Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

קאסטרו הפך את קער הקרוספיט על פיה. כשכולם חשבו שסיימנו עם הדאמבלים אחרי 17.1, הגיע 17.2 והוסיף לנו שני תרגילי דאמבל חדשים. הטריפלט של השבוע, שכלל לאנג'ים בפרונט ראק, עבודת מתח (Toes to Bar או Bar Muscle Up) ודאמבל פאוור קלין, לא הרס לאנשים את הגב כמו שבוע שעבר, אבל הוא נפל כמעט אך ורק על הגריפ. האימון התבסס כמעט לחלוטין על אחיזה, שדרשה אפילו ממתחרי עלית לפרק לסטים יחסית קטנים על המתח והותיר את רוב מי שעשה את האימון עם ידיים קרועות ופתוחות.

התנועות החדשות, כיאה לתנועות חדשות שהעולם לא לגמרי יודע איך לגשת אליהן, דרשו מהעולם לבחון את גבולות הסטנדרטים שלהם. בלב הסערה הזאת התפתח הדיון לגבי האופן בו האלוף לשנת 2016, מאט פרייז'ר, תפס את הדאמבלים בלאנג'ים: שיטה שהתבררה כלא חוקית, מכיוון שהוא שיחרר את האחיזה מהידית ואחז רק בראש. פרייז'ר לאחר מכן מחק את הפוסט, פרסם התנצלות, הודיע כי הטעות נעשתה בתום לב וכי הוא יחזור על האימון עם דגש רב יותר על הסטנדרטים.

בראש הטבלה העולמית יושבת כרגע סאם בריגס, האלופה משנת 2013, שהצליחה לצבור בשבע השניות האחרונות של האימון שני מקטעים של לאנג'ים בסיבוב השמיני שלה. הבאה אחריה הייתה קאמיל לבלנק-באזינט, האלופה משנת 2014, שסיימה את הקלינים רק חמש שניות לאחר בריגס – אך לא יכלה לצבור חרות בלאנג'ים בזמן שנותר לה, שתי שניות בלבד.

המצב בגברים מעט שונה, כאשר יונה קוסקי הפיני ניצב בראש הטבלה עם 225 חזרות – 11 בר מאסל אפס בסיבוב השביעי. קוסקי עבר השנה לאיחוד האמירויות באפריקה, לאחר שבארבעת השנים האחרונות הוא התחרה מתוך הריג'ן האירופאי (בו ניצח ב-2014-2015). אך מאחורי קוסקי הפער פשוט לא קיים: החל מהמקום השני, אותו קטף פטריק וולנר עם 224, חזרה בודדת פחות מקוסקי, במורד הטבלה העולמית כל שאר התחרות נקבעת על ידי הבדל של חזרה בודדת ושוברי שוויון.

17.2 done!! Woot woot ??? @prestonsmithphotography @aerobiccapacity #workhard #beproud love my cookeville trip @thecrossfitmayhem

A post shared by Camille Leblanc-Bazinet (@camillelbaz) on

ובארץ?

אדם גרינקר מהדר יוסף ניצח את ישראל שמלי בשובר שוויון על 194 חזרות: 14 טואוז טו בר בסיבוב השישי. גרינקר עצמו לא חשב שזה יגיע לשובר שוויון כשמגיעים לתוצאה המנצחת ואפילו לא האמין שיגיע כל כך רחוק באימון, בעיקר לאחר שהוא ראה את ההכרזה. "אני לא טיפוס של ג'ימנסטיקס, אבל בניתי אסטרטגיה ועבדתי מחושב: ספרתי לעצמי מנוחות מדודות ועמדתי בסטים שקבעתי. אני מאוד בינוני, אבל מה שמצליח זה הראש. עבדתי ביעילות ונצמדתי לתוכנית. זה עבד."

את המקום הראשון בנשים לקחה הילה שאשא מהדר יוסף אל מול שרון כהן מ-TLV. שתיהן כמעט סיימו את הטואוז טו בר בסיבוב החמישי עם 14 חזרות בטואוז טו בר ו-160 באימון, אך גם כאן, כמו בקרב תחרות הגברים, שאשא ניצחה את כהן בעזרת שובר השויון. שתיהן, גם שאשא וגם כהן, נמנות על קטגוריות המאסטריות: עבור שאשא, 35-39 ואילו כהן בקטגורית 40-44. בנוסף חשוב לציין כי בשקלול שני האימונים, כהן נמצאת כרגע במקום ה-40 בעולם בקטגוריה שלה.

מתחת לאף שלכם

בתום שני אימונים, ישנן כרגע 2 קבוצות ישראליות בעשיריה הראשונה באפריקה: צוות מכביסט (הדר יוסף), ו-TLV, ולא הרבה אחריהן נמצאת כפר סבא במקום ה-12, נכון לרגע כתיבת שורות אלה. להזכירכם, העשיריה הראשונה בריג'ן תזומן להתחרות בתחרות האזורית שתיערך השנה בספרד. בנוסף, שקלול התוצאות הסופי עדיין לא נעשה ועדיין לא נופו וצאות המתחרים שיבחרו להתחרות באופן עצמאי ולא בקבוצה, מה שיעשה לאחר סוף האופן. להשוואה, בשנים עברו קבוצת TLV עלתה לריג'ן ממקומות בעשיריה השנייה (11-20) לפני ניפוי התוצאות. כמו כן, חשוב לזכור כי ישנם עוד שלושה אימונים לאופן, אך מדובר בהתחלה חיובית עבור הייצוג הישראלי.

טבלת דירוג הקבוצות באפריקה, נכון ל-11:00 בצהריים.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X