Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

"לא ראיתי דבר כזה בחיים, כל היום הוא לקח רק הפסקה אחת של חמש דקות לאכול סנדוויץ'. חוץ מזה הוא לא הכניס כלום לפה היום", מספרים המשתתפים. רחבת האימונים בקרוספיט הרצליה הייתה מלאה במוטות מפוזרים. חלקם הועמסו במשקלים נמוכים במיוחד – פלטות של 5 או 10 קילו לכל היותר, חלקם מוטות ריקים. אחד-אחד הוא ניגש אליהם, עם המגבת על הכתף, ומתקן את ההנפה שלהם. בקפדנות בלתי אפשרית, על כל זווית וכל סנטימטר של תנועה. מסביב לאותו אדם עובד, כל שאר המשתתפים מצלמים אותו בטלפון.

המוט רוצה להרוג אותך ולשבור אותך, אתה צריך אש בעיניים!

כל קומפלקס שהם עבדו עליו ב-Clean and Jerk לקח לכל משתתף כ-3 דקות שבהן הוא לא עזב את המוט. תוך כדי העבודה הצמודה הוא השתמש בכל התרגילים הישנים שלו – הוא דרך להם על כפות הרגליים כדי שלא יברחו לכיוון נוח יותר, שם סוגרים מצדדיהם כדי שישמשו כמדד לתנועה נכונה. הוא עצר אותם בכל שבריר של התנועה ונתן להם לעמוד שם.

לקראת סוף היום, חלק מהמשתתפים פשוט לא הצליחו להמשיך לעבוד. "זה נראה קל כי המשקלים נמוכים אבל זה לא. הגב התחתון שלי ננעל באמצע", מספר גל כפרי מקרוספיט כפר סבא. "אתה הגעת רק עכשיו, אבל לא מבין איך הוא שחט אותנו בסנאצ'ים קודם". קלוקוב סיפר  להם שהיה לו פעם סמינר ששבעה אנשים שונים קיבלו התכווצות ברגליים ולא יכלו להמשיך. קוסטה מרינובסקי ליווה אותו לאורך כל הביקור שלו. "אני איתו מיום שישי ויש לו יותר סבלנות משחושבים". בנו של קוסטה, תומר, הוא אלוף ישראל בהרמת משקולות עד גיל 15. מבחינתו הסמינר הזה הוא הקדמה למחנה אימונים שהוא הולך לטוס אליו במאי.

klokov-seminar-class

שיטת העבודה של קלוקוב, אלוף העולם לשעבר ומדליסט אולימפי בהנפת שקולות, לא נפוצה בארץ. שי, משתתף בסדנא מקרוספיט הרצליה סיפר לנו: "זה קשה. זה זוויות אחרות. אחרת לגמרי ממה שאתה רגיל. הרבה יותר ארבע ראשי, ואנשים פשוט לא רגילים לזה". עם חלק מהמשתתפים הוא דיבר ברוסית. הסבלנות שלו הייתה אין סופית. "הבן אדם האחרון והאדם הראשון קיבלו אצלו בדיוק את אותו היחס", אמרה ביאנקה מקרוספיט כפר סבא, "שניהם קיבלו בדיוק את אותו הזמן כמו כולם, והיחס הוא זהה לכולם. והאבסורד הוא שהוא פשוט חוזר כל הזמן על אותן הערות! אלו אותן הטעויות אצל כולם". הוא מכוון אותם ואומר להם למצוא את הטעות שלהם. הרבה מהטעויות נבעו מחוסר מוביליטי – אלו זוויות שהם באמת לא היו רילים אליהם, ואלה טווחים שלא היה להם. התשובה שלו לרוב הבעיות האלה הייתה ללכת לעשות Back Extensions עם מוט על הגב במכשיר ה-GHD.

לאורך כל היום הוא לקח רק חמש דקות הפסקה. לאחר שסיימו להתאמן הוא קיבל שאלות מהמשתתפים. הסדנא, שהייתה אמורה להיגמר ב-9, התחילה את השלב האחרון שלה, השאלות והתמונות, באזור 11 בלילה. ראשית הוא ביקש מהמשתתפים לשתף מספר דברים שהם למדו היום, ואפשר להם לשאול שאלות מקצועיות, כמו מה דעתו על בנצ' פרס ("זה רק ליופי, לכיף. זה לא עוזר בהנפות אולימפיות"). לאחר השאלות המקצועיות הוא הקדיש חלק נוסף במיוחד לשאלות אישיות. לאחר שהסדנא נגמרה והמשתתפים הלכו הביתה, אחרי חצות, הוא נתן לי כמה דקות לראיון.

לפי קלוקוב, אתה חייב להניף עם רגש. במהלך הסדנא הוא לימד ש-"המוט רוצה להרוג אותך ולשבור אותך, אתה צריך אש בעיניים!". הרגש הוא הדבר הכי חשוב, לכל מי שצריך לעשות משהו, כל דבר, אבל במיוחד למי שמתאמן. אחרי שהוא ראה את התחרות (ה-RFA) הוא רצה להודות לחלק מהאתלטים. "אני לא יכול  להגיד מה זה תוצאה טובה או תוצאה לא טובה, אבל מה שחשוב לי זה כשאני רואה אדם שנלחם במשקל, מישהו שבאמת נלחם עם הגוף שלו – אני מקבל מזה המון רגש. זה נותן לי מתנה, ורציתי להגיד להם תודה. כל מי שרואה אותם ורוצה ללכת להתאמן. המוטיבציה הזאת מאוד חשובה."

