Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

מקצה נשים (17-39)

(1) שרון כהן-פורת (קרוספיט TLV)

אוריאן טל: שרון היא במצב המושלם כרגע לזכות בתואר עם רקורד מבריק באופן שזיכה אותה במום הראשון בארץ. היא מגיעה מרקע אירובי של חתירה, מה שמקנה לה אורך נשימה ויכולת לעמוד בלחץ של אימונים קשים במיוחד. כמו כן, היא מתאמנת עם המקום הראשון בארץ באופן – רם דובר. לאחר שנאלצה לפרוש מתחרות ב-2015 עקב פציעה, נותר לראות האם הצליחה לחזור לספורט חזקה יותר וטובה יותר. לפי תוצאות האופן – נראה שכן. במשחקים של 2014 היא התבלטה והגיעה למקום השני.

(6) דני הרשקו (קרוספיט TLV)

אוריאן טל: דני הגיחה מאנונימיות השנה והתברגה במהירות ובקלות למקום השישי בארץ בשלב האופן. מתעמלת קרקע תחרותית בעברה ועולה חדשה מארה"ב. עם המקום השישי בידיה וההישגים הפיזיים המתאימים לכך, יש לה סיכוי משמעותי לעשות מהפכה בעשירייה הפותחת, לכל הפחות.

A video posted by @workhitout_meital_cohen on

(12) מיטל כהן (Team Shamli)

גל פרימק: מיטל היא מתמודדת חזקה שמגיעה מהמקום ה-21 באופן של 2015 למקום ה-12 השנה. שנה שעברה היא הגיעה לא רחוק מחצי הגמר ב-RFA וכעת היא ניחנת בניסיון גדול עוד יותר באימונים – כשהיא בקרוספיט כבר 3 שנים, מתאמנת במועדון של ישראל שמלי, מותיקי הענף בארץ, ולפני כן היא התאמנה מגיל 14 בחדרי כושר מסורתיים. בקהילת הקרוספיט קל ללגלג על חדרי כושר, אבל אדם שמתאמן הוא אדם שמתאמן ויטל יוצאת מהאופן הראשון שלה עם קבלות: מקום 12 ארצי, 3 מתוך חמישה אימונים בטופ 10, אחד מהם זה מקום חמישי ב-16.1 המזוויע. זה היה אימון שדרש סוג מיוחד של יכולת להתעלל בעצמך לאורך זמן, ואומנם היא לא הכי חזקה, מנוסה או טכנית בתחרות – היא מוכיחה שבין האוזניים יש לה את מה שצריך כדי לתת פייט אמיתי.

A video posted by Jorden Shavit (@yarden.shavit) on

(8) ירדן שביט (קרוספיט השרון פולג)

גל פרימק: ירדן חיה ונושמת קרוספיט. אומנם היא ירדה במיקום אחד בהשוואה לשנה שעברה באופן (שמינית במקום שביעית), אבל היא אחת שרגילה לזרוח כשהאור מכוון אליה. היא מתאמנת תחרותית כבר כמה שנים, ובימים אלה ממש היא בתהליכים של כתיבת התזה לתואר השני שלה. התז, אגב, מתעסקת בקרוספיט. היא אחת המתחרות הכי קטנות מבחינת גודל אבל המספרים שלה שווים או עולים על פני רוב המתחרות שלה. היכולת שלה להניע מוט מדהימה, ובשילוב עם התפקוד היוצא דופן שלה כשהניצחון על הכף, היא כח שצריך להתחשב בו.

ענת בר-חיים מקרוספיט הרצליה

צילום: איתי בלסון

(3) ענת בר-חיים (קרוספיט הרצליה)

אוריאן טל: האלופה של המשחקים ב-2014. ענת הפגינה ביצועים מרשימים באופן שזיכו אותה במקום השלישי בארץ. נראה שהיא שיפרה את המשחק שלה מ-2015 שבהם נבלמה במקום הרביעי. ענת מגיעה עם רקע כללי בעולם הכושר וההתקדמות שלה בשנים האחרונות הייתה בקצב מהיר במיוחד. האם האלופה לשעבר תחזיר את התואר שלה? נראה ממש בקרוב.

צילום: אילן קליין

צילום: אילן קליין

(24) נינה פקרמן (קרוספיט כפר סבא)

גל פרימק: עבור מי שהייתה אלופת העולם במרתונים, איש ברזל וטריאתלונים שונים, לנינה פקרמן יש אולי יותר ניסיון תחרותי מכל שאר המתחרים ביחד, אבל היא חדשה בקרוספיט יותר מאחרון הצופים. עם ניסיון של לא יותר מחודש וחצי, היא נכנסה לאופן בשביל להתברג במקום ה-24 בארץ. היא אתלטית טבעית – תוך כדי ההכנה לאופן ול-RFA היא התנסתה בקרוספיט לראשונה והצליחה גם בתרגילים שעבור מי שמנוסה בתחום עלולים להיות קשים, כמו הבר מאסל אפ מ-16.3 או הסקווט קלין מ-16.2: את שניהם היא למדה במהלך האימון, תוך כדי שהשעון רץ והמצלמה מצלמת. החזרה הראשונה שלה לא נראית טוב, אבל תוך כמה חזרות היא שולטת בתנועה יותר טוב מרבים. בשילוב עם המנוע המטורף של אלופת העולם במרתון (!), אי אפשר לצפות כמה רחוק היא תגיע בתחרות.

