Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

אם היה צורך לאשרר את הקרוספיט בום שמתרחש בתקופה האחרונה בישראל, עכשיו זה כבר מיותר. גם לנו בארץ הקודש יש את ההסמכה היוקרתית הזו. הראשונה מילאה את המכסה בקצת פחות מיום והשניה, עליה התבשרנו בשמועות תוך כדי הקורס הראשון, מילאה את המכסה ב-8 שעות!

בתאריכי 23-24.1 נערכה ההסמכה הראשונה בארץ בקרוספיט מודיעין. ההסמכות האלו נערכות בדר"כ בשישבת, אך מתוך התחשבות ביום השבת הוקדם הקורס ביום אחד ונעשו מאמצים לאורך כל הקורס בכדי לסיים את כל החומר עד לכניסת השבת.

הקורס נערך כולו בבוקס במודיעין באירוח חם ולבבי של האחד והיחיד – מורי! בין שלל ההפתעות שדאגו לנו אשר לכלול ארוחות צהריים בשני הימים, חולצות, קלסרים מיוחדים, חבל קפיצה איכותי, אבל הכי חשוב… בירה חופשית בסיום. 🙂

ראסל ברגר, Crossfit HQקצת על הקורס

הקורס לוקח את המשתתפים בו לתוך נבכי עולם הקרוספט ומסביר באופן מעמיק יחסית על עקרונות השיטה ובאופן שטחי למדי על נושאים אחרים כמו פזיולוגיה ואנטומיה. בקורס עוברים באופן יסודי על 9 תנועות בסיס (סקוואט על סוגיו, פרס על סוגיו, ודד-ליפט על סוגיו) ובאופן שטחי על סנאצ' ומאסל אפ. כמו כן, נערכות הרצאות מעניינות על העקרון של התנועות הפונקציונאליות ע"פ קרוספיט, מעט על התזונה ועל העקרונות בבניית תוכנית אימונים שלהרבה מהמתאמנים נראת כאילו שלפו אותה כרגע מאיזה כובע מידי יום בצהריים. מסתבר שאשכרה יש אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים! 😉

מידי יום גם פינקו אותנו באימון קצר אשר סיכם את התנועות המרכזיות אותן למדנו. ביום הראשון היה זה 5 סיבובים על זמן של 15 טרסטרים + 12 ברפיז וביום השני 8ד' מגבלת זמן של מקס סיבובים: 8 סמיכה, 10 קלין עם כדור כח ו12 סיט-אפ.

הקורס נערך כולו באנגלית, אך ניכר כי הצוות המקצועי עשה מאמצים להנגיש את השפה אלינו וגם עזר קצת בתרגום וכו'… חלק מהמילים אף נאמרו עם מבטא ישראלי בשביל להכניס מעט הומור.

לגבי הצוות – סופר מקצועי. מבין עניין. חברותי ועם האף בגובה המתאים. בארוחות הצהריים הם התפזרו ביננו וישבנו איתנו לאכול, ואת הבירה חלקנו כולנו יחד, דבר שלא מובן מאליו!

נקודות לחיוב לגבי הקורס:

1. לכל מי שמעניין אותו להעשיר את הידע המקצועי שלו כתוספת לידע קיים, לכל מי שעולם הקרוספיט חדש לו – ימצא עניין בקורס הזה. למתאמנים וותיקים וחדשים שרוצים להבין קצת יותר במה הם משקיעים כ"כ הרבה זמן.

2. חידודים טכניים חשובים לתנועות בסיסיות. הבנת הרעיון שמאחורי התנועה חשוב מידי פעם לעצור לרגע ולחזור אחורה לטכניקה, גם אם אנו עושים דד ליפט 3 פעמים משקל גוף.

3. מבחינה עסקית, הרי הקורס מהווה אבן דרך להקמת בוקס משלך, ע"פ נהלי קרוספיט.

נקודות לשלילה לגבי הקורס:

1. לי באופן אישי קצת קשה עם ה"מאמן אינסטנט" הזה שיוצרים ביומיים… הקורס לוקה בחסר על הרבה דברים מרכזיים וקריטיים בתורת האימון, פזיולוגיה ואנטומה. דברים שחייבים להוות בסיס לאימון אחרים.

2. כפועל יוצא, וחשוב לדעת שהקורס אינו מוכר בשום מקום כקורס רשמי לרבות נושאי ביטוח וחוק הספורט. חשוב להבין שיש לגבות את הקורס הזה בקורס רשמי ממוסד רשמי. אפילו קורס מדריכי חד"כ יכול "לסגור את הפינה" ולהוות העמקה נוספת בנושאים שבהם קורס הקרוספיט לא נגע.

3. לא היו מספיק מד"סים. 😉

לסיכום: אם חשבתי שתואר ראשון בחינוך גופני ותעודת מאמן כושר גופני היו מספיקים עד כה, הפתעתי לטובה מהתרומה האדירה של הקורס הזה לארסנל הידע שלי, להעמקה וגם לחזרה על דברים שבהם לא נגעתי כבר הרבה מאוד שנים.

הקורס תמציתי, מרוכז, אינטנסיבי ומעניין. הצוות המקצועי יודע את מלאכתו ועושה אותה על הצד הטוב ביותר עם ידע מעמיק ונרחב אודות עולם הקרוספיט.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X