הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

לדבר WODית – מילון מונחים מעולם הקרוספיט

האימון בקרוספיט והקהילה שמסביב הצמיחו יחדיו מונחים ומעין שפה לאלמנטים שונים באימונים וגם מסביבם, להלן רשימת המונחים; פספסנו משהו? הודיעו לנו.

מונחים כלליים

  • Box – הכינוי שדבק בקהילה למיקומים בהם מבצעים את אימוני הקרוספיט. השם הוא ככל הנראה תוצר של המראה הספרטני של "מכוני הקרוספיט".
  • WOD – Workout of the Day – מאחר ואימוני הקרוספיט הם דינמיים ומשתנים כל יום, ווד הוא הכינוי הניתן לאימון היומי בבוקס.
  • RX – As Prescribed – ביצוע אימון ללא שינוי משקלי עבודה, טווחי תנועה או תרגילים, נחשב אתגר לא פשוט עבור מתאמנים מתחילים. נהוג לציין על לוח התוצאות של האימון האם הוא בוצע ב-RX או לא.
  • Scaling – הנמכה של משקלים או טווחי תנועה באימון על מנת לענות על צרכי מתאמן מתחיל/פצוע.
  • AMRAP – As Many Rounds as Possible  – כמה יותר סיבובים ככל שניתן בד"כ במסגרת מכסת זמן כלשהי.
  • EMOM – Every Minute on the Minute – פרוטוקול אימון בו כל דקה על דקה מבצעים תרגיל מסוים/סט, בזמן הנותר נחים.
  • RFT – Rounds For Time – ביצוע של X סבבים של כמה תרגילים שונים.
  • PR – Personal Record – רגע מרגש בו שברתם שיא אישי שלכם בתרגל מסוים או באימון מסוים. מזל טוב!
  • Hero WODs – אימוני גיבורים – אימונים מאתגרים במיוחד שהוכנו לזכר חללים/אנשי כוחות ביטחון. לעיתים מתבצעים במתכונת צדקה.
  • Benchmark WOD – אימוני מדד מיוחדים שמראים התפתחות של אתלט לאורך זמן.

תרגילים שכיחים באימוני קרוספיט

  • C2B – Chest to Bar Pullups – מתח בו החזה נוגע במתח.
  • DU – Double Unders – קפיצות כפולות בחבל.
  • TP – Triple Unders – קפיצות משולשות בחבל.
  • PU – Pushups/Pullups – מתח או שכיבות סמיכה.
  • C&J – Clean and Jerk – הרמת משקולות בסיסית כאשר מרים המשקולות האתלט לעברו ואז דוחף אותה כלפי מעלה מעל לראשו בשני שלבים.
  • SDHP – Sumo Deadlift High Pull – וריאציה של תרגיל הדד-ליפט בו מבצעים משיכה גבוהה לגובה הכתפיים.
  • HSPU – Handstand Pushup – שכיבת סמיכה בעמידת ידיים.
  • TTB – Toes to Bar – תרגיל בו הרגליים (הבהונות) מובאות אל מוט המתח.
  • K2E – Knee to Elbow – תרגיל בו מביאים את הברכיים לנגיעה במרפקים.
  • WBS – Wallball Shots – זריקות כדור כוח.
  • BS – Benchpress – לחיצת חזה.
  • FS – Front Squat – סקוואט קדמי.
  • BS – Back Squat – סקוואט אחורי.
  • Air Squat – סקוואט במשקל גוף.
  • WL – Walking Lunges – לאנג'ים.
  • HPC – Hang Power Clean – הרמת משקל מתלייה.
  • KBS – Kettlebell Swing – הנפות קטלבל.
  • OHS – Overhead Squat – סקוואט בצירוף החזקה של המוט מעל הראש.
  • DL – Deadlift – הרמה של משקל "מת" – שמנוח על הרצפה אל גובה המותניים.
  • PP – Pushpress – דחיקה של משקל מעל הראש עם תנופה מהרגליים ונעילה מלאה של המרפקים.
  • PJ – Push Jerk – דחיקה של משקל מעל הראש עם סקוואט גבוה ונעילה מלאה של המרפקים.

X