Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

The CrossFit Invitational הוא מחזה כל שנה מחדש, וממשיך להתעלות על עצמו שוב ושוב. הצוות הפסיפי שכלל מתחרים מאוסטרליה מעולם לא עלה מעל המקם השלישי בתחרות, אך השנה הם פתחו אותה במקום הראשון ולא הרפו ממנו לרגע. הצלחתם איננה עניין של מה בכך, לאחר שאחד מחברי הקבוצה, ריקי גארארד, נפסל לאחר שנכשל בבדיקת סמים, דבר שאילץ את מאמן הקבוצה, ג'יימס ניוברי, לרדת לשטח. את האימון הראשון הם קטפו עם ניצחון, תודות במידה רבה להכנות שהם עשו עם תולעת מאולתרת במועדון של רוב פורטה, Reebok CrossFit Frankston.

האימון השני, הליכת הידיים במסלול המכשולים היה הצלחה חסרת תקדים עבור נבחרת ארצות הברית, שלקחו את המקום הראשון בפער ניכר משאר הנבחרות, אך מאחוריהם עדיין היו הצוות הפסיפי, ששמרו על המקום הראשון הכללי. ארה"ב המשיכו למקום שני באימון השלישי, שישה סיבובים של Bar Muscle Up ו-Hang Power Snatch בסינכרון מלא של כל חברי הקבוצה, אך זה היה ניצחון נוסף לאוסטרלים במגרש הביתי שלהם במלבורן. בינתיים, טבלת הניקוד החלה לקבל צורה, כשהצוות הפסיפי במקום הראשון, וקנדה במקום השני – שתי קבוצות שמעולם לא ניצחו באינביטיישונל.

קנדה ניצחו את המקצה הרביעי, הפיכת הצמיג לחזרות, כשהגברים הצליחו לצבור פער של חמש חזרות על הקבוצות האחרות, פער שהנשים הקנדיות, בפרט אלסנדרה פיצ'לי, הצליחו להגדיל. ארצות הברית הגיעו שוב, במקום האחרון ולא קיבלו נקודות. הוכרע כי המנצחים הסופיים יהיו או הקנדים או האוסטרלים.

האימון הסופי הוכרז על הבמה: 21-15-9 של Thrusters עם התולעת ו-Burpees מעליה בסינכרון של כל חברי הקבוצה. האוסטרלים, שכמעט ולא דיברו בקול אל רק בסימונים חזותיים, עקפו את כל שאר הקבוצות בכמעט דקה שלמה – והוכרזו בתור המנצחים המוחלטים של השנה.

The Cool-down Show

גם השנה, כמו בעבר, השתמש דייב קאסטרו בבמה הגדולה של האינביטיישונל כדי להכריז על שינויים לקראת השנה הקרבה. זה היה במתכונת הזאת בשנת 2014 שהוא הודיע שהוא משנה את שיטת הריג'יונלס ל-"סופר ריג'יונלס", והפעם הפצצה שהוא הטיל הייתה גדולה פי כמה.

The Cool-down Show, זמן להכרזות הגדולות של היום.

The South American Region

דרום אמיקה הוא האזור בעל אחוז המשתתפים הגדול ביותר באופן, עם ברזיל בתור המדינה בעלת הכי הרבה משתתפים בעולם. אך דבר זה לא בא לידי ביטוי כמעט בכלל בגיימס, כש-2017 הייתה הפעם הראשונה שקבוצה דרום אמריקאית, BIGG Friends Crossfit הארגנטינאים, הצליחו לעלות לגיימס בפורמט התחרות החדש. לכן, קאסטרו הכריז על תחרות אזורית שתהיה ספציפית לדרום אמריקה. אך יש סייג אחד – מכיוון שהתחרות איננה לחלוטין ברמה העולמית, הריג'ן יקבל מקום אחד בלבד לגיימס. למרות זאת, מדובר בשילוש ההשתתפות עכשיו שמובטח מקום לגבר, אישה וצוות שיגיעו לגיימס בשנה הבאה.

