Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

אליפות העולם בהרמת משקולות נסגרה בשבוע שעבר סופית, כאשר הקטגוריות הכבדות ביותר קבעו את טון הסיום. התחרות אומנם התחילה בטון מאוד צורם, לאחר הרחקתן של 9 המדינות המובילות בענף בעקבות בדיקות סמים פסולות חוזרות. דבר זה הוביל לכך שלא היו הרבה שיאים שנשברו בתחרות, אבל זה כן אפשר את הכתרתם של אלופים חדשים שעברו בהצלחה את בדיקות הסמים ומדינות חדשות שמתבססות כמעצמות חדשות של הרמת משקולות.

הקטגוריות הקלות יותר אופיינו בהצלחה יוצאת דופן של מדינות מאזור דרום מזרח אסיה, כשהווייטנאמיים והתאילנדים גוזרים לא מעט מדליות. לדוגמה, בקטגורית גברים עד 56 קילו, את המקום הראשון גרף תאטצ' קים טואן הויאטנמי, כאשר את המקום השני בטוטאל לקח חברו למדינה, טראן לה קואוק טואן עם שתי הרמות מוצלחות בלבד לאורך כל התחרות. תאטצ' פיספס סיכוי למדלית ארד באולימפיאדה האחרונה כשפסל את שלושת הכניסות שלו בדחיקה, למרות ההנפה שהעניקה לו את המקום הרביעי.

בקטגורית גברים עד 62 קילו ניצח פרנסיסקו אנטוניו מוסקוורה הקולומביאני לאחר קרב צפוף מאוד שבסופו ניצח את יריבו, יואיצ'י היפני, בקילו אחד בלבד וסיים עם טוטאל של 300 קילו. מוסקוורה למעשה חזר מהמתים בתחרות הזאת, לאחר שטעות חוזרת בהנפה השאירה אותו במקום השמיני במקצה. לאחר מכן, הצליח בדחיקה על מנת לזכות במקום הראשון ולבסוף גם בטוטאל. הקרב בקצה הקטגוריה היה כל כך צפוף שכמו הפער בין המקום הראשון לשני, גם בין שני לשלישי היה קילו אחד בלבד – כשמוסקוורה הוא היחיד על הפודיום בטוטאל שזכה בשתי מדליות, אחת בטוטאל ואחת בדחיקה. שותפיו לפודיום, יואיצ'י היפני ומישבלידזה הגיאורגי ניצבים בהרמות במקומות הרביעי והחמישי.

בקטגורית עד 69 קילו, הציפייה הגדולה הייתה מאלוף העולם לנוער, CJ קאמינגס האמריקאי. קאמינגס ידוע בתור ה-"לאברון ג'יימס של הרמת המשקולות" ומחזיק מספר שיאי עולם, כולל שיא אמריקאי חדש שהוא קבע בכניסה השלישית שלו בסנאצ', כאשר הצליח הרמה של 141 קילו. כאשר נכנס לדחיקה, הפתיע קאמינגס את הקהל כשבכניסה הראשונה שלו ניסה לראשונה על במה להכנס מתחת לסקווט ג'רק, בניגוד לספליט הקבוע והרגיל שלו. קאמינגס לא הצליח להחזיק את ההרמה, שחזר ופסל את שלושת הכניסות שלו, הפעם הראשונה שזה אי פעם קרה לו בתחרות בינלאומית. הדבר השאיר את הבמה פתוחה, ואותה לקח יונג-סיק וון הקוריאני עם טוטאל של 326 קילו.

את שאיפות המדליה של ארצות הברית מילא האריסון מאורוס, מחזיק שיא העולם לנוער, שהצליח לזכות במקום השלישי. הכניסה הראשונה של מאורוס בדחיקה הייתה הכניסה הראשונה הכבדה ביותר שהוא עשה בהיסטוריה, בפער של 12 קילו. הכניסה הבאה שלו הייתה קביעת שיא עולם חדש לנוער ושיא אמריקאי חדש לבוגרים בכניסה של 193 קילו. מאורוס ויתר על הכניסה השלישית שלו בעקבות התכווצות, אך זה הספיק לו עבור המדליה במקום השלישי בדחיקה ובטוטאל. את הקטגוריה לקח מחמוד איהב המצרי, מדליסט הארד מאולימפיאדת ריו, שגרף את התחרות בפער של 9 קילו בטוטאל מהבא אחריו, ראג'אפבי ראג'אפוב הטורמקניסטני. איהב בעבר עמד על הפודיום באליפויות עולם, אך מעולם לא זכה במקום הראשון והוכתר כאלוף.

