Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]
סקירת מוצר: הפלוס והמינוס – Reebok Crossfit Lifter Plus
משקל: 380 גרם. גובה עקב: 3 סנטימטר. מחיר: 559 שקל (ריבוק חולון) / 175 דולר (Rogue Fitness). • צבעים: כחול-לבן / שחור-לבן (בחוץ לארץ ניתן למצוא וריאציות נוספות).
מחיר
נוחות
גמישות
עמידות
  • שרוכים בתוספת שתי רצועות ולקרו עבור אחיזה איתנה ברגל.
  • טכנלוגיית U שמאפשרת התאמה מדויקת של הנעל אל הרגל באמצעות חימום.
  • מנח בהונות גמיש עבור אימונים דינמים.
3.7דירוג כולל

הקדמה

ה-Crossfit Lifter Plus היא הגרסה המשודרגת של ה-Crossfit Lifter, הנעל הראשונה שריבוק השיקו עבור קרוספיטרים שביקשו מענה בתחום הציוד לאימונים המתמקדים בהרמת משקולות. הגרסה החדשה היא תוצאה של הפקת לקחים מדוקדקת, שאין ספק שהשתלמה והתוצאה בהחלט יכולה לספק קהל נכבד של קרוספיטרים.

עם זאת, העובדה שהנעל יוצרה למען קהל של קרוספיטרים שדוגלים ב-"להתמחות בלא להתמחות" קוראת לשאלה האם כדאי לבחור דווקא בנעל שיוצרה למטרה הזו, או בנעל ייעודית להרמת משקולות כאשר בשוק ישנן מספר מתחרות מעניינות – אדידס, עם נעל ה-Adipower, רוג פיטנס, עם נעל הוייטליפטינג שלהם מיצור "ביתי", Inov-8, סאבו – מותג הרמת המשקולות הרוסי, ואחרי.

לפני שאנחנו ממשיכים, כמה מילים על נעלי משקולות ככלל: באופן חד-משמעי, ניתן לומר שנעלי משקולות משפרות ביצועים בתחום הרמת המשקולות ומתאמן רציני שביצועיו חשובים לו ישכיל לקנות נעליים אלו.

מתאמנים רבים שואלים למה בדיוק נחוצה להן נעל שכזו – נעלי הספורט הרגילות ואפילו נעלי האימון הפונקציונלי למינהן, מתקשות מאוד לספק את הסחורה כאשר רובן כבדות מידי, או קלילות מידי ולא קשיחות מספיק בכדי לייצר (או להעצים) את פיצוץ העקב שנחוץ להרמות אולימפיות. נוסף לכך, נעלי הספורט המצויות הן באופן (כמעט) מוחלט נעלי ריצה שמטרתן לספוג את הפגיעה בקרקע במקום להעביר את האנרגיה הלאה כך שנוכל להפעילה על המשקל שאנו מנסים להרים. כמו כן, יש את סוגיית שיווי המשקל –נעלי הספורט הסטנדרטיות מגיעות עם מבנה לא מאוזן במיוחד שמושפע מכריות אוויר מסורבלות, מה שמגביל את טווח התנועה שלנו בסקוואט (והנפות אולימפיות) ומקשה עלינו לרדת נמוך.

נראות

הדגם שקיבלנו לצורך הסקירה הגיע בצבע כחול, עם כיתוב לבן של קרוספיט וצבע כחול “Navy” באזור הסוליה, העטפת והעקב כאשר תחתית הנעל מגיע בצבע לבן. ככלל, העיצוב של הנעל השתפר, כאשר הרוח הספורטיבית של הקרוספיט ניכרת הרבה יותר בעיצוב שניחן בעיטורים על הנעל. בעוד שהנעל הקודמת הזכירה נעל באולינג במעט, נעל זו יכולה לעבור בקלות בתור נעל ריצה מדליקה במבט חטוף על ידי הבן אדם הממוצע – אך עם זאת, החומר לא השתנה ועדיין מדובר בעור סינתטי.
מאפיין נוסף של השינוי שהנעל עברה, הוא התוספת של רצועת ולקרו בחלק התחתון שקרוב לסוליה, מה שלא היה בנעל הקודמת. כמובן שמדבר בתוספת שמתכתבת יותר עם עולם הביצועים, ועליה נרחיב בסעיף הבא.

