Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

נכתב במקור על-ידי דני שוגרט מאתר T-Nation.

אם אתה הולך לספר לכולם למה קרוספיט זה כל כך נורא לפחות תסגר על העובדות, אחרת אתה נשמע כמו מרתוניסט שמספר לפאוור ליפטר איך לתקן את הבנץ’ שלו.

הינה כמה מהטעונים הנפוצים נגד קרוספיט, היישר מפי המתלוננים:

1. זה מגוון מידי

הרבה אומרים שבגלל הגיוון הרחב בקרוספיט אי אפשר להתקדם באמת. הבלול כאן הוא בין גיוון לרנדומליות.

הרעיון בקרוספיט הוא לא לעשות כמה שיותר תנועות לא מוכרות אלא לעשות את התנועות היעילות ביותר במגוון דרכים, מה שמכין אותנו לחיים מחוץ למועדון בצורה הטובה ביותר.

בקרוספיט אוהבים לעבוד על תנועות מורכבות כמו סקוואט, דליפט, הנפות אולמפיות, ולחיצות כתפיים. רוב המועדונים משלבים בתכנית האימונים שלהם גם תכנית כח אשר מאפשרת למתאמנים גם להתחזק בהדרגה וגם להשתפר בטכניקה בתנועות האלה.

2. "זה אירובי כזה עם משקולות"

לא זה לא, קרוספיט היא תכנית אשר לוקחת תנועות מעולמות שונים כמו הנפות אולמפיות, התעמלות, ופאוור ליפטינג ומשלבת אותם על מנת ליצור הגדרה של כושר גופני רחב ככל האפשר. אימונים רבים באים לעבוד על סיבולת הלב ריאה שלנו אבל לא חסרים אימונים שעובדים על כח ועל כל שאר עשרת מרכיבי הכושר הגופני.

נכון, כשתגיעו להתאמן הדופק שלכם יעלה אבל הוא לא עולה באימונים שאתם עושים עכשיו כנראה שחסר לכם משהו באימונים – עצימות.

3. זה לא מתוכנן נכון

להגיד שתכנית האימונים בקרוספיט לא נכונה זה כמו להגיד שתכנית האימונים בבודיבילדינג לא נכונה. התכנית אינה אחידה והיא משתנה ממועדון למועדון וגם ממתאמן למתאמן בזמן האימון (מורידים או מעלים את הקושי לפי רמת המתאמן). בדיוק כמו בכל היבט אחר בחיים שלנו אם התכנית שאתם עושים לא מקדמת אתכם אתם מוזמנים לדבר עם המאמן שלכם או לחפש מועדון שיתאים לכם יותר.

4.הגברים קטנים וחלשים

זוכרים כשניכנסתם לחדר כושר רגיל והוא היה מפוצץ בחיות ששוקלות 130 קילו של שריר? כי בפעם האחרונה שאני הייתי בחדר כושר היה מגוון רחב של אנשים ברמות שונות של כושר.

בואו לא נשכח שהאתלטים המקצועיים גדולים וחזקים יותר מהמבקרים הכי קולניים שלהם, רובם עם סקוואים באזור ה-200 ודדליפטים באזור ה-250 מספרים מרשימים בהחלט לאנשים שלא משקיעים אך ורק בסקוואט ודדליפט. ובקשר לנראות, רובם נראים מעולה מבלי לשים את הנראות כמטר

5. האתלטים הטובים ביותר בכלל לא עושים קרוספיט

כמו כל ספורטאי ברמה עולמית, תכנית האימונים של הקרוספיטרים הטובים בעולם מורכבת הרבה יותר ומותאמת הרבה יותר לחולשות שלהם.

להתכונן לאליפות העולם בקרוספיט היא עבודה במשרה מלאה, חלקם משלבים בעבודה הזאת את האימונים במועדון שלהם וחלקם לא מה שבטוח הוא שכולם התחילו להתאמן כמו כולם במועדון קרוספיט בתכנית “רגילה”. תלונה דומה היא שהרבה קרוספיטרים כבר הגיעו חזקים וזאת חצי אמת אבל התחרויות היום מפוצצות בחבר’ה צעירים שלא עשו שום דבר לפני קרוספיט, הם תוצר אמיתי של אימוני קרוספיט.

6. בקרוספיט לא עושים מתח אמיתי!

בטח שעושים! לא חסרים אימוני קרוספיט שבהם אסור לבצע שום ניעות או שצריך לבצע את החזרות עם משקל. בכל שאר האימונים אתה רשאי לבצע את החזרות איך שאתה רואה לנכון ואולי זה יפתיע אתכם אבל קרוספיטרים שלא אוהבים לעשות בכלל מתח עם קיפ. בלי קשר, המתח מאז ומעולם היה תרגיל של כח נקי והניעות באות להוסיף לתרגיל הזה היבט נוסף – נפח. ה-'קיפ' (ניעות על המתח) למתח הוא כמו דיחפת הרגליים ללחיצת כתפיים האם לחיצת כתפיים שהוספתי לה דחיפה מהרגליים היא לחיצה אמיתית? באטרפליי פול אפס לא עושים אותם.

באותה מידה אפשר לשאול: האם סקוואט עד מקביל הוא סקוואט אמיתי? השאלה תמיד היא מה המטרה של התרגיל והניעות על המתח משרתות את מטרת הנפח בצורה מעולה.

