות. הבוקסים בארץ מלאים בנוכחות נשית וחלקם אף מתגאים באחוז גבוה במיוחד של מתאמנות, השואף לכ-40% ויותר מכלל המתאמנים בבוקס!

נשים קרוספיט והרמת משקולות

אז מי הן אותן הנשים? המגוון רחב וכולל נערות, חיילות, נשים עובדות, אימהות, ובעצם מי לא? לכולן יש מקום בקהילה וכולן מבצעות אימונים המותאמים לרמת הכושר הגופני שלהן, RX או סקיילד, יוצאות מאזור הנוחות ומגלות יכולות גופניות ומנטאליות חבויות ומעצימות. נשים (כמו כותבות שורות אלו ממש) שהיו מורגלות להאציל, כלאחר כבוד, פעילות פיזית לגבר שבסביבה מפגינות יכולות כמו חזרות מתח מרובות, סקווטים או דד ליפט עם משקל הזהה למשקל גופן, וזה בהחלט מוכיח את המובן מאליו – יש לנו את הכוח הפיזי והיכולת לבצע יותר, הרבה יותר ממה שאנחנו חושבות שאנו מסוגלות. וכשהכושר הגופני בשיאו, פעילויות כמו לסחוב שקיות מהסופר, להרים את הילד או לצאת לריצה או לטיול אופנים הופכות לאפשריות, קלילות ומהנות.

גם לאלו הבוחרות לקחת את האימונים צעד נוסף קדימה, לעולם התחרותי, יש מקום של כבוד. את 16.1, האימון הראשון של תחרות ה-Open השנה פתח שתי נשים,ו אמילי אבוט וצ'יינה צ'ו. מידי שנה יותר ויותר נשים עושות את דרכן לאליפות הארץ בכושר גופני (ה-RFA) ורמת הקושי בתחרויות עולה בהתאם. בשנה שעברה מספר המתחרות ב-RFA היה זהה למספר המתחרים! אולי דווקא בגלל שהקרוספיט נראה למתבונן מבחוץ כספורט גברי מובהק, היכולות הנשיות באות לידי ביטוי באופן מודגש יותר.

נשים קרוספיט והרמת משקולות

בכלל, היום יותר מתמיד נדמה שההבדלים המגדריים בענפי ספורט שונים הלך ונעלם. נבחרות נשים וספורטאיות אינדיבידואליות מגיעות להישגים מרשימים גם בענפי ספורט שנחשבים "גבריים", למשל קבוצות הנשים בכדורסל (א.ס רמת השרון, שזכתה מספר פעמים בגביע המדינה), וענף הג'ודו (ירדן ג'רבי שקטפה את תואר אלופת העולם ב 2013). וכן, אפילו בקרוספיט TLV הוקמה השנה נבחרת ישראל למשיכת חבל לנשים שגם ייצגה אותנו בהולנד בחודש פברואר האחרון.

שמירה על כושר גופני היא לא דבר מובן מאליו עבור אף אחת ואף אחד. אורח החיים והשגרה דורשים מאתנו להתמסר למשימות רבות, שגרתיות. שעות עבודה ארוכות, לימודים, התמחות, גידול ילדים, מטלות הבית, בתוך כל זה למי יש זמן לעצמו? ועדין, הבוקסים מלאים בנשים רבות שמשלבות במלאכת מחשבת ובנחישות בין העבודה, מטלות הבית והעיסוקים ומגיעות לאימוני בוקר מוקדמים, עוד לפני שהילדים מתעוררים, לאמוני ערב מאוחרים או לשעות גנובות באופן ג'ים, כי חשוב להן לשמור גם על הכושר הגופני ולאתגר את עצמן. וזה, רבותיי, לגמרי מזכה אותן בתואר "סופר וומן".

ענף הקרוספיט מחכה לכן, נשים יקרות. אין שום דבר מביך או מבייש בלהיות מסוגלת לבצע פעילות גופנית שבעבר לא חלמת שתוכלי לבצע, או שאחרים לא חושבים שתוכלי לבצע. להפך – זה בדיוק המקום ובדיוק הזמן להיות בשיא הכושר. התחושה הטובה, הכוח, הבריאות וההנאה לא יאחרו לבוא, ועימם גם הסיפוק האדיר, שמלווה בקהילה תומכת ומפרגנת.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X