Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

אחת לשנה, עולם הקרוספיט כולו מתאסף עבור מה שמסמל את תחילת עונת התחרויות – The CrossFit Open, השלב הראשון בדרך למצוא את הגבר, האישה והצוותים בעלי הכושר הגופני הטוב ביותר בעולם. במה שהפך להיות תופעה בינלאומית עצומת מימדים, האופן מהווה את החלק הקהילתי ביותר בכל התהליך הזה, שייגמר רק בקיץ, באליפות העולם – הגיימס.

אבל קודם כל, קצת היסטוריה

האופן התחיל רשמית בשנת 2011, לאחר הגדילה המהותית שהייתה בתחרות בשנים שקדמו לה. כשהגיימס, שהתחילו בתר אירוע משפחתי קטן ב-2007 בחצר של משפחת קסטרו, הפכו להיות אירוע משודר בפריים טיים באחד מערוצי הספורט הגדולים ביותר בארצות הברית והתחרות החלה לכלול יותר ויותר שמות בינלאומיים ולא רק אמריקאים, נולד הצורך ליצור פלטפורמה שתאפשר את הסינון הטוב ביותר עבור התחרות. התוצר היה תחרות שנמשכה על פני שישה שבועות, וכללה 26 אלף משתתפים מכל רחבי העולם. כל מי שרצה, יכל להשתתף. ועוד מאז, האופן שימש בתור מנבא מוצלח למדי עבור התוצאה הסופית בגיימס: הצלחת באופן? המצב שלך כנראה יהיה בסדר גם בהמשך.

וחזרה להווה

האופן בימינו לא השתנה מאוד בכמה שנים שחלפו.. התחרות הלכה וגדלה במרוצת השנים, כשכל שנה מסמנת שיא חדש בהשתתפות עולמית: ב-2017 נרשמו יותר מ-380 אלף משתתפים שונים מעשרות מדינות. האופן מתקיים לאורך חמישה שבועות, שמתחילים לקראת סוף פברואר ונמשכים עד סוף מרץ, כשהאימונים ממוספרים על פי השנה והסדר שלהם באותה תחרות – לדוגמה, האימון הראשון לשנת 2018 יקרא 18.1.

האופן מכיל בתוכו סט מוגדר של תנועות שהופיעו בכל שנה מחדש, אבל כל שנה מחדשת במעט, כמו בהוספתם של הדאמבלים לתחרות ב-17.1, שכלל סנאצ'ים עם משקולת יד או באוברהד לאנג' מ-16.1 שסימן לראשונה את האפשרות להוסיף תנועות התקדמות נוספות באופן כגון הליכת ידיים או פארמר קארי. מה זה אומר? שהכל יכול לקרות בתיאוריה, אבל יש דברים שיקרו בוודאות, כמו ברפיז או ת'ראסטרים. לכל תנועה יש דגשים משלה, שבמידה ולא עמדת בהם או שלא ניתן לאשר שעמדת בהם, היא לא נחשבת.

לפני כל אימון, דייב קסטרו, המנהל המקצועי של התחרות, מפרסם באינסטגרם הפרטי שלו תמונות המרמזות לגבי טיב האימון, ומשגע את כלל הקהילה שמעוניינת לדעת מה הולך לפגוע בהם. מרבית הניחושים לא מצליחים.

מצלמים אימונים בקרוספיט אופן

מצלמים אימון באמצעות WODProof | קרדיט צילום: ואדים זלמנוב

ואיך זה עובד

אחת לשבוע, בלילה שבין חמישי לשישי אצלנו, יתקיים אירוע הכרזת האימון שישודר בפייסבוק של קרוספיט. שני אתלטים מובילים לפחות יהיו שם וישמעו את האימון ביחד איתנו בפעם הראשונה מקסטרו. רק שלאחר מכן, הם יהיו הראשונים בעולם שיספיקו לנסות את האימון לעיני המצלמות, ויתנו לנו הזדמנות לראות איך הם מגיבים לו.

לאחר מכן, כל העולם יתחיל להתפנות ולנסות לעשות את האימון בעצמו ויעלה את התוצאות שלו באחד משני אופנים:

אתה יכול לבחור להעלות תוצאה – שאושרה על ידי שופט מוסמך של קרוספיט, לאחר שביצעת אותה באפילייט רשמי של קרוספיט.

