Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

 הצוות של קרוספיט TLV העפיל השנה בפעם השנייה ברצף למוקדמות משחקי הקרוספיט שבאירופה שבהם הם סיימו במקום ה-29. זאת לאחר ההתמודדות העיקשת של הקבוצה במוקדמות אסיה, שנערכו בסיאול בשנה שעברה שבהן סיימו במקום השמיני. ישבנו עם ירון נוף, מאמן ובעלים של קרוספיט TLV בכדי לשמוע איך זה לאמן חבורה של קרוספיטרים לועסי-מתכות בשעות הכי טובות והכי קשות שלהם.

זאת הפעם השנייה שאתם בקרוספיט TLV שולחים קבוצה להתחרות במוקדמות משחקי הקרוספיט. איך זה מרגיש ומה זה עשה לכם בתור בוקס?

כשהקמתי את הבוקס לפני כשנתיים וחצי ראיתי לנגד עיניי בוקס שהמתחרים הם חלק עיקרי וחשוב בו. זה ממלא אותי סיפוק רב שקצת אחרי יותר משנה מההקמה הצלחתי לגבש שישה מתחרים ברמה של ריג'יונלס ושנה אחר-כך היו לי כבר מספר רב של  אתלטים שהיו יכולים להיות בנבחרת.

העובדה שיש לי אתלטים בבוקס שבתוך שנה הצליחו להגיע לרמה של מתחרים בקרוספיט ועוד הצליחו להביא את עצמם לרמה של תחרות בינלאומית היא הסימן לכך שהבוקס באמת נותן להם כלים ואת האופציה לבנות יכולת של מתחרה. הריג'יונלס נותן לי את הכוח להמשיך ולדחוף גם השנה את קבוצת המתחרים של הבוקס ואני צופה שהבוקס רק יגדל והמתחרים רק ישתפרו. התחרויות גורמות לכך שבתוך הבוקס מסתמן לכלל הלקוחות כיוון אפשרי.

הבוקס עובד בצורה תחרותית וזה אומר השנה מחולקת לפי שלבים, כל לקוח מהשורה שאולי לא רוצה להתחרות אבל נהנה מאימוני קרוספיט יכול לחוות במהלך השנה שלבים של התמחות. בכך אני נותן פלטפורמה למי שחדש וצריך לבנות יכולת, כך גם נוצר חיבור בין כולם, המתחרים ואחרון המתאמנים שמגיע פעמיים בשבוע ולא באמת מעניין אותו  התחום התחרותי. עכשיו יש לי על הכוונת כבר בבוקס כמה אתלטים חדשים בתחום הקרוספיט אבל מוכשרים מאוד, שעשויים להוות את דור ההמשך.

CrossFit Meridian Regionals

ספר לנו על החוויה שלך בתור צופה ומאמן בתחרות.

השנה הריג'יונלס שינו מיקום ובמקום סיאול התחרנו באירופה יחד עם כמה מהשמות המוכרים והחזקים ביותר בעולם הקרוספיט התחרותי. להיום שם עם המתחרים הללו ובאירוע ענקי שכזה שכלל המון צופים, ציוד ואיזור חימום מעולה ללא ספק העלו את הרמה ופתחו לנו את התאבון להמשך.כמאמן שמגיע לתחרות הזו בפעם השנייה הרגשתי הפעם הרבה יותר מוכן ורגוע. ידעתי למה לצפות, מה הדגשים הקטנית שבאמת חשובים והיה לי כיף גדול להיפגש עם מתחרים/מאמנים ואנשי הפקה של הקרוספיט משנה שעברה.

כל שנה יש שלב של הרהור וגם במהלך העונה אתה תמד שואל את עצמך האם זו הדרך הנכונה. אני נהנה לעקוב אחרי הבלוגים הגדולים ולראות מה הם עושים ולפעמים כשהכיוון שלי ושלהם מתחברים זה נותן לי רוח גבית לכך שאני כנראה עושה משהוא נכון. אני חושב שבשלב זה של קרוספיט בישראל יש כמה גברים שבאמת יכולים להתחרות כבר ברמה בין לאומית אך לנשים, נכון לעכשיו יש פחות נציגות בארץ.

אני ללא ספק הולך להמשיך בדרך שהתחלתי בה לפני יותר משנתיים ומתכוון להתמקד במספר נשים מהבוקס היכולות להיות מתחרות ברמה הגבוהה ביותר.

בתור מאמן, יש לך אחריות די גדולה לקבוצת האתלטים שלך והמון מוטל על הכף, ספר על רגעי אתגר שחווית במהלך הדרך.

ללא ספק יש אתגרים לא קטנים לצאת עם קבוצה של מתחרים שבתוכם הם גם ברמות שונות לתחרות שכזו.

כמאמן אני צריך לזהות את הצריכים של כל אתלט ולהגיב לצרכים הללו. חלק צריכים קצת עידוד וחיזוק מוראלי, חלק צריכים שיתנו להם מרחב ולחלק צריך להגיד פשוט מה לעשות בדיוק בכל רגע.

צריך להכיר את המגבלות של המתחרים שלך, לזהות מי קרוב לקצה בכדי למנוע פציעה או עייפות אשר משפיעה על המשך התחרות. כשבניתי את תוכנית התחרות היה לי חשוב להקשיב למתחרים ולקבל מהם פידבקים ותחושות ובסוף לגבש את תוכנית העבודה הטובה ביותר לאנשים ולא רק לתוצאה. במהלך התחרות היה לי מאתגר לראות את התוכנית יוצאת לפועל – בחלק מהשלבים עמדתי מהצד ליד המתחרים עם שעון ותזמנתי להם את החזרות, בחלק אחר היה מעניין לראות אותם ברגע האמת מצליחים את מה שהצלחנו באימונים, לדוגמה בסולם הסנאצ'ים תרגלנו את הכניסה הראשונה והחשובה ביותר בכדי לקבל תוצאה אבל לראות את חלקם נכנסים לכניסה שנייה ושכולם הצליחו זה כבר היה מתנה בשבילי.

