Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

עוד שבוע תחרותי מגיע לסופו בקרוספיט אופן, ושוב אנחנו מסכמים את האימון שהעסיק אותנו מיום שישי שעבר עד ליום שני האחרון.

הפעם זה היה אימון 15.3 – 14 דקות של 7 עליות כוח על טבעות, 50 זריקות כדור כוח ו-100 קפיצות כפולות בחבל. מעבר לכך שבגרסת ה-RX מדובר באימון מאתגר לכל הדעות, זו גם הפעם הראשונה שהופיע מאסל-אפ באופן בתור התרגיל הראשון באימון – עד כה המסורת הייתה לשים תרגילים מורכבים לקראת סוף של אימון צ'יפר, כך רק אתלטים שהם ממילא מוכשרים וחזקים במיוחד יגיעו אליהם.

דייב קסטרו, דיירקטור משחקי הקרוספיט לא השאיר מקום לויתורים ומצד אחד עובדה זו פתחה המון מקום לפריצות דרך אצל מתאמנים רבים שלקחו את האימון בתור הזדמנות לעבוד על המאסל-אפ שלהם ברצינות. מנגד, הוא מידר אתלטים אחרים ושלח אותם באופן כמעט אוטומטי לעשות את הגרסה המשונמכת של האימון. אין בכך בושה, אך אין ספק שיש כאן אלמנט שמשאיר טעם רע במקצת אצל מתאמן ששילם 10$ על החוויה.

בעולם

1. במקצה הגברים – מת'יו פרייזר מוביל, בן סמית מנצח – הורגלנו לראות את ריץ' פרונינג מוביל (גם) באופן. עם סיום מרשים במקום ה-3 באימון 15.3 (628 חזרות) פרייזר לוקח את המקום הראשון באופן לשבוע הזה. להזכירכם, מת'יו הוא כרגע הפייבוריט הגדול לקחת את תואר האיש החזק ביותר לשנת 2015, לאחר פרישתו של ריץ' פרונינג ממקצה היחידים. המנצח של המקצה הוא בן סמית, אשר לקח בשנת 2013 את המקום השלישי במשחקי הקרוספיט, עם 630 חזרות.

2. במקצה הנשים – סאם בריגס עושה קאמבק – למי שלא יצא להכיר, סאם בריגס היא מתחרה עיקשת וקשוחה מבריטניה שלקחה את התואר בשנת 2013. ב-2014 היא לא זכתה להעפיל למשחקים עקב ניקוד נמוך, והשנה היה צפוי לה קאמבאק מזהיר. עם זאת, ממש בתחילת האופן בריגס הודיעה על פציעה בגב שהחמירה, אך עדיין השקיטה את הרוחות כשאמרה שתמשיך בתחרות למרות המצב ותעשה הכל בשביל להפעיל לשלב המוקדמות.

כך בריגס אמרה וכך היה. למרות שהאימונים הקודמים לא הטיבו לה – היא הצליחה להתברג חזרה למקום ה-14 בכיוון לעשירייה כאשר לקחה את המקום הראשון בעולם באימון עם הניקוד הכי גבוה גם לגברים וגם לנשים – 633 חזרות. 

3. 15.2 – שינוי תוצאות במקצה הנשים – השבוע CrossFit HQ החליטו לשנות את התוצאות של אימון 15.2 עבור המנצחת נטלי ניוהארט, עקב 5 חזרות מפוספסות שזיכו אותה בעונש חמור של 15% קיצוץ מהסך הכולל של החזרות שלה. המנצחת של המקצה בסופו של דבר היא קמיל לבלנק בזינט, הלוא היא מנצחת משחקי הקרוספיט במקצה הנשים לשנת 2014, עם 427 חזרות.

4. קווין אוגהר – "הפצוע המפורסם" ואתלט בעל הישגים, שלאור פציעתו ב-2013 עלתה לכותרות סוגיית הפציעות בתחרויות בענף הקרוספיט, מפתיע שוב ומשיג את המאסלאפ הראשון שלו בעודו עדיין מרותק לכסא גלגלים ובתהליכי שיקום. דוגמה להשפעה חיובית של אימון 15.3.

 

5. קצת השראה – גם בגיל 70 אפשר לעשות מאסלאפ – הבחור הזה מוכיח את זה:

בישראל

לדירוגים נוכחיים בישראל.

1. במקצה הגברים RX: רם דובר מקרוספיט הראשונים ממשיך להוביל עם 478 חזרות! מיד אחריו דולק גיל ליאור מקרוספיט TLV עם 477 ונדב לביא מקרוספיט הרצליה עם 475.

2. במקצה הנשים RX: מקצה מורכב, מכיוון שמאסלאפ לחזרות עדיין לא נמצא בנחלת רוב הנשים בארץ. עם זאת מספר נשים כן ביצעו את האימון בכל זאת במתכונת RX. שירי ברטר מקרוספיט הרצליה ממשיכה להוביל את מקצה הנשים, עם 314 חזרות. נועם גונן מקרוספיט כפר-סבא אחריה במקום השני עם 247  חזרות. אלינה אלקסנקו מקרוספיט הרצליה בקום ה-3 עם 238 חזרות. ירדן שביט, טונדי קובקס, נטע ברונשטיין ושרה רובין רשמו לעצמן לא מעט חזרות (ומאסלאפים) גם הן והצליחו לעשות את האימון RX. כל הכבוד!

3. במקצה הגברים (מאסטרס- 40) – צ'אד לוי מקרוספיט פיתוח מנצח את המקצה עם 358 חזרות.

ברמה האיזורית

1. במקצה הגברים RX – בדומה לאימון 15.2 עדיין מתחרים ישראלים מעטרים את מקומות ה-20+. נראה שיש התייצבות מסוימת בלוח התוצאות ונשאלת השאלה האם יגיע אימון שישנה את הסטטוס קו?

 

153MENRXAFRICA

 

2. במקצה הנשים RX – שירי ברטר מקרוספיט הרצליה, נציגתנו היחידה נמצאת במקום ה-32 באפריקה ללא שינוי מהשבוע הקודם.

3. במקצה בנות הנוער 17-16 – מונה קרילוב מקרוספיט הראשונים נמצאת במקום ה-5 המכובד באפריקה.

4. במקצה בני הנוער 17-16 – ירידה כנראה עקב המאסלאפים שהפתיעו באימון. עם זאת עדן קליף מקרוספיט גבעת נמצא במקום ה-3 המכובד!

5. מקצה בני הנוער 14-15- יוגב לר מקרוספיט הזאבים ממשיך להוביל במקום הראשון עם 398 (!) חזרות.

6. מקצה גברים 40+ – תומנה בוהדנה מקרוספיט TLV נמצא במקום ה-9 באזור.

7. Team Gorilla במקום ה-6 באפריקה – צוות האתלטים של קרוספיט הרצליה נמצא במקום דומיננטי במיוחד עם 1868 נקודות באימון 15.3.

צוות האתלטים של קרוספיט הרצליה

 

זה הכל לעכשיו!

בנתיים – הימורים לאימון 15.4?

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X