Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

עדכון: ה-NPFL שינתה את שמה לאחרונה ל-NPGL – Nationa Pro Grid League

ה-NPFL היא ליגת ספורט פונקציונלי (ולא חזית עממית לשחרור מדינה כלשהי), שמהווה יישות נפרדת מהקרוספיט. הליגה הוקמה על-ידי טוני באדינג, לשעבר דיירקטור המדיה ב-Crossfit HQ, שפרש במפתיע מהתאגיד לאחרונה כשהוא הודיע שבכוונתו להקים ליגת ספורט מקצועית לאתלטים בתחום הכושר הפונקציונלי – וזהו התוצר.

הליגה מורכבת מקבוצות של אתלטים (ובהתאם התחרויות בה מיועדות לקבוצות בלבד) שמחולקים לקבוצות על-פי ערים מרכזיות בארצות הברית, כאשר כל קבוצה מונה 10 גברים ו-10 נשים. התחרויות עצמן מתבצעות במתכונת ספורט צופים שישודר בערוצי טלוויזיה בארצות הברית ובאינטרנט. בכל תחרות הקבוצות מנסות להשלים אתגרים פיזיים הכי מהר שאפשר ובכך לגרוף את מירב הנקודות.

הליגה עצמה מגדירה את עצמה כ-"Human Performance Racing", בשונה ממשחקי הקרוספיט בהם מתיימרים למצוא את הגבר או האישה "הכי כשירים" בעולם.

תחרות ראווה לצפייה

מהלך התחרות

בפועל, 16 אתלטים יופיעו במהלך העונה כאשר ה-4 הנותרים יהוו עתודה/חילוף. בעונה, בכל שבוע תחרות המאמן האחראי על הקבוצה יהיה רשאי להחליט מי מ-20 האתלטים שברשותו ישתתפו בתחרות. בנוסף, על-פי חוקי התחרות המאמן חייב לדאוג ששניים מהאתלטים שהוא בוחר (גבר ואשה) יהיו אתלטים ממקצה הותיקים (Masters, 40+) – מה שהופך את התחרות למעניינת יותר, כאשר עולה הצורך למקסם את ההתאמה של האתלטים למקצים בהם הם עולים.

כפי שכבר הבנתם, כל אירוע תחרות בליגה למעשה מיועד לצוותים, כאשר האתגרים הם שונים ומורכבים – מסולמות משקל בהנפות אולימפיות לאירועי זוגות שמשלבים גברים ונשים בנפרד או ביחד ואפילו קבוצות גדולות יותר של ארבעה אתלטים המתחרים בו-זמנית. הקבוצה יכולה להחליט על חילופים של האתלטים כמעט בכל רגע נתון, מה שאומר שיש צורך במאמנים טובים ומהירי החלטה מלבד אתלטים מוכשרים. כלל המאפיינים מתכתבים יחדיו מצוין, ויוצרים חוויית צפייה מרתקת שעובדת בקצב מהיר מאוד. כל תחרות מורכבת מ-11 "מרוצים" שונים, כאשר הצלחה במרוץ מקנה לקבוצה שתי נקודות, וסיום מקנה נקודה אחת.

התחרות עצמה מתבצעת על רחבה אשר קיבלה את הכינוי "The Grid" שמסומנת ומחולקת כך שכל קבוצה עובדת על צד אחר שלה, כאשר במהלך המרוץ האתלטים נדרשים לעבור דרך המשימות שניצבות על הרחבה ולחצות את קו הסיום בקצה השני. במקרה של חילופי כוחות, האתלטים חייבים לצאת מהרחבה במהירות בכדי לאפשר להחלפה להתרחש (ואין זמן ביניים בשביל לאפשר זאת).

החזון וההשלכות

הקמתה של הליגה מבשרת על הרצינות של ענף הספורט הפונקציונלי ועלייתו לכותרות בזכות הקרוספיט. הליגה בנויה בצורה שמזכירה מאוד ליגות ספורט אחרות בארצות הברית, כאשר ישנם ספונסרים, צוותי מאמנים, שדרנים, שופטים – מערך מקיף וראוי לליגת ספורט.

 מכאן אפשר להבין את החזון של מקימי ה-NPFL, שמחפשים להפוך את הליגה לאירוע ספורט שגרתי שהצפייה בו מקבילה לצפייה בליגות הספורט הידועות בארצות הברית.

הליגה בנוסף מחזקת את מקצוע ה-"האתלט ספורט פונקציונלי" – עד כה, אתלטים שעסקו בספורט פונקציונלי ברמה תחרותית במסגרת הקרוספיט היו מוגבלים מאוד מבחינת אפיקי הרווח שלהם, כאשר נאלצו להמתין לתקופת משחקי הקרוספיט או להתחרות בתחרויות מקומיות קטנות יותר. כעת, הליגה מאפשרת להם לחתום על חוזה שמאפשר להם הכנסה סדירה הכוללת בתוכה כבר את כל החסויות שיצטרכו.

מבחינת התחרות האפשרית מול Crossfit HQ – כאן העתיד בהחלט לא ברור. נכון לעכשיו נדמה שיש מעין מלחמה קרה בין שני התאגידים, כאשר השדרנים ואפילו הכותבים באתר הליגה נמנעים מלאזכר את המילה "Crossfit", ככל הנראה כתוצאה מסיבוכים משפטיים אפשריים. מלבד זאת אתלטים רבים שמתחרים או שהתחרו בעבר במשחקי הקרוספיט, "זלגו" וחתמו חוזים עם קבוצות בליגה – המקרים הללו עדיין לא זכו לתגובה רשמית, אך נרשמה מכבר תקרית בה אנדריאה אייגר (אתלטית ידועה שמתחרה באופן עקבי במוקדמות) זכתה לנזיפה פומבית מצד אחד מאנשי יחסי הציבור של Crossfit HQ, כאשר בשוגג פרסמה סטטוס בו נאמר שה-NPFL היא "ליגת ספורט צופים עבור הקרוספיט".

קבוצות פעילות

עד כה, הליגה מונה 8 קבוצות סך-הכל, כולן מארצות הברית:

  • Los Angeles Reign
  • Miami Surge
  • New York Rhinos
  • Boston Iron
  • DC Brawlers
  • Phoenix Rise
  • San Francisco-Fire

 צפו למשחק הליגה הראשון בחודש אוגוסט.

צפייה מהנה!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X