Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

אם איכשהו הצלחתם לפספס, עולם הקרוספיט גועש מאז הידיעה אודות ענישתו של אתלט הגיימס ריקי גרארד, שעד לפני 72 שעות היה הגבר השלישי בעל הכושר הגופני הטוב ביותר בעולם.

בבדיקת סמים שנעשתה אחרי האוונט האחרון במשחקי הקרוספיט 2017, נמצא שריקי לקח חומרים אסורים. מכאן, נפלה ההחלטה לקחת ממנו את התואר יחד עם הפרסים שזכה בהם.

הגרארדים מגיבים

ריקי, יצא בהצהרה בחשבון האינסטגרם שלו, שעות אחרי ההודעה של קרוספיט:

A post shared by Ricky Garard (@rickygarard) on

[…] "בגיל 23 יש לי עוד הרבה לפני. אני כבר עברתי תהליך, שהשפיע גם עלי והפך אותי למי שאני. בסוף אני חלק מהספורט שלהם, ממשחקי הקרוספיט. יש להם חוקים ופוליסות שצריך לציית להם".

"אני פישלתי בלי כוונה. הראיות שלהם מוכיחות אותי באשמתי ואני אקח אחריות על המעשים שלי למשך כל חיי. אני מאוד מקווה שמשחקי הקרוספיט ימשיכו להדק את הליכי הבדיקה שלהם ויאכפו אותם באותה רמת נוקשות מול מתחרים אחרים כפי שנהגו בי ושהם ימשיכו  לשאוף לספורט לגיטימי, נקי מסמים".

"זה קשה להיות בצד המקבל. בזמן שאני ראיתי ויודע על אתלטים מובילים אחרים בספורט עובדים על המערכת באופן מכוון, "מתחמקים עם זה" והורסים את האמינות של הספורט".

(תוכלו לקרוא את החלק הראשון של ההודעה שלו פה).

כפי שוודאי שמתם לב, בהודעה שלו ריקי מצד אחד התנצל ומצד שני הכיש; הוא אמר בפה מלא את מה שרבים מאיתנו יודעים או חושדים בלי יכולת הוכחה: הקרוספיט התחרותי עמוס בסמים משפרי ביצועים — או במילים אחרות: הספורט שלנו הוא כמו ענפי ספורט תחרותיים אחרים.

התגובה מצד המתחרים האחרים לא איחרה לבוא (המשיכו לקרוא).

A post shared by Ben Garard (@bennygarard) on

האח המגונן

בן גרארד, אחיו של ריקי, מאמנו ואתלט גיימס בעצמו, יצא בהודעה משלו; כשהוא מקבל את הענישה של אחיו ומצד שני מצר על המערכת שמאחורי התחרות:

"החלק שהכי מטריד אותי הוא שמשחקי הקרוספיט מחזיקים בזכות לחשוף משתמשים בחומרים לפי שיקולם. יש להם סמכות מלאה לחשוף את מי שהם רוצים ולהחליט מנגד מי נשאר מוגן".

"זה מאשר את התפיסה שהחזקתי בה כבר שנים, שבסופו של דבר זה ביזנס של מיליוני דולרים, שמשתמש במשחקי הקרוספיט בתור כלי שיווקי לייצור חשיפה ומכירות עבור ארגון רחב יותר. בניגוד לדעה הרווחת שמדובר במבחן לגיטימי למציאת האנשים בעלי הכושר הגופני הטוב ביותר בתבל — אין שיוויוניות או הבטחה שכל אתלט יהנה מאותם פרוטוקולים של בדיקות סמים, ויש המון פרצות במערכת הנוכחית שלהם".

להודעה באינסטגרם (5 חלקים סך-הכל).

המתחרים מגיבים

התגובה של ריקי עוררה סערה בקרב המתחרים המובילים בענף, הנה כמה מהתגובות הבולטות ביותר:

A post shared by Patrick Vellner (@pvellner) on

1. פטריק ולנר (תפס את מקומו של ריקי כמקום בשלישי בגיימס)

[…] "אני גם מאוכזב. הרגעים היקרים האלה במשחקי הקרוספיט הם אלה שעבדתי עבורם כל השנה והם רגעים שאני מעולם לא אוכל להשיב. איבדתי ניצחון באיוונט, איבדתי את החוויה של לחזור לפודיום ואת ההזדמנות לעמוד על הפודיום לצד קנדי נוסף."

"אני שמח שקרוספיט תופסת דגים גדולים ומראה שהבדיקות שלהם עובדות, אבל אני עצוב לראות את הכתם הזה על הספורט. אמינות בספורט היא כה חשובה. כשמישהו מרמה, הוא לא רק מרמה את הספורט, אלא גם אתלטים אחרים שהקריבו הרבה מאוד בשביל להגיע לאיפה שהם נמצאים. זה עצוב ולא הוגן".

???????????? – #smallbutmighty @thealphagames

A post shared by Thuri Helgadottir (@thurihelgadottir) on

2. ת'ורי הלגדוטייר (אתלטית משחקי הקרוספיט)

[בתגובה לפוסט של גרארד] "אל תנסה להצדיק את המעשים שלך על-ידי גרירה שלנו איתך למטה. אם אתה מכיר אנשים שמרמים, מסור את השמות לקרוספיט HQ ועשה את החלק שלך בשימור האמינות של הספורט. אל תגרום לכולנו להיראות באור שלילי בשביל לגרום לך להיראות יותר טוב!".

A post shared by Mathew Fraser (@mathewfras) on

3. מאט פרייז'ר (הגבר בעל הכושר הגופני הטוב ביותר בעולם X2)

"ברכותיי לפטריק ולנר, הגבר השלישי האמתי בעל הכושר הטוב ביותר בעולם. לא יכול להיות יותר גאה".

A post shared by Noah Ohlsen (@nohlsen) on

4. נוח אולסן (כעת במקום הרביעי במשחקי הקרוספיט 2017)

"למרות שזה קל להניח שאשמח מהתזוזה מהמיקום החמישי לרביעי, זה לא כזה פשוט. לפני כן, הפודיום היה במרחק די גדול. עכשיו, זה כאילו הוא במרחק של ארבע נקודות ממני. עוד לאנג' אחד, עוד אוברהד סקוואט אחד ועוד פאונד בהנפה והייתי יכול להשיג מטרת חיים ארוכת טווח".

"עכשיו, אני מאמין שבתוך הקהילה שלנו ומחוצה לה זה יהיה אפילו קשה יותר לאנשים להאמין שאנחנו מתחרים ומתאמנים בהתבסס על היכולות הטבעיות שלנו".

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X