Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

יוגב מלר בן ה-15 מקרוספיט הזאבים, הוא הישראלי הראשון שיגיע להתחרות במשחקי הקרוספיט של שנת 2015, שייערכו בקרסון שבקלפירוניה בתאריכים ה-21-26 החודש. ישבנו עם יוגב ומאמנו יוני וולף להכרות ולשמוע על הדרך הקשה למשחקי הקרוספיט רגע לפני שהם עולים על מטוס להתחרות.

yogev-meller-

תרגיל אהוב: כל תרגיל מעולם הרמת משקולות אולימפיות.

תרגיל שנוא: וולבל.

ארוחת צ'יט: אין כזה דבר! אוכל "סטריקט" לחלוטין.

אימון אחרון:

3 Rounds For Time:

1KM Run

20 GHD Situps

10 Ring Muscleups

10 HSPU

אנקדוטות: מקסימום מתח: 48 חזרות, רץ 5 ק"מ ב-19:55.

איך התחלת לעסוק בקרוספיט?

יוגב: "הגעתי לקרוספיט דרך זוהר ליפקין שהיה המאמן שלי ושל עוד כמה חברים. היינו מתאמנים ביחד בפארק לפני שנתיים בערך ושהקבוצה הפסיקה להתאמן הגעתי דרכו ליוני בקרוספיט הזאבים." כמובן שכמו כל ספורטאי קרוספיט הוא לא חף מעבר ספורטיבי עשיר, כאשר שיחק תשע שנים בהוקי ועוד שלוש שנים נוספות בטניס.

איך נראית שגרת האימונים של יוגב?

יוני: "בשבוע אחד יוגב ושה שלושה מטקונים, שלושה אימוני כוח ושלושה אימוני נפח ”אירוביים“ (ריצה, שחייה וחתירה) ואימון הנפות אחד." ליוגב יש שלושה מאמנים שמכוונים את האימונים שלו – יוני, עמית וליאור, כאשר כל אחד מהם לוקח אחריות על גזרה אחרת באימונים שלו. יוגב מתאמן כל השבוע למעט יום שבת בו הוא נח.

בקרוספיט הזאבים יש עוד מספר מתחרים במקצה בני הנוער בעלי הישגים מרשימים באפריקה, איך לדעתכם הצלחתם במיוחד עם פלח האוכלוסיה הזה?

יוני: "הנוער באזור שלנו ניחן בכישרון ויותר חשוב מכך – מוסר עבודה. הם אולי עושים הרבה רעש באימונים אבל בסופו של דבר הם עובדים מאוד קשה ועבודה קשה מנצחת כישרון. אז כשיש לך נוער שהוא כישרוני מצד אחד ומוכן לעבוד קשה מצד שני אז יש לך נוסחה מנצחת! זה לא נגמר שם, בגלל הרקע התחרותי הענף של המאמנים במועדון, הנוער מבין שלהגיע לטופ זה יפה מאוד אבל האתגר הוא להישאר שם ולהגיע לשם גם כבוגרים."

"האתגר מספר אחד בלאמן בני נוער הוא גם היתרון שלהם על פני אוכלוסיות גיל אחרות: ההתלהבות והרצון להתקדם. הם רוצים להתקדם מהר מאוד ויכולים להתפתות לעשות שטויות כמו להרים משקלים כבדים מידי או לנסות מאסל אפ על טבעות מבלי ללמוד את הטכניקה קודם."

"חייבים מצד אחד להיות יד ברזל בנושאי משמעת ומצד שני לעודד התקדמות ולפעמים קשה למצא את האיזון הזה. מבחינת פילוסופית אימון, אני יכול לומר שיש שני דברים מרכזיים שמבדילים אותנו (כנראה) ממועדונים אחרים: הראשון הוא שאנחנו שמים הרבה פחות דגש על כוח, אנחנו לא מזניחים את אימוני הכוח אבל אנחנו חד משמעית לא עובדים על כוח מרבי עם בני הנוער שלנו. כוח זה מרכיב כושר גופני שאפשר לעבוד עליו לאורך זמן ואני לא ממהר להביא את בני הנוער שלנו למשקלים גבוהים. הדבר השני הוא שאין אצלנו הנפות אולימפיות כחלק ממטקון! וזה חוק רוחבי, כלומר בכל קבוצות היל."