או

להעלות תוצאה ולצרף ה וידיאו – כזה שמאפשר לראות כי טווחי התנועה בוצעו וכל התנועות עונות לסטנדרטים שקרוספיט פרסמו עבור התנועות, כאשר ברקע מופיע שעון שמראה את הזמן בצורה מדויקת.

ניתן להמשיך להעלות תוצאות עד יום שני בלילה, ומאמנים יכולים לאשר תוצאות עד יום שלישי בלילה.

איך משתתפים?

כמו הרבה מאוד דברים של קרוספיט, השתתפות עולה כסף. ההרשמה נפתחת בתחילת עד אמצע ינואר, כחודש וחצי לפני תחילת עונת התחרויות, והיא עולה כ-20 דולר עבור המתחרה הישראלי (כן, המחיר עלה מ-10$ ל-20$). ההרשמה מתבצעת דרך אתר המשחקים של קרוספיט, והיא נפתחה השנה (2018) ב-11.1. תוכלו להירשם כבר מעכשיו באתר הגיימס.

ואם אני לא יכול לעשות הכל?

לפני כמה שנים, ראו שהאופן הוא כלי קהילתי הרבה יותר מאשר כל דבר אחר. האופן לא מבוסס על המפלצות שנועדו לזכות בגיימס, למרות שהוא נועד בשבילם. הוא נועד בשביל כל אחד אחר – אחרוני האדם, המתאמנים הפשוטים. אלו שעושים מוביליטי, אימון קבוצתי והולכים הביתה.

זה השלב היחיד שבו כולם לוקחים חלק וכולם עושים את אותו הדבר, גם מתחרי העלית וגם מתאמנים מהשורה שרק רוצים להיות קצת בכושר. ובגלל זה, כדי להפוך את האופן לכוללני ככל האפשר, פתחו בנוסף גם פרוגרמינג בסקייל בופן, למי שאינו מסוגל לבצע את התנועות המורכבות יותר כמו מאסל אפ או אוברהד לאנג', ואדם יכול לבחור לעשות אימון באיזה צורה שהוא מעוניין – אם סקייל או RX. למרות זאת, כולם עדיין ידורגו באותו לידרבורד ותוכל לראות כיצד אתה משתווה לכל שאר העולם.

אבל… למה?

כי יש משהו באופן. אימוני אופן הם לא כמו כל אימון אחר. אתה יודע שבזמן שאתה עושה את זה, כל העולם שסביבך מדבר על התחושה שאחרי האימון הזה, והאם הוא מסוגל לעשות את זה יותר טוב. לעשות עוד כמה חזרות, להוריד עוד כמה שניות מהזמן הסופי. כל המועדון מתגייס לזה. האווירה היא אחרת לגמרי, ונעה על התחושה שבין חג למלחמה.

התחושה הזאת היא הקסם שמאפשר את התחרות הזאת, ונותן לנו לעשות דברים שלא היינו מצליחים אחרת. בין אם זה שיא בסנאצ' אחרי שעשית נפח עבודה של אימון שלם או מאסל אפ ראשון, כשכל העיניים במועדון עלייך וכולם צועקים לך בתמיכה, התחושה היא שאפשר לעשות הרבה יותר פתאום. וזה, יותר מהכל, הסיבה שכדאי לעשות את האופן.

אירועי ה-Snatcher Invitational

מסורת האופן שלנו באתר כוללת את אירועי ה-Snatcher Invitational. סדרת קרבות ראש בראש שנועדו לגבש את הקהילה לנקודה אחת, כל אימון אופן שיוצא לו. אנו מזמינים אתכם להגיע, לראות כושר תחת אש ולהנות מהאווירה הקהילתית והחגיגה כולה:

18.1 – בקרוספיט חיפה – שבוע הבא!

18.3 – בקרוספיט ראש העין

18.4 – בקרוספיט מודיעין

18.5 – בקרוספיט נמל.

 

תיקון עורך: מחיר האופן השנה הוא 20$ ולא -25$ כפי שפורסם תחילה.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X