Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

בסוף החודש (28 לנובמבר) תיערך אליפות העולם בהרמת משקולות שמתארחת על ידי נבחרת ארות הברית באנאהיים, קליפורניה. אליפות העולם הקרבה מוקפת בשערורייה, לאחר שבספטמבר השנה הורחקו 9 מדינות מובילות בענף מלהשתתף בכל תחרות בינלאומית מאושרת בעקבות ריבוי תוצאות בדיקות סמים חיוביות. בין המדינות המצוינות נמצאות קזחסטן, ארמניה, אזרבייג'ן, בלרוס, מולדובה, טורקיה ואוקראינה. מדינות נוספות שהורחקו הן רוסיה, שכבר ספגה הרחקה מהמשחקים האולימפיים מריו לאחר סקנדל הבדיקות החוזרות מאולימפיאדת 2012, וסין, מובילת המדליות בהרמת משקולות באולימפיאדת ריו עם 7 מדליות בענף, 5 מהן מדליות זהב.

הרחקתן של המדינות המובילות הללו יאפשר את עליתם של אתלטים נוספים, אשר קיבלו מושב אחורי בעקבות הצלחת המתחרים "המלוכלכים". דמות בולטת אחת ברורה היא לאשה טלחאדזה, האלוף האולימפי מריו, שלאחרונה שבר את שיא העולם בתחרות לא רשמית והניף את הסנאצ' הכבד ביותר בהיסטוריה, במשקל 220 קילו. השיא הנוכחי גם הוא שייך לטלחאדזה, ועומד כעת על 217 קילו מהשנה. עוד יתחרו הנציגות מנבחרת איסלנד, שהתארחו לאחרונה בישראל בתחרות ידידותית. אליהן תצטרף מתחרת גיימס נוספת, ביורק אודינסדוטיר, שתתחרה בקטגורית עד 63 קילו. באותה קטגוריה תתחרה גם מאוד שארון, קרוספיטרית קנדית.

A post shared by Maude Charron (@m_charron28) on

דמות מעניינת נוספת הוא קיאנוש רוסטאמי, האלוף האולימפי בקטגורית עד 85 קילו, שהבטיח לאחרונה להעלות את מדלית הזהב שלו למכירה פומבית במטרה לגייס כספים ולעזור לנפגעי רעידת האדמה שפגעה באירן. למרות זאת, ייתכן ורוסטאמי לא יתחרה מכיוון שבקשתו לויזה נדחתה על ידי ממשלת ארצות הברית, שאינם משוכנעים כי היא יחזור לארצו לאחר התחרות. הפייבוריט לקטגוריה אחרי רוסטאמי הוא קריסטוף זוואריקז הפולני, שלקח את המקום השלישי באליפות אירופה בספליט השנה.

אירני בולט אחר הוא סוהרב מוראדי, הפייבוריט לקטגורית עד 94 קילו, שקבע לאחרונה שיאים אישיים בכל שלושת הקטגוריות וסיים עם טוטאל חדש של 413 קילו. דבר זה מציב אותו כ-20 קילו מעל מתחריו, שכוללים גם את דידזיבאליס אורימאס, מדליסט הארד מריו.

בצד הישראלי, אליפות העולם הולכת לארח חמישה מתחרים משלנו: המתחרה הנשית היחידה תהיה רייצ'ל הייז, הקרוספיטרית שהפכה למשקולנית, שתתחרה באליפות העולם הראשונה שלה. רייצ'ל הספיקה לצבור ניסיון בשתי אליפות אירופה ואף בתחרות הידידותית מול נבחרת איסלנד במהלך אוקטובר.

יחד עם רייצ'ל, הנבחרת הישראלית הגברית מכילה 4 מתחרים מוכרים היטב כגון איגור אולשנצקי שהתחרה באולימפיאדת ריו והיה למשקולן הישראלי היחיד בתחרות וארתור מוגורדומוב, אלוף רוסיה לשעבר שעלה לארץ וכיום מתחרה תחת הדגל הכחול לבן. אליהם יצטרפו גם דני צ'רטקוב הצעיר, רק בן 20 וכבר צבר ניסיון בכ-5 אליפויות עולם עד כה, וחבר מערכת Snatcher דוד ליטבינוב, שיצבור ניסיון לראשונה בבמה העולמית.

איגור אולשנצקי בישראל נגד איסלנד ב-Affiliate Cup 2017

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X