"הנפות אולימפיות הם דבר כלכך מורכב שלוקח שנים ללמוד ואני לא רוצה שאף מתאמן שלי ימהר איתם במטקון. מניפים אולימפיים מתאמנים ארבע שנים בשביל שש ניסיונות באולימפיאדה, אז אני לא רואה שום סיבה לבקש ממישהו לבצע הנפה אולימפית במהירות גם אם זה משקל נמוך יחסית. מעבר לכך, מתאמנים שלנו מגיל הילדים יודעים: ”אם אנחנו שומעים שאתם לא משקעים בלימודים, אנחנו לא רוצים אתכם פה, קחו את הכסף ולכו הביתה“."

אימון גיבורים בקרוספיט הזאבים לזכר הנופלים במבצע צוק איתן

יוני וולף, מאמנו של יוגב מקרוספיט הזאבים

איך נראתה ההכנה שלכם לקראת ה-Open השנה? האם תכננתם להתברג במקצה בני הנוער מההתחלה?

יוגב: "תכננתי להתחרות ברצינות וכך לקחתי את האופן אבל באותו רגע לא ידענו שיהיה שלב המשך עבור בני הנוער שהם חדשים למשחקי הקרוספיט." (בהחלט ברצינות – יוגב סיים במקום העשירי בכל העולם במקצה, ובמקום הראשון באפריקה).

יוני: "האופן לנוער בא לנו בהפתעה, הפתעה חיובית. הודיעו על מקצה נוער די קרוב לזמן האופן אז לא הייתה הכנה ספציפית. זו הייתה הפתעה ממש חיובית כי יש מחסור בתחרויות נוער ובני אדם צריכים מטרה בכדי להתמיד, התחרות הזו עכשיו נותנת מטרה ברמה עולמית. עכשיו הגיע הזמן לתת מענה ברמה הארצית! אז מכאן אני רוצה לקרוא לבעלי מועדונים שמעוניינים לאזור לי לארגן תחרות ארצית לנוער לפנות אליי."

מה הייתה התגובה שלכם כשראיתם את ההכרזה בנוגע לקבלת בני הנוער המובילים בכל אזור למשחקי הקרוספיט?

יוגב: "כשקיבלנו את ההודעה אני בכלל תקלטתי במסיבה! פתאום שמתי לב שיוני העלה פוסט לפייסבוק: "יוגב, אתה מוכן?" עם הצילום של המכתב קבלה. הייתי מופתע והתרגשתי מאוד."

"מאותו רגע עלינו מדרגה באימונים – שמתי לב יותר לתזונה, ונתנו יותר דגש על אימוני כוח שבאותו רגע היו נקודה חלשה יותר, בנוסף התחלנו לשלב יותר אימוני שחיה."

יוני: "קיבלו רק את עשרת הטובים בעולם, בלי קשר לאזור. אחרי ההלם, היינו מאוד תכליתיים, נפגשנו – צוות המאמנים יחד עם יוגב וההורים שלו ובנינו תכנית שתכוון אותו להגיע מוכן ככל שאפשר לגיימס. יוגב מבחינתו, הראה בגרות מדהימה והבין שאת המקצוענות הבלתי רגילה שלו צריך להעלות עוד שלב."

מאחלים בהצלחה ליוגב ויוני ומקווים לראות הישגים נאים במקצה בני הנוער במשחקי הקרוספיט!

מוזמנים להביע תמיכה ליוגב באמצעות הקמפיין של גריפר!

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X