ולסיכום עניין הניסיון, ראיתי שעוד אספקט חשוב הוא הבנת התחרות – כמה נקודות שווה לי כל שלב ומה זה אומר – לפעמים שווה להגיע לגמר ולהפציץ שם, מאשר לגמור את עצמך במהלך כל השלבים הראשונים של התחרות.

צוות האתלטים של קרוספיט TLV

יש גישות שונות לבניית אתלט קרוספיט – ישנם כאלו שדוגלים בוריאציה ובביצוע מגוון משימות פיזיות ואחרים שמחפשים לבנות מבנה שרירותי יותר שכולל מחזוריות. מהי הפילוסופיה האישית שלך? איך אתה רואה את הדרך של בניית אתלט?

השאלה היא לא מה הפילוסופיה האישית שלי לדעתי השאלה היותר מדויקת היא מי האדם שעומד מולך.

במידה ואני עובד עם אדם חזק מאוד עם יכולת הרמת משקולות טובה ושליטה באלמנטים השונים אני לא רואה סיבה עכשיו לפצל את העונה לשלבים ספציפיים של כוח/הרמת משקולות וכדומה. במידה ואני עובד עם אתלט עם חוסר סוים אז אני כמובן אפצל את העונה בשבילו ואתן מענה לכל חוסר שיעלה .

גם חשוב להבין מה הראש של האתלט ואייך אני לא שורף אותו – לפעמים לתת למישהו 12 שבועות של הרמת משקולות בלבד, יכול לגרום לו לאבד את העניין בתחרויות ולחזור רק לאימוני הקבוצה בגלל שזה מה שהוא אוהב. בבוקס אני מחלק את הקבוצות לשלוש:

  • מתחרי עילית המקבלים הדרכה אישית צמודה לפי צורך אישי
  • מתחרים העובדים לפי מחזורי עבודה מפורטים
  • מתאמני "קבוצה" השומרת גם על מחזורי עבודה אבל בנפח ואופי שונה מהמתחרים.

בגדול אפשר לחלק את העונה לשני מעגלים – האחד יכולת אירובית והשני יכולת פיזי.

יכולת אירובית: אופי המטקונים והאימוני האירובים המשתנים במהלך העונה.

יכולת פיזית: אלמנטים שונים שאנחנו עושים בכל מהלך השנה + שלב של כוח / שלב של התמחות בהרמת משקולות, שלב של חידוד אלמנטים ובסוף ההכנה לשלב התחרויות – Open וכדומה.

הצוות של קרוספיט TLV

איזה סוג של רגע אתלטי לדעתך הוא האידאלי ליצירת אתלט קרוספיט בזמן הכי קצר? (מתעמל קרקע, משקולן, אצן, ספרינטר, מרתוניסט)

לכל אחד מהדוגמאות יש פלוסים ומינוסים אבל מניסיוני אני חושב שמתעמל קרקע מגיע עם ארגז הכלים הטוב ביותר.

מתעמל לרוב מגיע עם גמישות וכוח במפרקים המהווים את הבסיס לתחום הרמת המשקולות ולכן בזמן קצר יחסית הוא יכול להתמודד עם משקלים עבודה לא קלים. מתעמלים גם מאופי הספורט שלהם הם מעוד תנועתיים ולכם יהיה לי קל ללמד אותם את עולם התנועות של תחרויות הקרוספיט.

כמובן משקולנים מגיעים עם כוח יוצא דופן ותנועת הרמת המשקולות מוטבעת בהם כך שפוטנציאל הפציעה יורד משמעותית אבל גורם אחד שיותר חשוב מהכל זה הראש. מי יודע להיות מתחרה ויש לו את הראש: מי מגיע בכדי להיות ספורטאי ומי מגיע בכדי שיגידו שהוא כזה.

CrossFit Meridian Regionals

עם איזה מיינדסט צריך להגיע ספורטאי קרוספיט?

ענווה בשלב הראשון; לדעת שצריך זמן והרבה זמן בכדי באמת לשלוט באלמנטים השונים. אני מכיר ספורטאים סופר חקים שלא מצליחים בגלל שהם מתבססים על כוח שלא תמיד הוא העיקר או שהיהירות שלהם גורמת להם לעבוד כבד מידי ואז לאבד את התחרות.

רוגע בשלב השני – לדעת מה אתה שווה ומה התוכנית לתחרות ולעבוד לפי זה, הרי הכי קל להתפוצץ ראשון במטקון אבל אחרי 5 דקות כנראה שכבר יעברו אותך.

נסיון/"ראש" זה הדבר החשוב ביותר לדעתי. בתחרות קבוצות אני אנתח מה עומד מול הקבוצה שלי ומי יכול לעשות מה. בסוף היום יש חשיבות לאינטרקציה בין הקבוצה ולא תמיד הספורטאי הטוב ביותר על בנייר יהיה הספןרטאי הטוב ביותר בתחרות.

תודה לירון על הראיון! מקווים לראות את המתחרים של CrossFit TLV שוב בשנה הבאה בזרה הבינלאומית.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X