ביצועים והתאמה

כאן החלק המעניין בהחלט. יש מספר הבדלים בין הנעל הקודמת לנוכחית שמשפרים את מעמדה של נעל ה-Reebok Lifter בעולם נעלי ההרמת משקולות. הנעל ניחנת בתוספת של רצועת ולקרו חדשה בחלק התחתון של הנעל, לקראת הסוליה, שניתן להדק או לשחרר במידת הצורך שמוסיפה לתחושת ההדיקות של הנעל.
עימום הנעל מעט צר יותר – מה שאומר שההרגשה בקרסול הרבה יותר נוחה והרגל נוטה "לברוח" הרבה פחות מהנעל הקודמת, ובסופו של דבר התגמול הוא יותר יציבות מצוינת בתרגילים כמו סקוואטים ובהנפות אולימפיות למינהן.

בדומה לנעל הקודמת, הסוליה בנויה באמצעות טכנולוגיית ה-U Form, שמאפשרת לכם להתאים את הנעל לרגל באופן מדויק, באמצעות חימום וקירור של הנעל (בהמלצת היצרן). סוליית הנעל עשויה מעור סינתטי רך שלא ברור כמה הוא עמיד בדיוק, אך מניסיון אישי נדווח שעד כה הנעליים שרדו אימונים בגבורה.
תחתית הנעל נשארה כפי שהייתה בדגם הקודם – משוננת וקשיחה – טוב לאימוני משקולות אך עם זאת, פחות יעיל (ואף מסורבל) לאימונים המכילים תנועות מעולם התעמלות הקרקע.

מול נעלי הרמת משקולות אחרות

כחלק מסקירה דאגנו לבחון את ביצועי הנעל אל מול נעלי הרמת משקולות אחרות בשוק, וכאן למעשה מצאנו את עקב האכילס (חה!) של הנעל; המבנה (היחסית) רזה והקליל שלה שמותאם יותר לאימוני קרוספיט עצימים, הוא זה שבה בעוכריה בכל הקשור לביצועים נטו כאשר נעלי וייטליפטינג ייעודיות מאפשרות לביצועים טובים יותר (המתבטאים ביציבות, "פיצוץ" עקב) בזכות הסיבה הפשוטה שהן נוצרו במיוחד למטרה אחת ספציפית כאשר ה-Lifter Plus נועדה לתת ביצועים באימונים דינמיים יותר.

ההבדלים ניכרים במיוחד ברמת חמרי הגלם, שמשליכים בסופו של דבר על הקשיחות והיציבות של הנעל, כאשר בנעלים המתחרות, לדוגמה ה- Adipower, ניתן להבחין בהבדל של ממש בנוחות ובביצועים. לכן, לא היינו אומרים שה-Lifter Plus מסוגלת "לעמוד" כנגד נעל הרמת משקולות מקצועית – שכן יש לה מעמד ייחודי משלה – היברדי ממש כמו אתלט הקרוספיט.

סיכום

החבר'ה בריבוק בהחלט התעלו על עצמם הפעם, ויצרו נעל הרבה יותר נוחה ויציבה מהקודמת שבנוסף ניחנת בעיצוב ספורטיבי נעים.
למרות התרשמותנו החיובית באופן כללי, כפי שהזכרנו בהקדמה – בחיפוש אחר נעל להרמת משקולת ישנה שאלה שכל אתלט צריך לענות עליה לפני כן: האם הביקוש הוא לנעל להרמת משקולות, או נעל שהיא גם תהיה יעילה להרמת משקולות וגם למטקונים עם אלמנטים של הרמת משקולות?

אם התשובה היא "גם וגם", ה-Lifter Plus היא בחירה טובה עד מצוינת, ותספק את רוב הקרוספיטרים שלא בהכרח חשוב להם לרכוש ציוד מקצועי-ספציפי ומעדיפים את החירות הנמצאת בציוד שיכול לשמש אותם גם במטקונים.
אם עניתם אחרת ואתם מניפים משקלים בתדירות גבוהה, יכול מאוד להיות שה-Lifter תהווה עבורכם מענה לא מספק בסופו של דבר, וכדאי לכם להשקיע בנעל ייעודית להרמת משקולות (גם על כל עלויות השילוח, שכן רוב הנעליים המתחרות לא נמצאות במלאי בארץ).

גם עם מספר חסרונות, ה-Lifter תספק את הצרכים של רוב המתאמנים, כל עוד זוכרים שמדובר שבנעל הרמת משקולות שמותאמת לקרוספיט, ולא נעל ספציפית יותר בייעודה.

 קרדיט צילום: תודה לאופל מקרוספיט וייט סיטי על התמונות האדירות וכמובן לאורן על השימוש בחלל.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X