@mohamed_ehab_youssef takes Gold!

A post shared by All Things Gym (@atginsta) on

קטגורית עד 85 קילו הייתה הפעם הראשונה בה התחרות אירחה מתחרה ישראלי, דניאל צ'רטקוב. למרות שהוא צעיר הנבחרת הישראלית, צ'רטקוב הוא גם אחד המתחרים המנוסים ביותר בבמה העולמית בנבחרת, כשזכה להתחרות במספר אליפויות עולם לנוער. עם כניסה מוצלחת אחת בהנפה ב-135 קילו, המשיך צ'רטקוב לקבוע את התוצאה הטובה ביותר שקבע בדחיקה עם הרמה של 175 קילו. זהו שיפור של 3 קילו לעומת אליפות העולם לנוער שבה התחרה ביוני. את הקטגוריה סחף ארלי מנדז הצ'יליאני, עם טוטאל של 378 קילו, בפער של כמעט 20 קילו על הא אחריו, קריסטוף זוואריקז הפולני. רוסטאמי קיאנוש, האירני שהיה פייבוריט למדליה, יצא מהמירוץ לאחר שפסל את כל שלושת הכניסות שלו בדחיקה, למרות שהתוצאה שלו בהנפה הייתה מספיקה עבור המקום השני.

בקטגורית עד 94 קילו, סוהרב מוראדי האירני דחק שיא עולם חדש במשקל 233 קילו וגרף את התחרות לחלוטין כשניצח בפער של כמעט 30 קילו על המקום השני. מתחריו של מוראדי היו ספיישליסטים בעיקרם ולא יכלו לתת לו קרוב עבור הטוטאל הכבד ביותר, אך כן הגיעו למשקלים שלו בנפרד. איתו התחרה בקטגוריה גם ארתור מוגורדומוב הישראלי, שהוציא את התוצאה הטובה ביותר עבור נבחרת ישראל באליפות העולם וחזר הביתה עם המקום העשירי הכללי ובטוטאל של 353 קילו.

אך עם כמה שהתחרות הייתה צמודה, כולם חיכו לרגע האמת שהגיע בקטגורית הסופר-כבדים: האם לאשה טלחאדזה הולך לקבוע שיא עולם חדש בהנפה. לאחר שלפני מספר שבועות הניף 220 קילו בתחרות בתוך המדינה, כולם רצו לראות האם יחזור על כך בבמה העולמית. ואכן, טלחאדזה עמד בהבטחה הלא כתובה שלו – ובכניסה השלישית שלו קבע את שיא העולם החדש. עוד חזרו בקטגוריה גם הקרב שלו מהאולימפיאדה כנגד בהדד סאלימי האירני, ואיתו גם הגישה הלא ספורטיבית של המעריצים האירנים: כשהם ראו שהמתחרה שלהם עלול להפסיד, הם צעקו ורעשו על מנת שהמניף יפספס את הכניסה שלו – אך זה לא עבד הם ושני מתחרים הצליחו לנצח את האירנים בדחיקה – טלחאדזה, שגרף את התחרות, ומארט סיאם מאסטוניה שלקח את המקום השני במקצה.

A post shared by All Things Gym (@atginsta) on

בזווית הישראלית, התחרו בקטגורית הכבדים שני מתחרים ישראלים: דוד ליטבינוב, המוכר היטב בקהילת הקרוספיט הישראלית, ואיגור אולשנצקי, המתחרה הישראלי מאולימפיאדת ריו, שנאבקו במידה מסוימת – אחד בשני. ליטבינוב אומנם גבר על אולשנצקי בהנפה, אבל אולשנצקי יצא כשידו על העליונה בדחיקה וניצח עם טוטאל של 365 לעומת 356.

