Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

בסופ"ש האחרון ב-Orange County שבקליפורניה, התקיימה תחרות קרוספיט שהפגישה בין המובילים בספורט בשם ה- OC Throwdown. בתחרות נרשמו הישגים מרשימים לאתלטים (המנצחים: קנת' לבריץ' – מקצה גברים, לינדסי ולנזואלה – מקצה נשים, 35+  גברים – ג'ייסון פרידמן, 35+ נשים – ליסה רנדיק) ותהפוכות שונות שעליהם לא נרחיב בהזדמנות זו, משום שאירוע פחות משמח תפס את הכותרת והעלה שאלות לגבי בטיחות בתחרויות, וכן דאגה רבה עבור אתלט פצוע קשות עם עתיד שבספק, שבנוסף לכל -אינו מבוטח ונכון לעכשיו לא זכאי לכיסוי כלשהו.

התקציר

קווין (28 ,Kevin Ogar) מאמן ב-Crossfit Unbroken ואתלט, הפגין ביצועים מרשימים לאורך התחרות ודורג נכון לאותו רגע במקום ה-10 ולא היה נראה שספג פגיעה קודמת לפני המקצה בו נפצע. עם רקע עשיר מתחום הפאוורליפטינג והוייטליפטינג, שליווה אותו עוד מימיו בתיכון, לא היה ממש סימן חיזוי למה שיקרה. אלה המבקרים את השיטה, יתקשו לטעון שמדובר באתלט לא מנוסה או "קרוספיטר קלאסי" שלא מתמחה בשום תחום. קווין עסק בספורט זמן רב לפני הפציעה ובטח ובטח תרגל את התנועה שפצעה אותו אינספור פעמים לפני שניגש להתחרות.

האימון

כעת, האימון קרוי על שמו באופן מעט מורבידי, מרכיבי האימון ם כדלקמן:

14 min AMRAP:

3 TnG Snatch HAP
1 Muscle Up
12 Wallballs 20/14#

הדגשנו את התרגיל הראשון בכוונה משום הדרך בה השתמשו בו היא מסוכנת. נסביר; TnG משמעותו היא Touch 'N Go – כלומר, ברגע שנוגעים במוט, מבצעים את ההנפה ללא דיחוי. HAP – משמעותו Heavy As Possible – עם משקל כבד ככל הניתן שעולה כל סיבוב. תשלבו את זה עם המאסל אפ וה-Wallball Shots שמעייפים את האתלט (שאגב, עייף כבר ממקצים אחרים שביצע באותו יום), ויש לכם מתכון לאסון.

קווין ביצע הנפה במשקל שכל הנראה עמד על 235 פאונד (באזור ה-100 KG) ולא הצליח לנעול את המרפקים בזמן ועדיין החליט להעלות ממצב הסקוואט. הדעות חלוקות בנוגע לרגע הפציעה המדויק – חלק טוענים שהמוט החליק ונפל על הגב שלו באופן מיידי, ואחרים טוענים שהפלטות שהועמדו ליד הפלטפורמה שעליה הניף, גרמו ל-Bounce של המוט הנופל היישר אל תוך עמוד השידרה שלו. בכל אופן, התוצאה: שתי חוליות מנותקות – T11 ו-T12, ועמוד שידרה קרוע.

חוליות T11 ו-T12 (Photo Credit: Wikimedia)

חוליו T11 ו-T12 (Photo Credit: Wikimedia)

נכון לעכשיו, מדובר בקרוספיטר התחרותי הראשון שסופג פציעה רצינית בזמן אמת, שמקבלת סיקור לא קטן. קווין כעת מאושפז בביה"ח ובנתיים משותק מותן-מטה. קווין עצמו אופטימי, ורק מחכה לרגע שהוא יעשה את הצעד הראשון על הרגליים. מנגד שוב עולים קולות לגבי הבטיחות של הקרוספיט בתחרויות וקרוספיטרים אחרים משמיעים ביקורת קשה לגבי תכנון האימונים כולו ב-OC Throwdown.

קהילת הקרוספיט בעולם נרתמת

קווין כאמור, פעל יחד עם מירב האתלטים ללא ביטוח רפואי. לכן נרתמה הקהילה לסייע לו ולגייס כסים עם יעד בגובה של $60,000. לקווין צפויה התאוששות ארוכה ולא ידוע אם יוכל לחזור להתחרות באותו רמה. עדיין, האירוע משאיר רבים עם טעם רע בפה ושאלות קשות:

1. מדוע אתלטים עולים לתחרויות ללא כיסוי ביטוח מינימלי?

2. מדוע השתמשו בפרוטוקול Touch n' Go – במקצה בו ישנם סנאצ'ים (הנפות) כבדות ומורכבות?

3. האם אכן מיקום הפלטות מאחורי האתלט הוא מה שגרם לתאונה? אם כן, האם האחראים יתנו את הדין על כך?

4. כיצד קרוספיט כתאגיד, ומארגני תחרויות יתנהגו בעתיד במקרי פציעות בזמן אמת?

מאחלים לקווין החלמה מהירה. מידה ואתם מעוניינים ניתן לתרום לקווין פה.

אם זה לא היה ברור, אז נחדד – תתאמנו ותתחרו ב-ט-ו-ח.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X