Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]
נושא שלב המוקדמות בקרוספיט עסבר שינוי פורמט מאז שנכתבה הכתבה – ניתן למצוא פרטים נוספים על כך פה – בכל מקרה מוזמנים להנות מהפרשנות שלנו בנוגע לשינוי באופן כללי בהמשך הכתבה. קריאה מהנה.

עם תום תחרות הצוותים הייחודית של קרוספיט – The Crossfit Invitational – שהפגישה השנה בין ארבעה צוותים של אתלטים מובילים, דייב קסטרו, מנהל משחקי הקרוספיט ובכיר ב-Crossfit HQ מיהר לצאת בהכרזה בנוגע לשינוי בפורמט המשחקים (ניתן לראות את ההכרזה מטה, זהירות: ספוילירים בנוגע לזוכים בתחרות).

 

מה עשית הפעם דייב?

בפשטות: מבנה האירועים אשר יובילו אתלטים מובילים למשחקי הקרוספיט ישתנה. עד כה, לאחר שלב ה-Open (התחרות האינטרנטית הפתוחה לכל), השלב הבא עבור כל אתלט היה תחרות ברמה האזורית (Regional), כאשר אתלטים חולקו ל-17 אזורים שונים. 2 אזורים הרכיבו את קנדה, אזור אחד הוגדר עבור אוסטרליה, אחד עבור אירופה, אחד עבור אמריקה הלטינית, 9 אזורים הרכיבו את ארה"ב, אחד נוסף הוגדר עבור אפריקה ואחרון עבור אסיה (האזור בו אתלטים ישראלים התחרו עד כה).

עד כה כמות גדולה יחסית של אתלטים הייתה מקבלת הזמנה למוקדמות (48 נשים, 48 גברים, 30 צוותים), על סמך הניקוד שלהם באזור בו הם נמצאו. כעת, אם ניקח את צפון קליפורניה לדוגמה (NorCal – אזור המונה אתלטים חזקים במיוחד) – רק 20 אתלטים יעפילו לשלב המוקדמות, ואלו יצטרכו להתחרות מול 20 אתלטים אחרים שיגיעו מדרום קליפרוניה (SoCal) –  כאשר רק 5 אתלטים יעלו משלב המוקדמות למשחקים (לפני כן 3 אתלטים היו עולים מכל אזור). השינוי המדובר, מתחבר בד בבד עם קונספט חדש שהועלה וטרם הוצג במלואו – בקצרה, כפי שהבנתם יהיה תהליך של איחוד אזורים – מה שאומר שלדוגמה המוקדמות בסיה, יאוחדו עם אירוע המוקדמות באוסטרליה, אותו דבר כלפי עוד אזורים שונים בארה"ב וקנדה.

המטרה על-פי קסטרו:

  1. ליצור תחרות מרגשת יותר, שתפגיש את האתלטים החזקים ביותר באמת.
  2. "יש ספק, אין ספק" – למנוע מצב בו אתלטים אשר היו יכולים להעפיל למוקדמות באזור מסוים לא העפילו משום שבאופן יחסי באזור שלהם, נתקלו בתחרות כבדה יותר. איחוד האזורים מגביר את הסינון אך גורם לכך שהאתלטים המובילים באמת יישארו אחרי הסינון ולא יגיעו למשחקים רק משום שהיו חזקים יותר באופן יחסי מהאזור שלהם.

שינויים נוספים לפורמט המשחקים שהוכרזו:

  • הוספה של מחלקת "Scaled" (אימונים משונמכים) בשלב ה-Open.
  • תגמול (לא ידוע – ייתכן תואר אליפות) עבור אתלטים שקטפו את המקום הראשון במדינה שלהם.

משמעויות

לצופים במשחקים – צפויה חוויה יותר מהנה, מהסיבה הפשוטה שרמת הכושר הגבוה יותר שניחנים בהם האתלטים שיעברו את הסינון תאפשר מגוון מרגש יותר של אתגרים פיזיים. ברמה "מדעית", מבחן הכושר יהיה יותר אמיתי ויותר מקיף – אתלט שיצליח להעפיל לשלב המוקדמות בפורמט החדש, יהיה מצויד ומאובזר פי כמה מהאתלט שהעפיל בגרסה הקודמת של הפורמט מבחינת צוות תומך של מאמנים, תזונאים ומטפלים שיסייעו לו לעמוד ברמה גבוהה מאוד של אימונים ולרכוש מיומנויות חדשות שיופיעו במשחקים (אתלטים כבר התחילו להתמחות יותר בהתעמלות קרקע באמצעות מאמנים ייעודים, לדוגמה).

אבל מן הסתם שהצופים למרות הכל, הם החלק שהכי פחות מושפע מהעניין: תעשיית הקרוספיט המקצועי תשתנה עקב הדרישה לאיכויות גבוהות יותר. אם עד כה הייתה תופעה של אתלטים "חובבנים-מקצועיים" שהצליחו להעפיל למשחקים, או אתלטים שנשרו מענפי ספורט אחרים והגיחו במפתיע (דוגמה לכך היא וויל מוראד, שחקן כדורגל אמריקאי שתוך שנה וקצת העפיל למשחקים בניסיון הראשון שלו), הרי שצפוי שנראה כעת פחות תופעות שכאלו – רק האתלטים המחויבים באמת הם אלו אשר נצפה בהם – אלו אשר הצליחו להשיג חסויות, לעמוד בהוצאות האימונים (אתלט מקצועי בקרוספיט מוציא לא מעט מזומנים בכדי לעמוד בשגרת אימונים) ושנחנו במזל מסוים ובכישרון.

על הנייר, אין פה משהו שהוא "לא פייר" – הרי הגיוני שמי שיעבוד הכי קשה וכי נכון הוא זה שיעלה למשחקים. עם זאת, יש כאן שינוי תפיסה מהפורמט שידענו עד עכשיו, שאפשר רנדומליות מסוימת והשאיר מקום מסוים להפתעות ועירב קהל רחב יותר של מתאמנים מהשיטה. ההתחייבות של אתלטים לעליה למשחקים תהיה הרבה יותר טוטאלית – מה שיחזק את מקצוע "אתלט הקרוספיט" בעולם, אך ככל הנראה, גם ימנע מ-"אתלטים-סטודנטים" (קחו לדוגמה את גו'לי פושייר, מתחרה דומיננטית וסטודנטית לרפואה – האם אתלט בחצי משרה יוכל להעפיל בעתיד?) או אתלטים חובבניים להופיע איפשהו בקירוב למשחקים – סוג של הכל או כלום.

עוד היבט מעניין של השינוי, הוא כיצד הוא ישפיע על הסיכויים של אתלטים ישראליים להפעיל למוקדמות? התיאוריה הרווחת כרגע היא שמשום שאסיה נחשבת בתור אזור קטן, ואוסטרליה מאז ומתמיד היוותה אזור גדול יותר, רק 10 אתטים מאסיה יוכלו להעפיל למוקדמות שיתקיימו באוסטרליה (מתוך סך-כולל של 40)  אם זה נכון, מדובר בשינוי שיצריך היערכות מחדש מצד אתלטים הבונים על קריירה כלשהי בחו"ל. יתרה מכך – הם יצטרכו להתמודד אתלטים קשוחים בעלי נציגות יפה במשחקים (רק בתור ראייה אחת – בתחרות הצוותים שהוזכרה לעיל היה צוות של 4 אתלטים שייצג את אוסטרליה).

אז מה יהיה באמת? רק הזמן יגיד, היכונו ל-2015!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X