Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

האופן כבר ממש מעבר לפינה, ובעוד קצת יותר משלושה חודשים, קהילת הקרוספיט בעולם כולו תתאחד בשנאתה לאחד והיחיד – דייב קסטרו. אז כדי שהאופן לא יתפוס אתכם לא מוכנים, הנה כמה טיפים שאתם יכולים ליישם מעכשיו ושיעשו את התקופה הזאת נעימה יותר עבורכם:

קרדיט: 8bitbarbell

1. יש תנועות שמופיעות כל שנה – תשלטו בהן טוב!

יש כל מיני טבלאות שמרכזות את התנועות שהופיעו באימוני האופן (כמו זו שלמעלה) לאורך השנים. תעברו על התנועות, אם יש תנועות שאתם לא מצליחים בכלל לבצע אז יש לכם שלושה חודשים להצליח אותן. בשאר התנועות נסו להתייעל ולדעת את הקצב וחלוקת החזרות שנוחה לכם. אולי כשיש 10 טוז טו באר (TTB) אתם סבבה לעשות אותם "אנברוקן" אבל כשזה 15 חזרות, אם תעשו "אנברוקן" תהרסו לעצמכם את כל האימון? חשוב לדעת ותרגל את המצבים האלו לפני, ולא בזמן אימוני האופן עצמם. ואם כבר מדברים על אימוני האופן עצמם…

2. תרגלו אימוני אופן משנים קודמות

רוב אימוני האופן בסך הכל די דומים. טווח זמן בינוני, משקלים בינוניים, הרבה אימונים שמשלבים תנועות על המתח וברבל ולכן מאתגרים את הגריפ, והחל משנה שעברה – גם אימונים עם דאמבלים. לחזור על אימון משנים קודמות טוב גם אם זה האופן הראשון שלכם, וכך תדעו איך זה מרגיש, וגם אם אלו אימונים שעשיתם בעבר – וכך גם תוכלו לדעת מה מצב הכושר שלכם ביחס למה שהיה בשנים הקודמות.

3. תכנון חכם של האימונים מעכשיו עד האופן ישפיע על הביצועים שלכם

יש עדיין זמן לסייקל כוח קצר! אם אתם מרגישים שכוח הוא לא הצד החזק שלכם ומשקלי העבודה של אימוני האופן עשויים להרגיש לכם כבדים, יש לכם עדיין זמן לסייקל כוח של 4-5 שבועות. אחריו, כחודשיים לפני האופן, כדאי להשקיע יותר זמן ב-"מנוע" ובשליטה טובה בסקילים שעשויים להופיע.

קרדיט צילום: מיכאל מרקוב

4. חפשו כבר מעכשיו פרטנרים לאופן

אם עשיתם את האופן בשנים בקודמות אתם בטח כבר יודעים מי האנשים שטוב לכם שיהיו לידכם בזמן האימון. זה יכול להיות אנשים שדוחפים אתכם קדימה, וזה יכול להיות גם בדיוק ההיפך, אנשים שמרגיעים אתכם – אם אתם מאלו שנוטים קצת להילחץ ו-"לאבד את זה" בזמן תחרות. אם עוד אין לכם ניסיון באופן, זה הזמן למצוא לכם את האנשים שמוציאים מכם את המירב, נסו לקבוע איתם להתאמן ביחד ותבדקו איך היו הביצועים שכם כשהם בסביבה.

5. תמצאו את השירים שמרימים אתכם באימונים

אתם לא צריכים להיות תלויים במוזיקה באימונים, אבל! האופן מגיע פעם בשנה וזה הזמן להתפנק ולהתאמן עם השירים שהכי מכניסים אתכם ל-"Zone". השירים שמרימים אתכם ונותנים לכם אנרגיות טובות הם השירים שכדאי לעשות איתם את אימוני האופן.

יש לכם עוד טיפים? שתפו אותנו בתגובות!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X