Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

שרשרת של אירועים שהתרחשו ב-24 שעות האחרונות הרעידה את CrossFit Inc, כמותג וארגון וכאחד.

הכל התחיל כשמועדון CrossFit Infiltrate, שממוקם באינדיאנפולי, ארה"ב, התבקש לארח אירוע גאווה במועדון בחסות ארגון הגאווה המקומי IndyPride. האירוע – אימון קרוספיט ברוח שבוע הגאווה, בוטל על-ידי בעל המועדון ברגע שנודע לו על הכוונות לארגן את האימון. אנשי הסגל של המועדון והמנויים געשו, בעוד שבעל המועדון יצא בהצהרה:

"המטרה הבסיסית שאליה אנחנו מכוונים, עבור הסגל וחברי המועדון ב-'CrossFit Infiltrate' ושאר מועדוני הקרוספיט שלנו 'White River' ו-'University Ave CrossFit', היא הבריאות המוחלטת והמקיפה של האינדבידואל והקהילה. בריאות מקיפה מערבת את הגוף, הרגשות, מערכות היחסים והרוח. הגורע המרכזי מבריאות, כפי שאננו מאמינים שאלוהים קבע – הוא גאווה. אנחנו מאמינים שבריאות אמיתית ונצחית יכולה להימצא רק באמצעות ענווה ולא גאווה. ענווה היא לראות את העצמי כפי שהוא וכפי שאלוהים מגדיר. בתור עסק אנחנו נבחר להשתמש במשאבים שלנו לטובת אותם מאמצים ומטרות שעומדים בקו ישר עם הערכים והאמונות שלנו".

התגובה הקהילתית לא איחרה לבוא – חברי המועדון ביטלו את מנוייהם והמדיה החברתית געשה, עם ארגונים כמו OUTWOD (ארגון הפועל על מנת להנגיש את הקרוספיט לקהילה הגאה) שהובילו גל מחאה. מאז, המועדון נסגר:

התגובה של קרוספיט

בעיצומו של כל הבלאגן, העיניים נשאו לעבר קרוספיט, בתור המותג ששמו מעטר את הודעות הנאצה שכוונו לעבר המועדון שעמד בכותרות. ראסל ברגר, בכיר הארגון וה-"Chief Knowledge Officer" יצא עם תגובה בטוויטר (שמאז הוסרה):

"תודה ל-'CrossFit Infilitrate' על כך שעמדתם לצד אמונותיכם וסירבתם לחגוג חטא על-ידי אירוח אימון גאווה. חוסר הסובלנות של קהילת ה-LGBTQ אל מול אלטרנטיבה אייאולוגית שונה הינה מטמטמת".

התגובה מ-CrossFit HQ לא איחרה לבוא, עם הצהרות מעודדות מהארגון. גרג גלסמן יצא בטוויטר ואמר: "אני גאה בצורה משוגעת בקהילה הגאה שנמצאת בקרוספיט". בראיון לאתר BuzFeed, גלסמן אמר: "הוא צריך לקחת מינון גדול של 'Shut the Fuck Up' ולהתחבא קצת. זה עצוב. אנחנו עושים המון עבודה טובה עם לבבות טהורים בזמן שקנאי דתי בזמנו החופשי עושה משהו כל כך טיפשי. כולנו כועסים, כל הקהילה כועסת. זה משנה את המעמד שלו איתנו".

תוך כמה שעות, יצאה הודעה שראסל ברגר הוצא לחופשה ללא תשלום. מאז, ההודעה עודכנה עם הידיעה שברגר פוטר מהארגון.

מעבר לפרשייה כולה, קרוספיט הראתה ש"אין אפס", כשפיטרה בכיר בארגונה שמלווה אותה מימיה הראשונים. ראסל ברגר ביקר בישראל בזמנו ואף ערך סבב בוקסים. ראסל מזוהה עם תפיסה נוצרית קתולית אדוקה שמאפיינת חלק נכבד מקהילת הקרוספיט הצפון אמריקאית. ברגר הוא דמות מרכזית במלחמה נגד ארגון ה-NSCA שאחראי על הסמכות מאמנים בארה"ב וביקר לא מעט את מדיניותם והשקפתם על קרוספיט, עד לכדי תביעות משפטיות. ברגר הפגין בפומבי עמדות נחרצות כנגד הפלה, גם כן.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X