(8) נטלי סובלובה (קרוספיט הדר יוסף)

גל פרימק: נטלי היא מפלצת תחרותית עם ניסיון עשיר במיוחד: רק השנה היא הספיקה להתחרות בשלוש תחרויות קרוספיט שונות. היא אחידה בצורה כמעט בלתי אפשרית: 4 מתוך חמשת אימונים האופן היא סיימה בטופ 3 הארצי, שניים מתוכם היא ניצחה. התקלה היחידה שהייתה לה באופן היה מקום 47 בארץ ב-16.3, דבר שהפיל אותה ממקום ראשון – לשמיני, ונתן לשרון כהן-פורת את הנצחון באופן. הפקת התחרות מבטיחה למצוא את החולשה של המתמודדים ולעמת אותם איתה. אם הם לא יצליחו למצוא את החולשה של נטלי, היא תשאיר אבק למתחרות האחרות.

A video posted by Neta B. ✌⭐ (@neta_bro) on

(2) נטע ברונשטיין (קרוספיט כפר-סבא)

גל פרימק: מאז שנה שעברה, נטע כמעט והכפילה את המקום שלה באופן באפריקה: ממקום 303 ב-2013, למקום 90 ב-2014 למקום 59 ביבשת השנה. אחרי שסיימה את התחרות בשנה שעברה בעשיריה השנייה ולא העפילה לגמר, נטע קרעה את התחת בשנה האחרונה בתוכנית של רון כפרי מקרוספיט כפר סבא, שם היא עובדת כמאמנת, והתחילה לעבוד עם תזונאית של ישראלבודי. אין משהו שהיא לא יכולה לעשות: מספרי ההנפות והכוח שלה שוברים את כל שאר התחרות, והיא מיומנת גם על המתח וגם הטבעות. למעשה, נטע טובה במיוחד בדברים שרוב הבנות א. השנה היא עולה לתחרות במקום השני בארץ, כשהיא נקייה מפציעות ומוכנה לקרב.

אביב בראון מקרוספיט כפר סבא

צילום: אור גליקמן

(4) אביב בראון (קרוספיט כפר סבא)

גל פרימק: כשזה האופן הראשון, אביב סיימה אותו בתיקו עם אפרת דרזנה – שלקחה את המקום השני ב-RFA בשנה שעברה. היא פיספסה את האופן שנה שעברה כשחזרה מטיול של חצי שנה בדרום אמריקה מעט לאחר שהאופן הסתיים. מאז היא עבדה שעות על גבי שעות ביחד עם רון כפרי, המאמן של המתחרים מכפר סבא ומתחרה בעצמו, וסגרה את הפער הזה באופן משמעותי, עד שהיא הגיעה למקום הרביעי בארץ. סטודנטית בשנה א' לתזונה, בשעות הפנאי שלה היא עובדת בקרוספיט כפר סבא כדי להרוויח זמן אימון. היא אתלטית בצורה יוצאת דופן וסתגלתנית מאוד – היכולת שלה ללמוד טכניקה חדשה נראתה ב-16.3, אליו היא נכנסה כשהיא לא יודעת איך לעשות Bar Muscle-Up בודד וסיימה את האימון עם 53 חזרות. כשזה ה-RFA הראשון, יש סיכוי אמיתי שנראה אותה על הפודיום.

מאסטרס (40+) נשים

A photo posted by Miri Birenboim (@miripeer2012) on

מקצה המאסטרס בנשים לצערנו מצומצם, אך ממש כמו הגברים – עובר שיפור. שנה שעברה לא היה בכלל מקצה נשים במאסטרס והשנה ישנן 10 מתחרות רעבות שילחמו על הטייטל. עדיין נראה שהפייט שהיה בשנת 2013 בין מירי בירינבוים פאר (קרוספיט חולון) לרוזית תמיר (קרוספיט ירושלים).

שתיהן אגב, הן המתחרות הותיקות ביותר במקצה המאסטרס. הקרב בינהן יחזור לו בגדול ואלה יהיו המתמודדות הבולטות יותר במקצה. אנחנו כמובן, מחכים בקוצר רוח להפתעות ולכשרון חדש שיצוץ לו בין המקצים ותהיו בטוחים שנעדכן.

רוזית תמיר מקרוספיט ירושלים

צילום: יון גרדה

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X