Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

הכירו את אלין אלכסנקו – 28.5 מנתניה, מאמנת כושר במקצועה וספורטאית קרוספיט, נשואה באושר ועכשיו גם האישה בעלת הכושר הגופני הטוב ביותר בישראל לשנת 2015. 

1. ספרי לנו על הרקע הספורטיבי שממנו הגעת

מגיל 4-10 התאמנתי בהתעמלות אומנותית באוקראינה, כשעליתי לארץ התאמנתי באירובי תחרותי עד גיל 23, הייתי אלופת ישראל וייצגתי את ישראל בתחרויות בינלאומיות.

2. איך התחלת להתאמן בקרוספיט?

אחרי שפרשתי מהתעמלות, נרשמתי לחדר כושר וכמעט שלוש שנים כל מה שעשיי זה ריצה על הליכון או את המכשיר האליפטי, כל מה שרציתי זה להיות רזה ולא לעלות מסת שריר. באותה תקופה בעלי התחיל לעשות קרוספיט. החלטתי לנסות… הגעתי, נכנסתי פנימה למועדון, וכל מה שראיתי זה גברים ענקיים מזיעים חצי עירומים, אחרי שניה לא הייתי שם… נלחצתי ופשוט ברחתי חזרה לחדר כושר. כל פעם הייתי מסתכלת בתמונות שלהם בפייסבוק מהאימונים ואז ראיתי שהצטרפו גם בחורות, אז נתתי לזה עוד צ׳אנס ופשוט התאהבתי.

בהתחלה התאמנתי 2-3 בשבוע ולא הסכמתי להרים יותר כבד ממוט ריק – פחדתי ״להתנפח״. אך לאחר שהשתתפתי ב-RFA 2013 ולא הצלחתי להרים שום דבר הבנתי שככה אני לא אגיע לשום מקום.

אלין אלכסנקו במקצה הגמר ב-RFA

"כששמעתי שיש מאסל אפ בגמר אמרתי לעצמי שלא משנה מה אני לא יורדת מהטבעות!"

3. איך נראית שגרת האימונים שלך?

כיום אני מתאמנת 5 פעמים בשבוע אימוני קרוספיט, כל אימון לפחות 3 שעות, יום מנוחה אקטיבי באמצע – ריצה /שחיה, ויום מנוחה מלא. חודשיים לפני התחרות התאמנתי כל יום, לפעמים התאמנתי פעמיים ביום, בנוסף לאימוני קרוספיט רגילים הוספתי אימוני הרמת משקולו מכיוון שזאת הנקודה החלשה שלי. במקביל לאימונים עבדתי כל יום, אני מאמנת אישית ומדריכת כושר במספר מקומות, מאוד קשה לשלב עבודה ואימונים.

4. מה תוכלי לספר על ההכנה לקראת התחרות? האם יש אלמנטים מסוימים שנתת דגש עליהם?

לקראת התחרות שמתי דגש על שיפור הסקילס כמו: HSPU, מאסל אפ – מכיוון שעומרי פלד אמר עוד בסוף ה-RFA 2014 שהשנה יהיו לבנות מאסל אפ אמרתי לעצמי שאני חייבת לעשות אותם! וכמובן הרבה עבודה על כוח אני באתי מתחום של גמישות וכוח אף פעם לא היה הצד החזק שלי.

5. ספרי לנו על רגע הזכייה – האם "ראית את זה מגיע"? הסיום במקום הראשון הרגיש מוחשי במיוחד לפני התחרות?

הזכי בתחרות הייתה קשה מאוד – האמת לא ציפיתי שאני אזכה. המטרה שלי הייתה להיות על הפודיום , האמנתי שלשם אני מסוגלת להגיע אבל לא חלמתי על מקום ראשון. הבנות שהתחרו מאוד חזקות כל אחת פייטרית, היה לא קל בכלל, המקצים בתחרות היו מאוד מגוונים, היו לי כמה מקצים שסיימתי בטופ וניסיתי כמה שאפשר לשמור על מקומי אך היו כמה מקצים שהורידו אותי. כששמעתי שיש מאסל אפ בגמר אמרתי לעצמי שלא משנה מה אני לא יורדת מהטבעות! מה שלי חשוב בכל תחרות זה להיות שלמה עם עצמי ולדעת שאני נתתי 200 אחוז וכל השאר כבר לא בשליטתי, לסיים מקצה עם סיפוק עצמי זה הניצחון האמיתי.

6. האם יש לך שאיפות מסוימות להמשך הדר?

בחודש הקרוב אני וחבריי מקרוספיט הרצליה נוסעים להשתתף כקבוצה בריגיו׳נלס, זה עוד חלום עבורי שהולך להתגשם, אני מאמינה בקבוצה שלנו שמורכבת מספורטאי על שנעשה את מיטב יכולותינו ושיהיה ממש כיף!

7. ספרי לנו על רגעי שיא מהתחרות – האם היה מקצה שאת זוכרת במיוחד?

רגע שיא בתחרות היה המקצה של החצי גמר – זה המקצה שהיה הכי קשה והכי מאתגר! גם המשקלים היו מאתגרים וגם הקיר שהיינו צריכים לעבור, משהו שלא יצא לנו להתמודד אתו ביום יום. אומנם לא סיימתי את מקצה עד הסוף אבל יצאתי ממנו כמו ילדה קטנה אחרי לונה פארק מאושרת עד השמיים זה היה פשוט כיף גדול!

רציתי להודות לכל המתחרים שלאורך התחרות תמכו זה בזה מה שהפך את החוויה לעוד יותר כיפית. למטפל איל כהן ולכירופרקט שלי רועי סר שבזכותו אני עושה תרגילים שלפני חצי שנה לא חלמתי שאעשה. וכמובן לאנשים שבלעדיהם זה לא היה קורה, תודה ענקית על ההשקעה הרבה, על הסבלנות, אכפתיות והדאגה הרבה למאמנים שליוו אותי עומרי פלד ורון אלמוסני, תודה מיוחדת למאמן פבל קולוסבסקי שליווה אותי והיה איתי לאורך כל התחרות. וכמובן תודה לבעלי היקר על התמיכה והאהבה, שהאמין בי, עזר לי המון וסבל את ההיעדרויות שלי באימונים.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X