7. "הם אף פעם לא מרמים כבד, רק עושים הרבה חזרות"

יש אימונים שבהם אתה נדרש בהם למצוא את החזרה המקסימלית שלך בתרגיל מסויים או את 2 החזרות המקסימליות או 5 וכו’.

רגע, לא ידעתם את זה? וכבר התחלם לתקוף? מוזר.

8. זה מסוכן!

קודם כל העובדות – המחקר הראשן שיצא על ידי הNSCA) The National Strength and Conditioning Association) התגלה כלא מדויק (בלשון המעטה). דבר שני כל פעילות גופנית היא מסוכנת אתם יודעים מה עוד מסוכן? סכרת, מחלות לב, אוסתאופרוזיס, ניתוחי לב ועוד שאותם קרוספיט בהחלט יכול למנוע.

אין מתרתוניסטים ,פאוור ליפטרים או סתם אנשים שהולכים לחדר כושר שנפצעים? כמובן שיש. קרוספיט גרם להרבה אנשים לזוז וכשהרבה אנשים מתחילים לזוז כמות האנשים שנפצעים גדלה, אני בטוח שיש היום יותר תאונות דרכים מאשר שהיו בשנת 1920.

9.זה גורם לנשים להיות גדולות

אני יודע שאפשר לכתוב כאן על הבדלים הורמונליים בין גברים לנשים אבל אני לא רוצה לתקל את הבעיה זאת מהכיוון הזה.

אם אתה גבר שנגעל מכל זכר של שריר על אישה כנראה שאתה גבר חלש. לרוב, אנשים שמתאמנים יודעים להעריך אישה שמתאמנת ואנשים שחיים אורך חיים יושבני רואים באישה חזקה דבר מוזר.

אני חושב שבתוך תרבות הרזון שלנו, קרוספיט מגיע ומעצים נשים בכך שהוא מכניס אותן לסביבה אשר מעריכה את הביצועים שלהן הרבה יותר מאיך שהן נראות ולרוב לאחר תקופה נשים שבאמת נכנסות לזה מפסיקות לייחס חשיבות לאיך שהן נראות ומתחילות לייחס חשיבות לבריאות שלהן ולביצועים שלהם.

10. זה יקר!

אם תחשבו על זה, זה זול יותר מלעשות מנוי לחדר כושר ולשלם למאמן אישי בנוסף לכך. בכל מועדון יש סגל מאמנים (כן כן לפעמים יותר מאחד) שמעבירים אימונים לקבוצות קטנות יחסית ואם אתם צריכים הם יקחו אתכם הצדה וישפרו את הטכניקה שלכם ככה שאתם מקבלים אימון חצי אישי.

כשאתם בוחרים איפה להתאמן אתם חייבם לחשוב על מה אתם רוצים להשיג והאם המקום שאני הולך אליו יביא אותי לתוצאות האלה במחיר שאני מוכן לשלם. כשבוחרים ללכת לחדר כושר רגיל אולי תרוויחו בריכה אבל את התוצאות אנחנו שומרים לעצמנו במועדוני הקרוספיט.

11. "זה טרנד, זה יעבור"

קרוספיט קיים כבר קרוב ל-16 שנה וזה לא נראה כאילו הוא הולך להעילם בקרוב. אליפות העולם משודרת ב-ESPN וממונת על ידי ריבוק והספורטאים הטובים בעולם מקבלים חסויות בסכומים מכובדים מאוד. מתי ראיתם לאחרונה תחרות פאוורליפטינג בטלוויזיה?

אפשר לקרוא למשהו טרנד רק אחרי שהוא כבר חלף הבעיה היא שקרוספיט לא מתכוון לחלוף בקרוב.

12. זאת כת! הם לא מפסיקים לדבר על קרוספיט

כשאנשים לומדים דברים חדשים ומשתפרים בהם ביחד עם אנשים אחרים הם מתרגשים. המתאמנים בקרוספיט יוצרים קשרים אחד עם השני והם מדברים על קרוספיט, אז מה? זה מה שאנשים שיש להם תשוקה למה שהם עושים עושים הם מדברים על זה.

זה קורה אצל כולם בין אם אתה בילדר שמדבר כל היום על כמה פחמימות הורדת או הוספת לתפריט שלך או פאוורליפטר שמספר לכולם שהוא הוסיף קילו לדד ליפט כשיש לך תשוקה למשהו אתה רוצה לספר לכולם על זה ואין אם זה שום דבר רע.

13.  ראיתי את התחרויות שלהם, זה מטורף, זה לא מתאים לכולם

מה שקורה בתחרויות\ביוטיוב זה לא מה שקורה במועדונים וזה שאתה הולך לעשות קרוספיט זה לא אומר שאתה צריך להתחרות. האם התחרויות קשות בטירוף? ברור זה ספורט עם קהל שצריך לרצות אותו.

14. הם לא משתמשים במשקולות אמיתיות

אף קרוספיטר לא מתלהב מאיך שהמוט שלו נראה אלא מהמשקל על המוט וכן פלטה של 20 במועדון קרוספיט שוקלת בדיוק כמו פלטה של 20 בחד”כ רגיל.

אם לא ניסיתם אתם טועים  תפסיקו לשפוט קרוספיט לפי מה שסיפרו לכם או לפי מה שראיתם פעם ביוטיוב. אם אתם רוצים באמת לדעת מה זה קרוספיט לכו תעשו, תגיעו עם ראש פתוח ועם רצון ללמוד תחפשו מועדון טוב עם מאמנים טובים תתאמנו כמו שבועות ונדבר שוב.

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X