הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

כפי שאנחנו יודעים ה-Open ותחרות ה-RFA 15' מתקרבות אלינו. בכתבה הבאה ניתן כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן לתחרות או לאימוני מפתח מבחינת מוביליטי ‪,והתאוששות מאימונים הקשים. כתוצאה ממשטר האימונים הקפדני שלכם שגורר איתו זמני התאוששות נמוכים, אנחנו צריכים להיות יעלים מבחינת זמן ואנרגיה שאנחנו משקיעים בהתאוששות.

1. שחרור שרירים גדולים

על מנת לקבל זרימת דם שתוביל להתאוששות מהירה יותר .אנחנו צריכים לשחרר את השרירים הגדולים בגוף .שיכולים לזרז את זרימת הדם ברקמות. נתחיל מלמטה, הסוסים הגדולים הם:

Soleus (תאומים).

Biceps femoris (ירך אחורית).

Gluteus maximus (שריר העכוז).

Latissmus dorsi (גב).

Trapezius (שרירי הצוואר).

Pectoralis major (חזה).

Sternocleidomastoid (צד-הצוואר).

ברגע שנשחרר את שרירים אלו אפשר להגיד ש-״שפתחנו את כל הגוף״. שרירים אלה מזרימים דם לכל מקום בגוף כל שריר ולאזורים שהוא מקרין את השרירים נשחרר על ידי טיפול נקודות לחץ.

תוכלו למצוא תרגילי מוביליטי מתאימים בדף הפייסבוק של Mobility Israel:

 

2. תקיפת נקודות חלשות

עקב האימונים הגוף נסגר וטווחי התנועה יורדים. רוב האתלטים כבר מכירים את הגוף שלהם ויודעים מהם הנקודות החלשות. למשל אני יודע שהכתף שלי נסגרת אחרי אימון לחיצות או שהאגן נסגר אחרי מטקון עם דדיליפט כבד לכן אדע להשקיע בנקודות החלשות שלי זמן ואפתח אותם תנועתית על מנת שלא יגבילו אותי לאימונים הבאים וכך תתאפשר רמת ביצועים גבוהה.

3. זמן

המלצה שלי כל יום לשחרר שרירים גדולים לא רק לאתלטים תחרותיים אלא לכלל האוכלסיה, אין צורך לבזבז יותר מדי זמן ברגע שיודעים איפה נקודת הלחץ – נותר רק ללחוץ והטריגר מתפרק. רצוי לטפל בנקודות חלשות רק אחרי או לפני אימון או ביום מנוחה – תוך כדי שהייה של 3-4 דקות בכל תנוחת מתיחה.

4. קרח

כלי מצוין להתאוששות אחרי אימון או למתי שכואב – 3-4 דקות עם תנועה יעשו כאן את העבודה.

כאן אנחנו עובדים גם "על המוח" וגם על רקמת השריר.קרח מוריד כאב וברגע שנשים את הקרח ונבצע את התנועה שכואבת המוח יבחין שאין יותר כאב בעת ביצוע התנועה יותר ובכך יוריד את רמת הלחץ והכוננות בגוף. חישבו שהקרח בתור מפחית לחץ. עם פחות לחץ אפשר להגיע לריפוי עצמי יותר נכון של הגוף.

5. טייפ קינסיולוגי (קינסוטייפ)

הטייפ הוא אחד הכלים שאני הכי הרבה משתמש בו כאשר אני מטפל נותן תוצאות מיידיות אם זה הורדת כאב ,שינוי יציבה,זרימת דם,הגדלה או הורדת עומס משריר. את הטייפ צריכים לדעת להדביק ולעבור קורס כדי לדעת לעבוד איתו נכון.

גם לחברה שלא מתכוננים לתחרות ,יכולים להשתמש במידע שנרשם פה רק שיפור ותועלת באימונים ובחיים תקבלו מפתיחת טווחים והזרמת דם. זיכרו טיפול בפאשיה הוא מפתח להכוונת הגוף למציאת דרכי ריפוי עצמיים.כאבים וכאבים כרוניים הם תוצאה של ירידה בתפקוד הפאשיה .ומשם אל מכלול מערכת התנועה.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?