גם הגזרה הנשית הייתה לא חסרה בתחרות הזו: הנציגות הנשית הישראלית הייתה בדמותה של רייצ'ל הייז, שהתחרתה השנה בליפות העולם הראשונה שלה בקטגורית עד 53 קילו. זה הניסיון הראשון של הייז בבמה העולמית, לאחר שהתחרתה במספר אליפויות אירופה, והיא סיימה את התחרות עם טוטאל של 151 קילו, שיא טוטאל במה חדש עבורה. את הקטגוריה גרפה האלופה האולימפית מריו, טאנסאן סופיטה התאילנדית, שקבעה בתחרות שיאי טוטאל וסנאצ' חדשים וניצחה בפער של 6 קילו מהבאה אחריה בתור.

The warm up #17WWC #anaheim #worlds

A post shared by Rachel (@real_deal_rachel) on

בקטגורית עד 58 קילו, קואו סינג-צ'ון מטאייפיי, מדליסטית הארד מאולימפיאדת ריו, גרפה את התחרות לאחר שהרימה משקל שווה ליריבתה התאילנדית בהנפה, אך עקפה אותה בלא פחות מ-15 קילו בדחיקה, דבר שאפשר לה לסיים עם התוצאה המדהימה של 240 קילו. את המקום השלישי באותה קטגריה לקחה רבקה קוחה, הלטבית הצעירה עם טוטאל של 222 קילו.

את קטגורית עד 63 קילו גרפה המתחרה הרומניה, אלנה תומה, עם טוטאל של 237 קילו. מאחוריה, ניצבו רשימה של 4 נשים עם טוטאלים של 225 קילו, כאשר במקום החמישי ניצבת מאוד שארון, הקרוספיטרית הקנדית, עם 224. התוצאה הזהה הובילה לכך שרוב המדליות בקטגוריה התחלקו לפי ניקוד טכני לחלוטין, כשתומה לוקחת את כל מדליות הזהב. הקטגוריה אירחה גם קרוספיטרית שהתחרתה בעבר בקרוספיט גיימס, ביורק אודינסדוטיר, שסיימה את התחרות במקום ה-17 הכללי.

בקטגורית עד 69 קילו, עלתה להתחרות מדליסטית הארד מאולימפיאדת ריו, שרה אחמד המצרית, אך היא פסלה את כל שלושת הכניסות שלה בסנאצ', למרות שהיא פתחה במשקל נמוך ממה שפתחה בעבר. למרות זאת, היא המשיכה ונלחמה כדי להוציא תוצאה בקלין אנד ג'רק, ולבסוף סיימה עם 136 קילו – מספיק בשביל המקום הראשון במקצה. את המקום הראשון לקחה סוליס ליידי הקולומביאנית, שהפסידה בעבר לאחמד בריו, שם לקחה את המקום הרביעי. ליידי סיימה עם טוטאל של 239 קילו, ומאחוריה ניצבו במקום השני והשלישי רומנה בגאג' הארמנית ומאטי רוג'רס האמריקאית, שתיהן עם 235 קילו טוטאל.

בקטגורית עד 75 קילו הייתה זו לידיה ולנטין שזכתה בתואר סוף סוף. לאחר שנים בהן עמדה על הפודיום במקום השלישי, ניצבת לידיה ולנטין בראש הקטגוריה כאלופת עולם, עם תוצאה של 258 קילו. המספרים אותם הרימה בתחרות לא היו משקלי שיא עבורה, שעשתה בעבר טוטאל כבד יותר בעשר קילו, באליפות אירופה מ-2014, אך זו הפעם הראשונה שבה היא זוכה באליפות העולם. סגניתה, פטרישיה דאיומס מאקוודור, ניצבת לא פחות מ-18 קילו מאחוריה במקום השני.

הדרמה האמתית קרתה גם בתחרות הנשית בקטגוריה הכבדה: נשים מעל 90 קילו, שם זכתה שרה רובלס, האמריקאית שזכתה בארד באולימפיאדת ריו, במקום הראשון, עם 284 קילו בטוטאל. הקטגוריה גררה שיח לא מועט, כיוון שבמקום השני, ניצבת לורל האבארד, המניפה הניו זילנדית הטראנסג'נדרית. על מנת שתוכל להתחרות, הייתה צריכה האבארד לעבור בדיקות הורמונליות חודשים לפני התחרות אשר וידאו כי אין לה יתרון על פני המתחרות האחרות. ואכן, בעוד שרובלס קטפה את המקום הראשון בשלושת הקטגוריות, האבארד זכתה במקום השני בהנפה ובמקום הרביעי בדחיקה כדי לזכות במקום השני הכללי.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X