Register

A password will be e-mailed to you.

ברביעי האחרון יצא לי הכבוד לקחת חלק בפורום מתחרים עם האיש והאגדה – כריס ספילר, כל מי שהשם הזה לא מצלצל לא מוכר, שיחפש את המילה"אגדת קרוספיט". הבחור 7 פעמים מתחרה ב-CrossFit Games ואולי הספורטאי המוערך ביותר.
לכל אחד היה את האפשרות לשאול שאלה, בעורמה רבה הכנסתי.. קצת יותר! עכשיו כמה דקות אחרי, שהדופק ירד לנורמה ואני מפסיק להרגיש כמו גרופית בת 15.

הרבה מהשאלות היו ספציפיות למתרים שנכחו בפועל, הנה כמה דברים שהיו לו לומר, ייתכן שדבריו יחדשו לכם או שאולי כלל לא – בכל מקרה, מעניין לראות מהו ה-"אני מאמין" של שועל קרבות כמו כריס ספוילר.

מה דעתך על תכנון אימונים שנתי ע"פ בלוקים לעומת תוכנית כללית מבוססת מטקונים?

"כדי להיות טוב בקרוספיט צריך לעשות קרוספיט, ואני מאמין שזה צריך להיות גרעין האימונים. תרגילי כוח או הנפות ישתנו בהתאם לתקופת האימונים או בהתאם למה שצריך לשפר ולרוב יבוצעו לפני המטקון או כאימון נפרד .
תכניות אימונים ספציפיות (בלוקים) רלוונטיות לחבר'ה חזקים שרוצים לשפר עוד את משקלי הקצה שלהם ודורשים עבודה יות ספציפית לכך. רוב האנשים ישתפרו דרך המטקונים במידה ויעבדו נכון."

מה אתה חושב על ימי מנוחה ומוטיבציה?

"מנוחה צריכה להיות בין פעם לפעמיים בשבוע, תלוי ברמת המתאמן ובמוטיבציה שלו. חלק מהאימונים זה ימי מנוחה, קבלו אותם בדיוק כמו את ימי האימון ותתייחסו אליהם באותו כבוד. בנוגע למוטיבציה, היא יכולה להיות מושפעת מיתר אימונים ומיתר התעסקות באימונים.  בימי המנוחה צאו מהמועדון ותרגילו את עצמכם לא לחשוב על קרוספיט ועל האימון מחר – לנקות את הראש . לנסות לשלב פעם – פעמיים בחודש טיפול התאוששות, נכון, זה די יקר. לכן עדיף לעשות מוביליטי בצורה סדירה ולדאוג לשמור על טווחי תנועה."

מה אתה ממליץ לעשות באימוני התאוששות?

"ממליץ לעשות אותם מחוץ למועדון – שחייה, חתירה או אופניים יהיו עדיפים על ריצה כדי להוריד לחץ מהגוף,  בשילוב עם מוביליטי ופתיחת טווחי תנועה".

מה דעתך על בניית אסטרטגיה לפני תחילת מטקון?

"תמיד עדיף להיכנס עם תוכנית למטקון, ולנסות לעמוד בא כמה שניתן. ככל שהוותק וההכרות אם הגוף תשתפר, תצליחו לעמוד טוב יותר באסטרטגיה ואף לדחוף אותה מעט קדימה יותר. ללכת ראש בקיר ובכ הכוח יכול לתת את התוצאה ההפוכה לעיתים".

האם אתה מכיר ספורטאים שהם פצועי גב, שעלו לגיימס, והאם אתה חושב שפציעה צריכה להיות סיבה כדי לעשות תיאום מטרות מחדש?

"כמובן, יש הם חבר'ה שעברו ניתוחי גב וחזרו להתאמן ואפילו מתחרים בתחרויות מקומיות ומגיעים לתוצאות מרשימות מאוד. מאט צ'אן הוא דוגמא מעולה, בעונה האחרונה התחרה בריג'יונלס אחרי שבאותה שנה כמעט מת מתאונת אופניים ופצע קשות את הארבע ראשי, ושבשנה הקודמת פרץ דיסק ועדין חזר המשיך להתחרות ברמות הגבוהות.
במקרים כאלה צריך לתת זמן להתאוששות ולהיות מאוד קשובים לגוף, ליצור סדר עבודה טוב ומאורגן שמכיל הרבה עבודה על טווחי תנועה ומוביליטי. וכמובן לדעת ללחוץ על הגז בצורה איטית ומבוקרת.
כמו כן, מומלץ וצריך לעשות תיאום ציפיות מחדש תלוי בחומרת הפציעה."

לשיפוטכם והנאתכם, זוהר.

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X