בסדנה של דימיטרי קלוקוב בקרוספיט הרצליה

הוא מאוד התרשם מהתחרות. "הפעם האחרונה שהייתי בתחרות קרוספיט זה היה הקרוספיט גיימס, שזה הכי טוב בעולם. פה זה לא הקרוספיט גיימס אבל זה באמת ברמה גבוהה. אלפים באים לראות את התחרות הזאת. לנו אין את זה ברוסיה, הרבה פחות. ישראל כבר ברמה מאוד מקצועית, זאת הייתה הפתעה גדולה בשבילי כי חשבתי שאנשים הולכים לראות רק את הגיימס."

לגבי קרוספיט, הוא מספר שיש דברים שהוא אוהב ולא אוהב. כמו בכל דבר יש דברים טובים ויש דברים רעים: "דבר ראשון זה ספורט. הרבה אנשים אומרים שזה לא ספורט וזה לא נכון. זה ספורט קשה, אנשים אוהבים את זה ואנשים מתחברים לזה ומתחרים בזה. דבר שני אני מאוד אוהב את מה שקרוספיט HQ עושים בתחרויות. השואו חשוב, והאמריקאים מבינים את זה היטב. זה מאוד מקצועי ומאוד אמריקני. הם עושים משהו חדש ואני מאוד מכבד אותם על זה. הקהל שקרוספיט מביא לתחום גם עוזר מאוד לתחום ה-Weightlifting ועוזר לפתח אותו." אין לו אימון קרוספיט מועדף, אבל מספר שבשביל האימונים שלו, הוא לוקח מקרוספיט קומפלקסים של הנפות: גרייס או איזבל. הוא עשה קינג קונג רק פעם אחת, לכיף.

לאחר שהתחרה לאורך רוב חייו, קלוקוב פרש מתחרויות במאי של שנה שעברה. "נמאס לי להיות Pro, אין לי מוטיבציה יותר. אני רוצה להתאמן בשביל הכיף, לא כדי לעשות משהו מיוחד. עכשיו, אני מתאמן בשביל הכיף ומנסה למצוא מוטיבציה בשביל זה. בגלל זה אני עושה דברים שונים, כמו תחרות בודיבילדינג או ה-GRID".

ה-GRID היה חוויה שונה עבורו, שם הוא זכה להתאמן ולהתחרות ביחד עם אנשים שונים לחלוטין ממה שהוא היה רגיל, בעלי רקע אתלטי מגוון מאוד. "אתה הולך לעולם אחר ופוגש שם אנשים אחרים, ממש דת אחרת. זה שונה לחלוטין מאנשים שהתאמנתי איתם בעבר, אחר לחלוטין מאנשים שאני חי איתם ברוסיה. החיים המשותפים, האימונים המשותפים, ארוחות משותפות, זה היה מאוד מעניין ושונה. אני אוהב את הצוות שלי (Baltimore Anthem), הם אנשים טובים". בנבחרת שלו בבולטימור חבר גם אלק סמית', אחיו הצעיר יותר של בן סמית', האלוף לשנת 2015. "הוא עושה דברים משוגעים ואני חושב שהוא יצליח מאוד בעתיד בקרוספיט גיימס. אני חושב שבעתיד הוא יהיה אחד מהקרוספיטרים הכי טובים בעולם".

תחביב נוסף של קלוקוב הוא הנוכחות החזקה שלו במדיה החברתית. "כשהתחלתי זה היה התחביב שלי, והעולם משתנה ואתה לא יכול להיות אתלט מקצועי או איש עסקים טוב אם אין לך רשת חברתית. זה חלק מהעסק שלך, זה חלק מהקריירה וזה חלק מהעולם החדש. 'עולם הרשת החברתית'. יש אנשים שהם אתלטים טובים מאוד, אבל אין להם את זה. אם אין לך את זה, זה מאוד פוגע במשכורת שלך וזה פוגע באימונים שלך".

ולשאלת מיליון הדולר: סנאצ' או קלין אנד ג'רק? הוא ענה בלי היסוס, "סנאצ'. סנאצ' זה רק טכניקה, אם יש לך את הטכניקה אז זה קל. קלין אנד ג'רק אתה צריך יותר כח אבל סנאצ' אתה תמיד יכול לעשות. לפני חודש וחצי הייתי בארנולד והנפתי שם 175 קילו יחף עם עצירה. לפני זה לא עשיתי סנאצ' חודש וחצי."

klokov-seminar-group

כתבה זו התאפשרה רק בזכות קוסטה מרינובסקי, קובי דוד פור מסאלספורט ועומרי פלד מקרוספיט הרצליה. תודה רבה לכם!

 

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X