A post shared by BIGG Friends (@biggfriends) on

Northern Europe ו-Southern Europe/Africa

למרות שזאת הייתה בדיחה משכנעת, זה קורה באמת: הריג'ן האירופאי מתפצל מהפורמט הקיים שלו לשני ריג'נים נפרדים. הצפוני יכיל את המדינות הנורדיות, שעד כה סחפו את התחרות בצורה מוחלטת, עם 6 פודיומים איסלנדיים רק ב-3 השנים האחרונות, בעוד שהדרומי ייתן את החופש למדינות חדשות לבוא לידי ביטוי, כפי שראינו מהצלחתו של ג'ייסון סמית' הדרום אפריקאי שהיה למתחרה הראשון מהמדינה וסיים במקום העשירי בעולם. אפריקה תסופח לדרום אירופה, אך חלוקת המדינות מעבר לכך איננה הוכרזה. התחרות חדשה בדרום אירופה/אפריקה תהיה בעלת הקצאה של 4 מקומות לגיימס.

לתוהים: לפי ההיגיון, ישראל תקח חלק בריג׳ן הדרומי, שלפי תשדיר האינביטיישונל, מכיל את המזרח התיכון בשילוב עם דרום אפריקה ודרום אירופה.

איחוד המערב ושינוי הקצאת המקומות

שינוי נוסף שקאסטרו הכריז עליו הוא איחוד התחרות בין מערב קנדה, מערב ארצות הברית וקליפורניה – אחד האזורים הקשים ביותר להתחרות ממנו. שלושת אזורים אלו יאוחדו לתחרות אחת במקום השתיים שהתקיימו מהם עד עכשיו. דבר זה ישפיע על מתחרים כגון ברנט פיקובסקי (מערב קנדה), ג'וש ברידג'ס (קליפורניה), לורן פישר (קליפורניה) וקול סייגר (מערב).

שינויים אלו מסמלים את הגדלת האפקט הבינלאומי של התחרות, שכן עד כה הוקדשו עשרה מקומות בלעדיים לגיימס לשאר העולם (5 מקומות למרידיאן, 5 מקומות לפסיפיק), לעומת 30 מקומות לצפון אמריקה. השינויים מצביעים על הגדלת המקומות המוקצים באופן ספציפי לכל העולם, כשהיחס משתנה לטובת 25-15. איחוד התחרות במערב צפון אמריקה עלולה להיות תחילתו של שינוי רחב יותר, שיקטין עוד יותר את המעורבות האמריקאית במטרה לשים דגש על התחרות הבינלאומית.

הקטנת הצוותים

הפצצה הגדולה מכולן הייתה נושא הצוותים: התולעת המיועדת לארבעה משתתפים לא נועדה רק לאינביטיישונל – היא הולכת להגיע לגיימס. הצוותים באלפות העולם הולכים לקטון משישה משתתפים לארבעה, בניכוי גבר ואישה מהצוות. לטענת קאסטרו, תכנון התחרות הרבה יותר פשוט כאשר מדובר ברק ארבעה משתתפים, דבר שהוא בדק במספר השנים האחרונות באינביטיישונל. עוד הוא אמר שבשיחה פרטית שלו עם האלופה מ-2011 ו-2012, וזוכת המקום השלישי מהשנה, אנני ת'וריסדוטיר, היא אמרה שאם הוא יקטין את הצוותים היא עלולה לעבור צד ולהתחרות ביחד עם קבוצה. עוד לא ברור איך הדבר ישפיע על קבוצות אורגניות, כגון CrossFit Mayhem של ריצ' פרונינג, שלאחרונה צירפו לשורותיהם את טיישה פרסקביץ', מתחרת גיימס מ-2016.

עוד לא ברור איך הדבר ישפיע על הסיכויים של המתחרים הישראליים להשתתף בריג'יונלס, הן כיחידים והן כקבוצות. ייתכן שהמתכונת החדשה תעודד מתמודדים חזקים, כמו אנני, לחצות את הקווים, דבר שיפנה את השטח למתחרים חדשים יותר. מה שבטוח, הולך להיות פה מעניין השנה.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X