Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

אתם יכולים להית בטוחים שהמערכת יחסים שלכם עם קרוספיט נהייתה רצינית אחרי שברגע לוהט נקרעו לכם הידיים.

בפעם הראשונה זה משעשע, אולי אפילו קצת מגניב, ואז מבינים שפיסות העור החסרות ממלאות חלק יותר גדול בחיים שלנו משחשבנו, פגישות עבודה נהיות בעייתיות יותר, דייטים נהיים קצת מסורבלים, ובגדול – זה די כואב! במקרים הקיצוניים יותר קריעה של עור כף היד יכולה למנוע מכם להתאמן באופן סדיר או להגביל אתכם בתנועות שתוכלו לבצע. בהיעדר טיפול מתאים, יכול להתפתח זיהום שהופך את העניין מסוכן היות והיד שלנו נמצאת במגע מתמד עם הסביבה ביום יום.

הידר טיפול מתאים לפציעות יד, יכול לגרור בהמשך הפסקה של האימונים שלכם לתקופה והמתנה ארוכה להחלמה, לכן – היו חכמים! הנה לכם כמה שיטות ודרכים שיסייעו לכם לשמור על היד במהלך הקרוספיט.

טיפול מונע

(אם אתם פה אז המצב שלכם טוב).

אי אפשר למנוע את היווצרות היבלות על היד, מהסיבה הפשוטה שרובנו איננו עובדי אדמה ולא נולדנו עם ידי צ'אק נוריס, לכן הלחץ שאנחנו משאירים על העור הוא במרבית הזמן יהיה יותר משהוא יכול לספוג. עם זאת, עם תחזוקה שוטפת של כף היד אפשר למזער את הסיכוי לקריעה של עור ופתיחה של יבלות:

1) לחות – כל קרם לחות יעבוד, מהסיבה הפשוטה שעור יבש שאינו "מוזן" כמו שצריך, רגיש פי כמה ללחץ פיזי ועל כן יכול להיקרע.

2) גירוד ושיוף של עור יבש/מת – עור יבש או מת בצורתו המוקשה יכול להתפס על מוט ולפצוע את העור. לכן מומלץ לקחת משייף/אבן קוסמטית ולגרד חתיכות עור מתות. בנוסף במידה והיד שלכם התחילה לספוג נזק ביצוע שיוף יסודי ייתן לה מראה קצת יותר אסתטי עבור היום-יום.

בעת אימון

1) אחיזה נכונה במתח – אחיזה נכונה במתח יכולה לכתיב איך יראה סוף האימון שלכם. האחיזה שלכם אמורה להיות כזו שבה כף היד שלכם כמעט ולא מתגרדת על המוט בעוד האצבעות עושות את רוב העבודה.

2) גירגיר אינו מונע פציעות ביד! נדמה שמתאמנים רבים חושבים שהגיר מונע פציעות – אך ההפך נכון, בגלל הגבשושיות של הגיר החיכוך בין כף היד למוט גדל, מכאן שהיד שוב נכנסת למצב רגיש. שימו מספיק גיר בשביל שיפעל כנגד הזיעה המצטברת, אבל לא יותר מידי.

3) כפפות/כיסויים שונים – כפפות בהחלט יכולות לסייע במניעת פצעים אך בד"כ משלמים ביכולת האחזיה במוט, מלבד זאת בדרך כלל הכפפות עצמן נקרעות. לשיקולכם.

אחיזה נכונה במתח

לעיתים באטרף של האימון האחיזה מתבלבלת עור כף היד נמצא בסיכון, תרגול אחיזה נכונה בעת ביצוע מתח (במיוחד אם מדובר בתרגיל מתח שיוצר קצב וחום – Butterfly) יכול להציל את היד שלכם מפציעות לא רצויות. הנה הדגמה קצרה איך לעשות זאת:

איך לאחוז נכון במוט מטח בעת אימוני קרוספיט או אימון פונקציונלי

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X